Din största lärdom i livet?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Din största lärdom i livet?

    Tar en enkel lite fråga så här på fredagkvällen. Vad skulle du säga är den största eller viktigaste lärdomen du gjort i ditt liv? Eller ta tre då för all del, men inte fler.
    Man blir inte vuxen, man lär sig bara att uppföra sig.
  2. 1
    Din största lärdom i livet? Tar en enkel lite fråga så här på fredagkvällen. Vad skulle du säga är den största eller viktigaste lärdomen du gjort i ditt liv? Eller ta tre då för all del, men inte fler.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Har du blivit sentimental? eller är

    du full? Jag har inget svar på en sådan fråga, man lär sig väl hela tiden, mer eller mindre. Jag kan inte peka ut nåt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Har du blivit sentimental? eller är du full? Jag har inget svar på en sådan fråga, man lär sig väl hela tiden, mer eller mindre. Jag kan inte peka ut nåt.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Hahaha. Vad är skillnaden på full och sentimental? Och spelar ett eller två rosa piller någon roll?

    Nej, jag tycker bara att det är en intressant fråga. Kan du inte säga tre viktiga saker du har lärt dig i livet?

    *sippar vidare på apelsinläsken*
  6. 3
    Hahaha. Vad är skillnaden på full och sentimental? Och spelar ett eller två rosa piller någon roll?

    Nej, jag tycker bara att det är en intressant fråga. Kan du inte säga tre viktiga saker du har lärt dig i livet?

    *sippar vidare på apelsinläsken*
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Alla kanske inte har lärt sig nåt i livet?

    Jag har lärt mig en del, men just nu minns jag inte allt.
    Men sånt som är bra är:
    1. När du är som mest förbannad på nån - poppa popcorn, dra fram läskeblasket och luta dig tillbaka och vänta på att Karma ska komma till underhållning .
    2. Om du oroar dig för nåt, skriv upp det på en lapp. Då slipper du tänka på´t hela tiden.
    3. Kom ihåg vad som är viktigt. PÅ RIKTIGT. Och fokusera på det sen!
  8. 4
    Alla kanske inte har lärt sig nåt i livet?

    Jag har lärt mig en del, men just nu minns jag inte allt.
    Men sånt som är bra är:
    1. När du är som mest förbannad på nån - poppa popcorn, dra fram läskeblasket och luta dig tillbaka och vänta på att Karma ska komma till underhållning .
    2. Om du oroar dig för nåt, skriv upp det på en lapp. Då slipper du tänka på´t hela tiden.
    3. Kom ihåg vad som är viktigt. PÅ RIKTIGT. Och fokusera på det sen!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Tre bra grejer där.
  10. 5
    Tre bra grejer där.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Att man inte kan planera sitt liv saker händer som man inte kan påverka.
  12. 6
    Att man inte kan planera sitt liv saker händer som man inte kan påverka.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    En god lärdom, för nej, man kan inte planera allt, man kan ibland bara förhålla sig till.
  14. 7
    En god lärdom, för nej, man kan inte planera allt, man kan ibland bara förhålla sig till.
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8
    Kärlek, skulle jag säga helt enkelt.

    Vad det är, hur viktigt det är, vad man kan göra för det etc.
    lyrasmamma.wordpress.com
  16. 8
    Kärlek, skulle jag säga helt enkelt.

    Vad det är, hur viktigt det är, vad man kan göra för det etc.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Hehe ja det ena..

    utesluter ju inte det andra förstås och det går nog att diskutera i all oändlighet. Rosa piller kan vara sockerpiller så det behöver inte betyda så mycket.

    Det är okey att du tycker frågan är intressant, det är dock inget jag funderar över men jag är frisk, hel och ren, det är inte alla.


    Hahaha. Vad är skillnaden på full och sentimental? Och spelar ett eller två rosa piller någon roll?

    Nej, jag tycker bara att det är en intressant fråga. Kan du inte säga tre viktiga saker du har lärt dig i livet?

    *sippar vidare på apelsinläsken*
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Hehe ja det ena.. utesluter ju inte det andra förstås och det går nog att diskutera i all oändlighet. Rosa piller kan vara sockerpiller så det behöver inte betyda så mycket.

    Det är okey att du tycker frågan är intressant, det är dock inget jag funderar över men jag är frisk, hel och ren, det är inte alla.


    Hahaha. Vad är skillnaden på full och sentimental? Och spelar ett eller två rosa piller någon roll?

    Nej, jag tycker bara att det är en intressant fråga. Kan du inte säga tre viktiga saker du har lärt dig i livet?

    *sippar vidare på apelsinläsken*
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Fint. Är det inte så att det måste upplevas för att man ska inse det?
  20. 10
    Fint. Är det inte så att det måste upplevas för att man ska inse det?
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    våga hoppa ur fåran
  22. 11
    våga hoppa ur fåran
  23. Medlem sedan
    Aug 2010
    #12
    Oj, svår fråga en fredag kväll och nej, jag vill inte bli klyshig...men:

    *Strunta i saker som ändå inte betyder något i slutändan.
    (Kan handla om allt ifrån smågräl med vännen/partnern till att höra något negativt om sig själv som inte stämmer in i verkligheten, Många saker är inte ens värda att dra upp till fight, utan att man mår bättre av att bara svälja och gå vidare.)

    * Offra inte dig själv för andra! (Det är för mig något jag fortfarande jobbar på men oj så mycket bättre jag mår för varje gång jag tar ett steg framåt!)

    * Vad glad mot andra!!! (Det där gamla "le och få ett leende tillbaka" är så enkelt och kan göra alla människors dagar värda en miljon!!)
  24. 12
    Oj, svår fråga en fredag kväll och nej, jag vill inte bli klyshig...men:

    *Strunta i saker som ändå inte betyder något i slutändan.
    (Kan handla om allt ifrån smågräl med vännen/partnern till att höra något negativt om sig själv som inte stämmer in i verkligheten, Många saker är inte ens värda att dra upp till fight, utan att man mår bättre av att bara svälja och gå vidare.)

    * Offra inte dig själv för andra! (Det är för mig något jag fortfarande jobbar på men oj så mycket bättre jag mår för varje gång jag tar ett steg framåt!)

    * Vad glad mot andra!!! (Det där gamla "le och få ett leende tillbaka" är så enkelt och kan göra alla människors dagar värda en miljon!!)
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    Att människan är ett däggdjur
    Att allt fast flyter
    Att man måste kunna samarbeta med andra för att få något gjort
  26. 13
    Att människan är ett däggdjur
    Att allt fast flyter
    Att man måste kunna samarbeta med andra för att få något gjort
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14
    Det var en svår fråga och jag kanske skulle svara annorlunda en annan dag, men idag är mina spontana svar:
    1. Ta det lugnt. Det mesta ordnar sig.
    2. Det materiella är egentligen oviktigt. Det viktiga är min nära och kära samt naturen och djuren.
    3. De flesta människor är intressanta när man lär känna dem. Utsidan är ganska oviktig.
  28. 14
    Det var en svår fråga och jag kanske skulle svara annorlunda en annan dag, men idag är mina spontana svar:
    1. Ta det lugnt. Det mesta ordnar sig.
    2. Det materiella är egentligen oviktigt. Det viktiga är min nära och kära samt naturen och djuren.
    3. De flesta människor är intressanta när man lär känna dem. Utsidan är ganska oviktig.
  29. Medlem sedan
    Jan 2001
    #15
  30. 15
  31. Salander
    #16
    Jag nöjer mig med en.
    Att det alltid är värt att leva vidare.
  32. 16
    Jag nöjer mig med en.
    Att det alltid är värt att leva vidare.
  33. Medlem sedan
    Mar 2000
    #17
    Jo, det tror jag bestämt. Och att man får förmånen att uppleva olika typer av kärlek, som den villkorslösa man känner till sina barn. Eller den himlastormande, passionerade man känner till en partner.

    Jag har också lärt mig att det går att leva trots att kärleken till en saknad är som ett stort, svart hål.

    Jag har lärt mig mycket viktigt i livet hittills, men allt viktigt har med kärlek att göra på ett eller annat sätt.
    lyrasmamma.wordpress.com
  34. 17
    Jo, det tror jag bestämt. Och att man får förmånen att uppleva olika typer av kärlek, som den villkorslösa man känner till sina barn. Eller den himlastormande, passionerade man känner till en partner.

    Jag har också lärt mig att det går att leva trots att kärleken till en saknad är som ett stort, svart hål.

    Jag har lärt mig mycket viktigt i livet hittills, men allt viktigt har med kärlek att göra på ett eller annat sätt.
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Det är inte så viktigt att vara omtyckt av alla, det viktiga är att inte gå emot sig själv.

    Det enda viktiga är nära och kära, resten, spelar ingen roll.

    Shit happens, deal with it. Det lärde jag mig tidigt, att man inget kan kontrollera, livet händer och tråkiga saker (död t.ex) är utom vår kontroll och man måste hantera det, eller dö själv. Man har alltid val.
  36. 18
    Det är inte så viktigt att vara omtyckt av alla, det viktiga är att inte gå emot sig själv.

    Det enda viktiga är nära och kära, resten, spelar ingen roll.

    Shit happens, deal with it. Det lärde jag mig tidigt, att man inget kan kontrollera, livet händer och tråkiga saker (död t.ex) är utom vår kontroll och man måste hantera det, eller dö själv. Man har alltid val.
  37. Medlem sedan
    Jan 2009
    #19
    Min största lärdom i livet är att vad som än händer kommer jag kämpa hårt för att inte bli bitter. Bitterhet äter upp människor inifrån. Det är inte lätt att komma vidare när livet behandlar en hårdhänt men det går.
    Ha det gott!
  38. 19
    Min största lärdom i livet är att vad som än händer kommer jag kämpa hårt för att inte bli bitter. Bitterhet äter upp människor inifrån. Det är inte lätt att komma vidare när livet behandlar en hårdhänt men det går.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar