kan jag vara gravid?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2014
    #1

    kan jag vara gravid?

    Hej allihopa, jag vet inte om jag låter korkad nu men för 2 dagar sen så hade jag oskyddat med min sambo och det skedde ganska precis för tiden jag ska ha ägglossning. Jag har nu två dagar senare en molande känsla i nedre delen av magen, känns som en lätt mensvärk. Kan det betyda att jag är gravid? För jag vill gärna bli det. Dock när detta skedde så var vi onyktra, kan det påverka fertiliteten för stunden? Kan det skada barnet om det blev till när jag var onykter? Tacksam för svar
  2. 1
    kan jag vara gravid? Hej allihopa, jag vet inte om jag låter korkad nu men för 2 dagar sen så hade jag oskyddat med min sambo och det skedde ganska precis för tiden jag ska ha ägglossning. Jag har nu två dagar senare en molande känsla i nedre delen av magen, känns som en lätt mensvärk. Kan det betyda att jag är gravid? För jag vill gärna bli det. Dock när detta skedde så var vi onyktra, kan det påverka fertiliteten för stunden? Kan det skada barnet om det blev till när jag var onykter? Tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2

    kan jag vara gravid?

    Jag tror inte riktigt att man kan känna att man är gravid så tidigt som två dagar efter. Det tar ca en vecka för ägget att fästa i livmodern. Men alla har vi olika erfarenheter så någon kanske skulle hävda nåt annat än jag. Tyvärr är det för tidigt att få svar oavsett, då du som tidigast kan testa positivt på ett graviditetstest ungefär när du väntar din mens.
    Angående alkohol så ska det inte vara nån fara varken vad gäller fertilitet eller barnets hälsa om du nu skulle bli gravid. Det finns många som råkat dricka under tidig graviditet eftersom de inte vetat om det, utan att barnet tagit skada, men om du misstänker att du är gravid så kan det vara bra att avstå från alkohol nu. Hoppas du känner att du fick svar på dina frågor och lycka till
  4. 2
    kan jag vara gravid? Jag tror inte riktigt att man kan känna att man är gravid så tidigt som två dagar efter. Det tar ca en vecka för ägget att fästa i livmodern. Men alla har vi olika erfarenheter så någon kanske skulle hävda nåt annat än jag. Tyvärr är det för tidigt att få svar oavsett, då du som tidigast kan testa positivt på ett graviditetstest ungefär när du väntar din mens.
    Angående alkohol så ska det inte vara nån fara varken vad gäller fertilitet eller barnets hälsa om du nu skulle bli gravid. Det finns många som råkat dricka under tidig graviditet eftersom de inte vetat om det, utan att barnet tagit skada, men om du misstänker att du är gravid så kan det vara bra att avstå från alkohol nu. Hoppas du känner att du fick svar på dina frågor och lycka till
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar