Tittar in och presenterar mig
Julibarn 2015
  1. Tm2
    #1

    Tittar in och presenterar mig

    Hej, Kul att se att här är lite aktivitet och grattis till alla som testat positivt. Själv håller jag på och vänjer mig vid tanken på att vi kanske blir en till i familjen efter att ha fått ett streck mer än förväntat på testet för en vecka sedan... Sedan tidigare har jag två barn, födda 03 och 06, så det här lilla livet blir en riktig liten sladdis om hen väljer att stanna hos oss. (Jag har tyvärr en historia med både sena och tidiga missfall omkring det att barnen föddes för sådär 10 år sen, så jag vågar inte räkna med något.) Jag känner mig totalt novis på det här med graviditet och bebisar och hade nog inte trott att vi skulle bli fler, även om jag 06 sa att jag absolut ville ha en sladdis omkring 2011/2012. Men, med en skilsmässa 2011 så blev det så klart inte så. Men, nu är jag lyckligt omgift (i somras) och då min make inte har några "egna" barn så sa vi att vad tusan, vi ser om det blir nåt fram till jul eller så, och så ser det ut att ha blivit det. =) Håller tummarna för att få stanna i gruppen och hoppas att vi alla snart mår mindre illa, är piggare osv.
  2. 1
    Tittar in och presenterar mig Hej, Kul att se att här är lite aktivitet och grattis till alla som testat positivt. Själv håller jag på och vänjer mig vid tanken på att vi kanske blir en till i familjen efter att ha fått ett streck mer än förväntat på testet för en vecka sedan... Sedan tidigare har jag två barn, födda 03 och 06, så det här lilla livet blir en riktig liten sladdis om hen väljer att stanna hos oss. (Jag har tyvärr en historia med både sena och tidiga missfall omkring det att barnen föddes för sådär 10 år sen, så jag vågar inte räkna med något.) Jag känner mig totalt novis på det här med graviditet och bebisar och hade nog inte trott att vi skulle bli fler, även om jag 06 sa att jag absolut ville ha en sladdis omkring 2011/2012. Men, med en skilsmässa 2011 så blev det så klart inte så. Men, nu är jag lyckligt omgift (i somras) och då min make inte har några "egna" barn så sa vi att vad tusan, vi ser om det blir nåt fram till jul eller så, och så ser det ut att ha blivit det. =) Håller tummarna för att få stanna i gruppen och hoppas att vi alla snart mår mindre illa, är piggare osv.
  3. Nr6
    #2
    Grattis och välkommen!!

    Denna gången ska det gå bra!
    Har också en historia med missfall och MA. Men nu ska det gå vägen.
    Väntar nr 6. Mina är födda -00, -03, -06 (mina tillsammans med exmaken) och -11 och -13 med nuvarande.
  4. 2
    Grattis och välkommen!!

    Denna gången ska det gå bra!
    Har också en historia med missfall och MA. Men nu ska det gå vägen.
    Väntar nr 6. Mina är födda -00, -03, -06 (mina tillsammans med exmaken) och -11 och -13 med nuvarande.
  5. Tm2
    #3
    Tack och tack!

    Ja, jag hoppas och tänker att det vill bli bra. Ledsen att höra att du också drabbats av mf och ma. Men det är ju vanligare än det pratas om.. Häftigt att vänta 6:e! Här är vi övertygade om att vi blir max 3 barn i familjen och hoppas stenhårt på att det inte är tvillingar i magen...
  6. 3
    Tack och tack!

    Ja, jag hoppas och tänker att det vill bli bra. Ledsen att höra att du också drabbats av mf och ma. Men det är ju vanligare än det pratas om.. Häftigt att vänta 6:e! Här är vi övertygade om att vi blir max 3 barn i familjen och hoppas stenhårt på att det inte är tvillingar i magen...
  7. Femman på G
    #4
    Grattis! Och välkommen! Håller tummarna att det går vägen.

    Själv är jag inte så jätteaktiv här, men läser. Hade MA i juli, och vågar inte glädjas riktigt ännu. Var glad i början, men blir mer och mer orolig ju mer tiden går. Vilket den gör såå sakta!

    Men tummar hålls för oss alla att vi blir kvar här!
  8. 4
    Grattis! Och välkommen! Håller tummarna att det går vägen.

    Själv är jag inte så jätteaktiv här, men läser. Hade MA i juli, och vågar inte glädjas riktigt ännu. Var glad i början, men blir mer och mer orolig ju mer tiden går. Vilket den gör såå sakta!

    Men tummar hålls för oss alla att vi blir kvar här!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Grattis och välkommen
    Lite piggare hade ju inte varit fel att bli helst inte nu när snart allt julstökande drar igång
  10. 5
    Grattis och välkommen
    Lite piggare hade ju inte varit fel att bli helst inte nu när snart allt julstökande drar igång
  11. Tm2
    #6
    Stort tack! Håller tummarna för oss alla.
    Har på känn att jag inte kommer vara i närheten så aktiv som jag var med 03- och 06:an, men roligt att dela den här resan, all glädje och oro med fler.
    Förstår din känsla ang. att inte våga vara glad - jag känner lite detsamma. Har haft ett sent MA tidigare, så jag vågar inte vara glad förrän jag ser en frisk knodd med pickande hjärta på VUL/UL. Hoppas tiden snart går fortare så att vi är där snart.
  12. 6
    Stort tack! Håller tummarna för oss alla.
    Har på känn att jag inte kommer vara i närheten så aktiv som jag var med 03- och 06:an, men roligt att dela den här resan, all glädje och oro med fler.
    Förstår din känsla ang. att inte våga vara glad - jag känner lite detsamma. Har haft ett sent MA tidigare, så jag vågar inte vara glad förrän jag ser en frisk knodd med pickande hjärta på VUL/UL. Hoppas tiden snart går fortare så att vi är där snart.
  13. Tm2
    #7
    Tack och tack!
    Ja, helt klart är de här första veckorna inte så kul... Jag har ju alltid lyckats vara nygravid över jul och det är inte en höjdare med alla lukter, allt att göra, alla man ska träffa och så ska man bara se glad och nöjd ut och kanske inte alls vill berätta för alla. Själv tycker jag att jobbet är största utmaningen just nu (har ett rätt krävande chefsjobb) och nästan längtar tills det blir ok att outa sig som preggo. Vi får stötta och peppa varandra helt enkelt!
  14. 7
    Tack och tack!
    Ja, helt klart är de här första veckorna inte så kul... Jag har ju alltid lyckats vara nygravid över jul och det är inte en höjdare med alla lukter, allt att göra, alla man ska träffa och så ska man bara se glad och nöjd ut och kanske inte alls vill berätta för alla. Själv tycker jag att jobbet är största utmaningen just nu (har ett rätt krävande chefsjobb) och nästan längtar tills det blir ok att outa sig som preggo. Vi får stötta och peppa varandra helt enkelt!
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Har oxå alltid varit i början av graviditeterna över jul, doften av varm senap är INTE att leka med och svårt att förklara varför jag inte vill äta rökt lax/ål som jag älskar annars :/
  16. 8
    Har oxå alltid varit i början av graviditeterna över jul, doften av varm senap är INTE att leka med och svårt att förklara varför jag inte vill äta rökt lax/ål som jag älskar annars :/
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar