Smågnäll
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Smågnäll

    Jag har inget stort problem men går ändå och känner mig lite småfrustrerad. I somras lyckades jag ju lägga på mig några kilon som jag rätt bra lyckades gå ned igen. Jag bestämde mig för att kapa ytterligare ett kilo för att vara tillbaka på min idealvikt 59 kilo, där jag trivs bäst. Klarade också det efter en tid, men sedan dess har jag varit ute på många kortare resor där jag tyvärr ofta slarvat lite väl mycket. Och vikten har studsat upp och ned i samband med detta.

    Just nu ligger jag runt 1,5 kilo över där jag vill ligga i vikt ganska konstant sedan över två veckor. Jag lade på mig ett rätt stort helgplus efter höstlovsresan till Gävle med barnen där jag slarvade rejält, och det blev jag inte helt av med. Madridresan för drygt en vecka sedan gav inte så stort plus, men en stor del av det gamla pluset var ju kvar...

    Jag sköter mig precis lika bra som när jag viktminskade efter sommaren: begränsade portioner, äter inget efter middagen och tränar mycket. Då gick jag ned men nu är det stiltje sedan ett par-tre veckor ungefär. Och jag vill inte ligga på 60-61 kilo som normalvikt, det trivs jag inte med. Det är så lätt att sakta fortsätta uppåt om jag börjar släppa efter, har jag märkt. (Så skedde ju i somras.)

    Som sagt, absolut inget jätteproblem, men smått irriterande. Jag får fortsätta vara uthållig helt enkelt, och sköta mina resor bättre. Det går ju om jag bara tänker på det och planerar lite.
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Smågnäll Jag har inget stort problem men går ändå och känner mig lite småfrustrerad. I somras lyckades jag ju lägga på mig några kilon som jag rätt bra lyckades gå ned igen. Jag bestämde mig för att kapa ytterligare ett kilo för att vara tillbaka på min idealvikt 59 kilo, där jag trivs bäst. Klarade också det efter en tid, men sedan dess har jag varit ute på många kortare resor där jag tyvärr ofta slarvat lite väl mycket. Och vikten har studsat upp och ned i samband med detta.

    Just nu ligger jag runt 1,5 kilo över där jag vill ligga i vikt ganska konstant sedan över två veckor. Jag lade på mig ett rätt stort helgplus efter höstlovsresan till Gävle med barnen där jag slarvade rejält, och det blev jag inte helt av med. Madridresan för drygt en vecka sedan gav inte så stort plus, men en stor del av det gamla pluset var ju kvar...

    Jag sköter mig precis lika bra som när jag viktminskade efter sommaren: begränsade portioner, äter inget efter middagen och tränar mycket. Då gick jag ned men nu är det stiltje sedan ett par-tre veckor ungefär. Och jag vill inte ligga på 60-61 kilo som normalvikt, det trivs jag inte med. Det är så lätt att sakta fortsätta uppåt om jag börjar släppa efter, har jag märkt. (Så skedde ju i somras.)

    Som sagt, absolut inget jätteproblem, men smått irriterande. Jag får fortsätta vara uthållig helt enkelt, och sköta mina resor bättre. Det går ju om jag bara tänker på det och planerar lite.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Men du har varit ute och rest under dessa 2-3 veckor? Och då ätit lite mer/annorlunda än du brukar och fått ett litet plus. Så det kanske är som ni brukar säga till mig, skötsamhet i veckorna och sen "slarv" på helgerna ger plus-minus noll i längden? Har du fler resor framöver, eller kommer du få chansen att vara hemma och göra som du brukar göra, som du gjorde i sensomras när du gick ner i vikt?
  4. 2
    Men du har varit ute och rest under dessa 2-3 veckor? Och då ätit lite mer/annorlunda än du brukar och fått ett litet plus. Så det kanske är som ni brukar säga till mig, skötsamhet i veckorna och sen "slarv" på helgerna ger plus-minus noll i längden? Har du fler resor framöver, eller kommer du få chansen att vara hemma och göra som du brukar göra, som du gjorde i sensomras när du gick ner i vikt?
  5. Medlem sedan
    Apr 2012
    #3
    Om det är så viktigt med det där enstaka kilot för mycket får du ju dra ner på helgutsvävningarna - ta bort vinet och ta bort buffén, tex. Livet blir ju inte så roligt men man väljer ju själv
  6. 3
    Om det är så viktigt med det där enstaka kilot för mycket får du ju dra ner på helgutsvävningarna - ta bort vinet och ta bort buffén, tex. Livet blir ju inte så roligt men man väljer ju själv
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Åh, jag tror egentligen det ordnar sig i längden, ville bara gnälla av mig lite.
  8. 4
    Åh, jag tror egentligen det ordnar sig i längden, ville bara gnälla av mig lite.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Jo, jag skrev ju att det egentligen inte var någon stor sak, bara något jag irriterat mig på lite smått. Jag tror nog att det ska funka med lite mer tålamod.
  10. 5
    Jo, jag skrev ju att det egentligen inte var någon stor sak, bara något jag irriterat mig på lite smått. Jag tror nog att det ska funka med lite mer tålamod.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Det får man
  12. 6
    Det får man
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Viktsnack är banne mig magiskt! Rätt snart efter jag skrev mitt lilla gnällinlägg om de där 1,5 kilona som inte släpper märkte jag att vätska började lämna kroppen genom en rad toabesök. Vågen som stått på sådär 60,5 kilo varenda morgon i tre veckors tid visade i morse...

    59,1 kilo!

    Haha, Viktsnack är magiskt!
  14. 7
    Viktsnack är banne mig magiskt! Rätt snart efter jag skrev mitt lilla gnällinlägg om de där 1,5 kilona som inte släpper märkte jag att vätska började lämna kroppen genom en rad toabesök. Vågen som stått på sådär 60,5 kilo varenda morgon i tre veckors tid visade i morse...

    59,1 kilo!

    Haha, Viktsnack är magiskt!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Grattis
  16. 8
    Grattis
  17. Medlem sedan
    Jul 2001
    #9
    Då måste jag nog skynda mig att skriva några fler inlägg för nu vill jag gärna ner mina sista 3 kilo!!!
  18. 9
    Då måste jag nog skynda mig att skriva några fler inlägg för nu vill jag gärna ner mina sista 3 kilo!!!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Haha! Ja, och det fortsätter funka... i dag visade vågen 58,6 kilo. Alltså först totalt stillastående i 2-3 veckor, sedan plötsligt minus cirka 2 kilo på två dagar!

    Kroppen är verkligen mysko ibland.
  20. 10
    Haha! Ja, och det fortsätter funka... i dag visade vågen 58,6 kilo. Alltså först totalt stillastående i 2-3 veckor, sedan plötsligt minus cirka 2 kilo på två dagar!

    Kroppen är verkligen mysko ibland.
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    Tack! Och i dag hade ett halvt kilo till försvunnit.
  22. 11
    Tack! Och i dag hade ett halvt kilo till försvunnit.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Om jag skickar dig några kilo så kanske du kan trolla bort dem åt mig också
  24. 12
    Om jag skickar dig några kilo så kanske du kan trolla bort dem åt mig också
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Nä, skicka inga kilon till mig - jag tror det var Viktsnacket som trollade bort dem!
  26. 13
    Nä, skicka inga kilon till mig - jag tror det var Viktsnacket som trollade bort dem!
  27. Medlem sedan
    Mar 2006
    #14
    Åhh lite av den magin får gärna smitta av sig på mig .
  28. 14
    Åhh lite av den magin får gärna smitta av sig på mig .
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Jag testar: *puff shazam abrakadabra*
  30. 15
    Jag testar: *puff shazam abrakadabra*
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Det hjälpte ju inte när jag gnällde, det tycker jag är orättvist *surar*

  32. 16
    Det hjälpte ju inte när jag gnällde, det tycker jag är orättvist *surar*

Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar