För 7 år sedan
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    För 7 år sedan

    Nu har jag rullat tillbaka långt långt i Viktsnackets historia och läst lite om vad vi talade om för sju år sedan, i november 2007. Vi stavgick, joggade och gympade. Många av oss var förkylda och allmänt krassliga. Vi lämnade viktrapporter vecka för vecka och vi fick massor av svar, peppningar och hejarop. Några av oss var med i Viktväktarna och hade frågor om Points. Andra körde ren kur med hjälp av olika företag som Xtravaganza och Itrim. Vi var också påtagligt mycket mer personliga i våra inlägg och berättade för varandra om livets glädjeämnen och vedermödor. Vi gav varandra mycket sympati och tips.

    Själv var jag mammaledig med min yngste son som vid den tiden var drygt ett halvår gammal. Jag har läst en del av mina egna inlägg och såg att jag hade det ganska jobbigt vid den tiden. Vi hade varit rejält sjuka allihopa i långvariga förkylningar, och för lillens del hade det lett till att han blev orolig och vaknade mer på nätterna. Vilket innebar att jag inte sov bra. Storebror var 4 år och inne i en trotsålder. Jag hade gått ned gravidkilona som bara var sådär 8-9 kilo redan tre månader efter förlossningen och kommit bra igång med träningen igen förutom sjukdomarna då.
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    För 7 år sedan Nu har jag rullat tillbaka långt långt i Viktsnackets historia och läst lite om vad vi talade om för sju år sedan, i november 2007. Vi stavgick, joggade och gympade. Många av oss var förkylda och allmänt krassliga. Vi lämnade viktrapporter vecka för vecka och vi fick massor av svar, peppningar och hejarop. Några av oss var med i Viktväktarna och hade frågor om Points. Andra körde ren kur med hjälp av olika företag som Xtravaganza och Itrim. Vi var också påtagligt mycket mer personliga i våra inlägg och berättade för varandra om livets glädjeämnen och vedermödor. Vi gav varandra mycket sympati och tips.

    Själv var jag mammaledig med min yngste son som vid den tiden var drygt ett halvår gammal. Jag har läst en del av mina egna inlägg och såg att jag hade det ganska jobbigt vid den tiden. Vi hade varit rejält sjuka allihopa i långvariga förkylningar, och för lillens del hade det lett till att han blev orolig och vaknade mer på nätterna. Vilket innebar att jag inte sov bra. Storebror var 4 år och inne i en trotsålder. Jag hade gått ned gravidkilona som bara var sådär 8-9 kilo redan tre månader efter förlossningen och kommit bra igång med träningen igen förutom sjukdomarna då.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Åh jag kan verkligen sakna det vi hade på viktsnack då.
  4. 2
    Åh jag kan verkligen sakna det vi hade på viktsnack då.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Hösten 2007 hängde jag här ofta. Nådde min målvikt genom utmaningarna 😊 och håller med Valerina om att jag saknar gemenskapen här ibland. Vi är ju några "gamla" kvar som sagt.
  6. 3
    Hösten 2007 hängde jag här ofta. Nådde min målvikt genom utmaningarna 😊 och håller med Valerina om att jag saknar gemenskapen här ibland. Vi är ju några "gamla" kvar som sagt.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Jag försöker ju skriva rätt mycket och ibland vara lite mer personlig, men det märks ju tydligt att det inte alls är lika hög aktivitet härinne. Så är det ju på hela AFF förstås.
  8. 4
    Jag försöker ju skriva rätt mycket och ibland vara lite mer personlig, men det märks ju tydligt att det inte alls är lika hög aktivitet härinne. Så är det ju på hela AFF förstås.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Ja, utmaningarna minns jag, det var kul! Valerina gjorde ett toppenjobb!
  10. 5
    Ja, utmaningarna minns jag, det var kul! Valerina gjorde ett toppenjobb!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Jo det är ju en genomgående trend tyvärr.
  12. 6
    Jo det är ju en genomgående trend tyvärr.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Tack Det var kul när det var fullt ös på utmaningarna
  14. 7
    Tack Det var kul när det var fullt ös på utmaningarna
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Kan vi inte försöka ge oss på någon ny utmaning då? Det kanske inte måste vara viktminskning kanske lika väl kan vara någon form av träningsutmaning eller något kostrelatetat? Man kanske kan bestämma själv vad ens utmaning ska vara?
  16. 8
    Kan vi inte försöka ge oss på någon ny utmaning då? Det kanske inte måste vara viktminskning kanske lika väl kan vara någon form av träningsutmaning eller något kostrelatetat? Man kanske kan bestämma själv vad ens utmaning ska vara?
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Jag hinner/orkar inte administrera nåt i form av nån hemsida som vi hade då. Men man kanske kunde köra nån form av rapportering här inne?
  18. 9
    Jag hinner/orkar inte administrera nåt i form av nån hemsida som vi hade då. Men man kanske kunde köra nån form av rapportering här inne?
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Undrar om det inte var där någonstans jag började läsa här inne och vara med i viktutmaningar, eller var det hösten efter kanske? Har inte alls haft tid att bli stammis här inne som jag hade velat men jag gillade viktutmaningarna!
  20. 10
    Undrar om det inte var där någonstans jag började läsa här inne och vara med i viktutmaningar, eller var det hösten efter kanske? Har inte alls haft tid att bli stammis här inne som jag hade velat men jag gillade viktutmaningarna!
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11
    Låter kul! Vad sägs om denna? Lagom hög ambitionsnivå

    http://www.traningsgladje.se/2014/11/julkalendern-2014/
  22. 11
    Låter kul! Vad sägs om denna? Lagom hög ambitionsnivå

    http://www.traningsgladje.se/2014/11/julkalendern-2014/
  23. Medlem sedan
    Jul 2001
    #12
    Andra halvan av 2007 var en berg- och dalbanetid för mig. Jag gifte mig den 7 juli (070707) och det var ju underbart (slog till efter 11 år ihop). Men under hösten blev allt lite tufft när jag insåg att mitt förhållande till kropp, kost och motion inte var det minsta sunt och att det varit så under många år (det var faktiskt min make som fick mig att inse detta). Att jag var helt fixerad, att jag ägnat SJUKT många timmar åt att tänka på kropp, mat, träning, gå ner i vikt osv osv. Ett minst sagt osunt förhållande till kroppen. Så jag tog en paus från viktminskning (men skrev ändå en hel del här). Jag längtade vansinnigt efter att bli gravid, vilket jag äntligen blev under senare delen av hösten. Tyvärr slutade graviditeten i ett jobbigt missfall i v12, mitt under en New York-resa i januari. Detta ledde till att även våren 2008 blev en tung historia. Ja, många minnen kommer fram i dessa nostagli-inlägg!
  24. 12
    Andra halvan av 2007 var en berg- och dalbanetid för mig. Jag gifte mig den 7 juli (070707) och det var ju underbart (slog till efter 11 år ihop). Men under hösten blev allt lite tufft när jag insåg att mitt förhållande till kropp, kost och motion inte var det minsta sunt och att det varit så under många år (det var faktiskt min make som fick mig att inse detta). Att jag var helt fixerad, att jag ägnat SJUKT många timmar åt att tänka på kropp, mat, träning, gå ner i vikt osv osv. Ett minst sagt osunt förhållande till kroppen. Så jag tog en paus från viktminskning (men skrev ändå en hel del här). Jag längtade vansinnigt efter att bli gravid, vilket jag äntligen blev under senare delen av hösten. Tyvärr slutade graviditeten i ett jobbigt missfall i v12, mitt under en New York-resa i januari. Detta ledde till att även våren 2008 blev en tung historia. Ja, många minnen kommer fram i dessa nostagli-inlägg!
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ja den kan man ju anpassa efter sitt eget liv. Jag t.ex kan ju inte springa 5 km så fort jag kan. Kan kanske i dagsläget inte ens gå 5 km, men jag får väl gå så långt jag orkar då
  26. 13
    Ja den kan man ju anpassa efter sitt eget liv. Jag t.ex kan ju inte springa 5 km så fort jag kan. Kan kanske i dagsläget inte ens gå 5 km, men jag får väl gå så långt jag orkar då
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Nog orkar du gå fem kilometer? Det tar ju mindre än en timme i lagom takt.
  28. 14
    Nog orkar du gå fem kilometer? Det tar ju mindre än en timme i lagom takt.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Jo jag skulle kanske orka, men jag vet inte hur jag skulle må efteråt. Mitt mående (som jag beskrev i "det går åt helvete"-tråden) har inte blivit bättre, snarare tvärtom. Mer trött, värk i kroppen, lätt huvudvärk, lätt känsla av yrsel.

    Har ju läkartid på måndag, får se om jag får några kloka svar.
  30. 15
    Jo jag skulle kanske orka, men jag vet inte hur jag skulle må efteråt. Mitt mående (som jag beskrev i "det går åt helvete"-tråden) har inte blivit bättre, snarare tvärtom. Mer trött, värk i kroppen, lätt huvudvärk, lätt känsla av yrsel.

    Har ju läkartid på måndag, får se om jag får några kloka svar.
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    Läste först nu, den var bra!
  32. 16
    Läste först nu, den var bra!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar