Torsdag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Torsdag,

    känns inte som en vidare dag, trots att solen kanske är på ingång. Borde kanske därför passa på att sätta på en tvättmaskin (eftersom jag inte har nå't torktumlare, är det smart att tvätta, när tvätten åtminstone kan torka lite ute), men har verkligen ingen lust. Ska kanske klicka hem lite mat på LeClerc-drive i stället.
    I helgen begravs mannens tre ex-elever. Det känns märkligt att tänka att förra lördagen vara en alldeles normal dag för dem och deras familjer...
  2. 1
    Torsdag, känns inte som en vidare dag, trots att solen kanske är på ingång. Borde kanske därför passa på att sätta på en tvättmaskin (eftersom jag inte har nå't torktumlare, är det smart att tvätta, när tvätten åtminstone kan torka lite ute), men har verkligen ingen lust. Ska kanske klicka hem lite mat på LeClerc-drive i stället.
    I helgen begravs mannens tre ex-elever. Det känns märkligt att tänka att förra lördagen vara en alldeles normal dag för dem och deras familjer...
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Sà sorgligt..
    Här bär det av mot fabriken om en kort tund. Picknicken är redo som varje gàng. Vi har helt slutat med att äta pà resto, varken sambon eller jag tàl utemat längre. Màste vara nàgot psykologiskt men vi gillar numera bara hemmalagat även om det bara är en baguette med skinka.
    Önskar dig en fin dag med bra torkväder (sàdant typiskt och perfekt svenskt ord)
  4. 2
    Sà sorgligt..
    Här bär det av mot fabriken om en kort tund. Picknicken är redo som varje gàng. Vi har helt slutat med att äta pà resto, varken sambon eller jag tàl utemat längre. Màste vara nàgot psykologiskt men vi gillar numera bara hemmalagat även om det bara är en baguette med skinka.
    Önskar dig en fin dag med bra torkväder (sàdant typiskt och perfekt svenskt ord)
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    PS: Idrottsläraren blev kallad av huvudläraren och tog bort nollan. Förklaringen var väldigt oklar enligt lillebror.
  6. 3
    PS: Idrottsläraren blev kallad av huvudläraren och tog bort nollan. Förklaringen var väldigt oklar enligt lillebror.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Bra att nollan försvann ! Men hoppas idrottsläraren fick sig en knäpp på näsan dessutom. Och vad blev det i stället för en nolla ?
  8. 4
    Bra att nollan försvann ! Men hoppas idrottsläraren fick sig en knäpp på näsan dessutom. Och vad blev det i stället för en nolla ?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Tragiskt med de unga människorna som fick så kort liv.

    Vad bra att idrottsläraren fick sig en tillsägelse. Vilket pucko.
  10. 5
    Tragiskt med de unga människorna som fick så kort liv.

    Vad bra att idrottsläraren fick sig en tillsägelse. Vilket pucko.
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Han skall fà betyget fràn Brevet-testen. Inget fantastiskt enligt L. men definitvt bättre än zéro.
  12. 6
    Han skall fà betyget fràn Brevet-testen. Inget fantastiskt enligt L. men definitvt bättre än zéro.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Verkar ju åtminstone rimligt ! Tänk om du inte hade protesterat ?! Fast jag tror i och för sig att andra lärare skulle ha reagerat under le conseil de classe, Lillebror är ju inte precis känd som délinquant,
  14. 7
    Verkar ju åtminstone rimligt ! Tänk om du inte hade protesterat ?! Fast jag tror i och för sig att andra lärare skulle ha reagerat under le conseil de classe, Lillebror är ju inte precis känd som délinquant,
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar