Trevlig inledning på helgen!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Trevlig inledning på helgen!

    Blev en bra inledning på helgen trots allt. Har haft lite tuffa dagar på jobbet på sistone. Dessutom hade vi strömavbrott här hemma igår kl 14-01, och maten blev inte som tänkt eftersom vi varken kunde laga mat eller vågade öppna kyl eller frys (för att behålla kylan där så länge som möjligt). Så det blev pizza från lokala haket. Jag tog faktiskt några bitar, även om det inte blev några mängder. Kändes lite småmysigt trots allt. Dessutom värmde jag och maken årets första glögg över ett värmeljus... Så lite mysigt ja - men knappast bra matmässigt!

    Idag blev det god men kaloririk lunch innan veckans sista jobbmöte. Men SEN styrde jag kosan mot gymmet för ett pass innan helgen. Behövde springa av mig lite jobbtabkar.... Vägde mig på gymmets våg och blev så glad. Den brukar visa lite mindre än vågen hemma, och jag vet inte vilken som är rätt. Men trots lunch i magen (lax, potatis, aioli, sallad, bröd) så visade vågen 62,8 kg, vilket är mindre än på mycket länge. Vet att jag vägde 67 kg på gymmets våg tidigare i år, och drömde då om att få se en siffra som var lägre än 66 vid tillfälle. Och det fick jag ju idag. Och det kändes så GÖTT, speciellt eftersom gårdagen blev onyttig här i mörkret samt att jag ätet rejäl lunch. Så jag är mer än nöjd med mig själv för en gångs skull....

    Näpp - nu hoppar jag in i duscen och sedan blir det god mat. HELG!!!!

    Ha en skön helg alla!
  2. 1
    Trevlig inledning på helgen! Blev en bra inledning på helgen trots allt. Har haft lite tuffa dagar på jobbet på sistone. Dessutom hade vi strömavbrott här hemma igår kl 14-01, och maten blev inte som tänkt eftersom vi varken kunde laga mat eller vågade öppna kyl eller frys (för att behålla kylan där så länge som möjligt). Så det blev pizza från lokala haket. Jag tog faktiskt några bitar, även om det inte blev några mängder. Kändes lite småmysigt trots allt. Dessutom värmde jag och maken årets första glögg över ett värmeljus... Så lite mysigt ja - men knappast bra matmässigt!

    Idag blev det god men kaloririk lunch innan veckans sista jobbmöte. Men SEN styrde jag kosan mot gymmet för ett pass innan helgen. Behövde springa av mig lite jobbtabkar.... Vägde mig på gymmets våg och blev så glad. Den brukar visa lite mindre än vågen hemma, och jag vet inte vilken som är rätt. Men trots lunch i magen (lax, potatis, aioli, sallad, bröd) så visade vågen 62,8 kg, vilket är mindre än på mycket länge. Vet att jag vägde 67 kg på gymmets våg tidigare i år, och drömde då om att få se en siffra som var lägre än 66 vid tillfälle. Och det fick jag ju idag. Och det kändes så GÖTT, speciellt eftersom gårdagen blev onyttig här i mörkret samt att jag ätet rejäl lunch. Så jag är mer än nöjd med mig själv för en gångs skull....

    Näpp - nu hoppar jag in i duscen och sedan blir det god mat. HELG!!!!

    Ha en skön helg alla!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Heja dig!!!! Förstår att det känns super!! Det är ju det eviga tragglandet I vardagen som ger resultat ju! Inte att det blir tok ibland!!!
  4. 2
    Heja dig!!!! Förstår att det känns super!! Det är ju det eviga tragglandet I vardagen som ger resultat ju! Inte att det blir tok ibland!!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Klart att du är nöjd, med alla rätt också
    Låter ju lite mysigt att värma lite glögg över värmeljus

    Ha en bra helg.
  6. 3
    Klart att du är nöjd, med alla rätt också
    Låter ju lite mysigt att värma lite glögg över värmeljus

    Ha en bra helg.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Det låter bra det! Härligt att se så fina siffror på vågen. Hoppas du har en riktigt bra helg nu.
  8. 4
    Det låter bra det! Härligt att se så fina siffror på vågen. Hoppas du har en riktigt bra helg nu.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Härligt ju!
  10. 5
    Härligt ju!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar