Tack för namnförslag, MEN kan man gå
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Tack för namnförslag, MEN kan man gå

    ifrån V? Vi vet inte om det är två tjejer, två killar eller en av varje, vi kommer inte heller att ta reda på det.

    Men vad tycker ni om namnen

    Viveca
    Villemo

    Verner
    Vilgot

    Vill nog om vi väljer V fortsätta på Ve och Vi. Passar de med namnen


    Vera, Viola, Vincent, Villiam, Vendela.
    Mamma till V dec 09, V jan 11, V jan 12 och V och V apr 13
  2. 1
    Tack för namnförslag, MEN kan man gå ifrån V? Vi vet inte om det är två tjejer, två killar eller en av varje, vi kommer inte heller att ta reda på det.

    Men vad tycker ni om namnen

    Viveca
    Villemo

    Verner
    Vilgot

    Vill nog om vi väljer V fortsätta på Ve och Vi. Passar de med namnen


    Vera, Viola, Vincent, Villiam, Vendela.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    klart man kan ha andra bokstäver, man blir ju ganska styrd om man låser på det känner jag. Bättre att de har namn som är mer i harmoni än något man egentligen inte helt känner för.
    Viola tycker jag är jättefint och Vera. Verona, Veronika
    Killnamn på V är svårare... Vincent är fint och Villiam.

    Men det kan lätt bli att man liksom snubblar på namnen om de är för lika tänker jag.

    I vilket fall; stort Grattis!
  4. 2
    klart man kan ha andra bokstäver, man blir ju ganska styrd om man låser på det känner jag. Bättre att de har namn som är mer i harmoni än något man egentligen inte helt känner för.
    Viola tycker jag är jättefint och Vera. Verona, Veronika
    Killnamn på V är svårare... Vincent är fint och Villiam.

    Men det kan lätt bli att man liksom snubblar på namnen om de är för lika tänker jag.

    I vilket fall; stort Grattis!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Det enda jag känner "nja" inför är väl Viveca och lite inför Verner. Viveca känns lite för vuxet och varför jag känner lite nja inför Verner vet jag inte rikigt. De andra namnen är helt ok tycker jag, passar i tiden.
    Om jag hade 4 barn på V så skulle jag ju gärna fortsätta med det.
    Det enda jag kan tänka mig med de andra namnen är att Villiam med V lätt kommer att stavas fel och skrivas med W.

    Jag har ju en William så jag gillar ju namnet, men jag kan känna att Villiam med V blir en stavning som ska passa in med de andra. Jag tycker inte att det är så viktigt att det stavas med V, jag tycker att det är viktigare att det låter som V och det gör ju William också.
  6. 3
    Det enda jag känner "nja" inför är väl Viveca och lite inför Verner. Viveca känns lite för vuxet och varför jag känner lite nja inför Verner vet jag inte rikigt. De andra namnen är helt ok tycker jag, passar i tiden.
    Om jag hade 4 barn på V så skulle jag ju gärna fortsätta med det.
    Det enda jag kan tänka mig med de andra namnen är att Villiam med V lätt kommer att stavas fel och skrivas med W.

    Jag har ju en William så jag gillar ju namnet, men jag kan känna att Villiam med V blir en stavning som ska passa in med de andra. Jag tycker inte att det är så viktigt att det stavas med V, jag tycker att det är viktigare att det låter som V och det gör ju William också.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Aha, jag fattar nu (när jag läste längre ner) att de 4 namnen på slutet va syskonen. Ja då är det ju försent, då spelar min åsikt om Villiam/William ingen roll ju
  8. 4
    Aha, jag fattar nu (när jag läste längre ner) att de 4 namnen på slutet va syskonen. Ja då är det ju försent, då spelar min åsikt om Villiam/William ingen roll ju
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Ja snubbla vill man inte göra.

    Syskonen heter som jag skrivet
    Vera
    Viola
    Vincent
    Villiam
    Vendela
    så de namnen samt kusinens Valter är upptagna.

    Kom på
    Vilmer nu tycker det passar eller Vilde.

    Vera
    Viola
    Vincent
    Villiam
    Vendela

    Vilde och/eller Vilmer
    Vilda och/eller Vilya/Vilja oj vad svårt ! =)
  10. 5
    Ja snubbla vill man inte göra.

    Syskonen heter som jag skrivet
    Vera
    Viola
    Vincent
    Villiam
    Vendela
    så de namnen samt kusinens Valter är upptagna.

    Kom på
    Vilmer nu tycker det passar eller Vilde.

    Vera
    Viola
    Vincent
    Villiam
    Vendela

    Vilde och/eller Vilmer
    Vilda och/eller Vilya/Vilja oj vad svårt ! =)
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    5 sista namnen var det ju till och med. Men skrev du inte nån annanstans för några dagar sen att du hade 4 barn och ett femte (innan ni var på UL) på väg? Jag måste vara helt snurrig.
  12. 6
    5 sista namnen var det ju till och med. Men skrev du inte nån annanstans för några dagar sen att du hade 4 barn och ett femte (innan ni var på UL) på väg? Jag måste vara helt snurrig.
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    Fem V-barn har vi =)

    Har en Viliam =) Bra smak !
  14. 7
    Fem V-barn har vi =)

    Har en Viliam =) Bra smak !
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Oh snälla inte Vilya. Gillar du namnet så välj Vilja då. Jag tycker det är så löjligt (japp jag tycker så och det står jag för) alla de där udda stavningarna (där räknar jag inte in Villiam även om jag tycker att det var en anpassning efter de andra barnens namn och inte en stavning jag skulle ha valt) som ska göra barnets namn unikt.
  16. 8
    Oh snälla inte Vilya. Gillar du namnet så välj Vilja då. Jag tycker det är så löjligt (japp jag tycker så och det står jag för) alla de där udda stavningarna (där räknar jag inte in Villiam även om jag tycker att det var en anpassning efter de andra barnens namn och inte en stavning jag skulle ha valt) som ska göra barnets namn unikt.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja vi har bra smak, William är ett jättefint namn. Vet att min son rättade folk som sa Oilliam (det engelska uttalet) till honom när han var liten. Jag heter William sa han då
  18. 9
    Ja vi har bra smak, William är ett jättefint namn. Vet att min son rättade folk som sa Oilliam (det engelska uttalet) till honom när han var liten. Jag heter William sa han då
  19. Medlem sedan
    Sep 2009
    #10
    menar du svaret till Adora tror jag hon heter ?
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...4r-fritt/page3

    om länken fungerar
  20. 10
    menar du svaret till Adora tror jag hon heter ?
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...4r-fritt/page3

    om länken fungerar
  21. Medlem sedan
    Sep 2009
    #11
    Det har ingen sagt till vår Villiam, vi uttalar det Vill i am
  22. 11
    Det har ingen sagt till vår Villiam, vi uttalar det Vill i am
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ja precis, jag scrollade precis bakåt för att se om du hade skrivit fel (slinta på tangenterna alltså, inte att du inte skulle veta hur många barn du har ) eller om jag hade läst fel och det var ju mina ögon det var fel på
  24. 12
    Ja precis, jag scrollade precis bakåt för att se om du hade skrivit fel (slinta på tangenterna alltså, inte att du inte skulle veta hur många barn du har ) eller om jag hade läst fel och det var ju mina ögon det var fel på
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ja vi uttalar det också så
  26. 13
    Ja vi uttalar det också så
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    Klart man kan

    men jag tycker att det är konstigt när man gör så.

    Min morbror och hans fru gjorde det

    3 barn på J och sen en på A

    Men det är ju era barn

    Våra har namn på S...och hade vi fått fler så hade vi fortsatt på S
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  28. 14
    Klart man kan men jag tycker att det är konstigt när man gör så.

    Min morbror och hans fru gjorde det

    3 barn på J och sen en på A

    Men det är ju era barn

    Våra har namn på S...och hade vi fått fler så hade vi fortsatt på S
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15
    Dina namnförslag är inget för mig.
  30. 15
    Dina namnförslag är inget för mig.
  31. Salander
    #16
    Inga åsikter om namn men Stort grattis till er!
  32. 16
    Inga åsikter om namn men Stort grattis till er!
  33. Salander
    #17
    Vanja och Verner tycker jag. Så nu har jag haft en åsikt ändå.
  34. 17
    Vanja och Verner tycker jag. Så nu har jag haft en åsikt ändå.
  35. Kerstimärta
    #18
    Jag tycker ni fortsätter på V eftersom ni valt att börja så.

    Villemo var ett namn som jag verkligen gillar, har inte hört det förut. Men, det kändes lätt att säga och gav mig bara goda vibbar. Där tycker jag Vilgot passar bra ihop.
  36. 18
    Jag tycker ni fortsätter på V eftersom ni valt att börja så.

    Villemo var ett namn som jag verkligen gillar, har inte hört det förut. Men, det kändes lätt att säga och gav mig bara goda vibbar. Där tycker jag Vilgot passar bra ihop.
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #19
    Grattis, men mitt tips är att inte låsa in er på namn.
    Sambons äldsta fick först ett namn, men det var helt fel, så han fick ett annat namn, som de inte tänkt på innan.
    Vi hade flera namn i reserv, men sonen var en Erik så där fungerade det bra
  38. 19
    Grattis, men mitt tips är att inte låsa in er på namn.
    Sambons äldsta fick först ett namn, men det var helt fel, så han fick ett annat namn, som de inte tänkt på innan.
    Vi hade flera namn i reserv, men sonen var en Erik så där fungerade det bra
  39. Medlem sedan
    Apr 2000
    #20
    Stort Grattis! Jag gillar Villemo och Verner som jag tycker är coola namn.
  40. 20
    Stort Grattis! Jag gillar Villemo och Verner som jag tycker är coola namn.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar