julaftonsdilemma hjälp.....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    julaftonsdilemma hjälp.....

    I år ska vi egentligen fira julafton med min svåger, nu är det så att av olika anledningar har mina föräldrar blivit ensamma till julafton.
    Min tanke var att jag bjuder in svåger, svägerska och svägerskans mor + mina föräldrar.
    Men ack nej det gick ju inte för svägerskans mor vill inte fira julafton hos oss och vi kan inte vara hos svågern då de har hundar och min mor är allergisk mot hundar.

    Jag vill inte att mina föräldrar ska sitta själv och jag vill såklart inte vara dum mot min svåger och tacka nej till julafton då vi skulle ha firat jul med min mans familj.

    Så hur ska göra kära affare...låta mamma o pappa sitta själv eller riskera en sur svåger som jag sviker....
    Kvinna, fru, mamma, anställd,matglad,lat och träningsnarkoman
  2. 1
    julaftonsdilemma hjälp..... I år ska vi egentligen fira julafton med min svåger, nu är det så att av olika anledningar har mina föräldrar blivit ensamma till julafton.
    Min tanke var att jag bjuder in svåger, svägerska och svägerskans mor + mina föräldrar.
    Men ack nej det gick ju inte för svägerskans mor vill inte fira julafton hos oss och vi kan inte vara hos svågern då de har hundar och min mor är allergisk mot hundar.

    Jag vill inte att mina föräldrar ska sitta själv och jag vill såklart inte vara dum mot min svåger och tacka nej till julafton då vi skulle ha firat jul med min mans familj.

    Så hur ska göra kära affare...låta mamma o pappa sitta själv eller riskera en sur svåger som jag sviker....
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Framgår egentligen inte vem som har bjudit in, men om du talar med vederbörande och säger att du får tacka nej för att du inte vill lämna dina föräldrar ensamma, så bjuder de kanske in dina föräldrar också?
  4. 2
    Framgår egentligen inte vem som har bjudit in, men om du talar med vederbörande och säger att du får tacka nej för att du inte vill lämna dina föräldrar ensamma, så bjuder de kanske in dina föräldrar också?
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Jag skulle prioritera mina föräldrar. Jobbigt med folk som är sådär oflexibla - det är väl ändå det gemensamma firandet som är det viktiga? Jag och min syrra kör lite öppet-husvarianten för alla släktingar som vill, i år firar både hennes svärföräldrar och våra föräldrar med oss (en av oss ordnar lunch och den andra julmiddag).
  6. 3
    Jag skulle prioritera mina föräldrar. Jobbigt med folk som är sådär oflexibla - det är väl ändå det gemensamma firandet som är det viktiga? Jag och min syrra kör lite öppet-husvarianten för alla släktingar som vill, i år firar både hennes svärföräldrar och våra föräldrar med oss (en av oss ordnar lunch och den andra julmiddag).
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Jag skulle sagt att i år firar vi hemma hos oss och de som vill kommer. Punkt slut.
  8. 4
    Jag skulle sagt att i år firar vi hemma hos oss och de som vill kommer. Punkt slut.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Hade lätt prioriterat mina föräldrar, och kan ikke de andra förstå det läget så får de vara på sitt håll.
  10. 5
    Hade lätt prioriterat mina föräldrar, och kan ikke de andra förstå det läget så får de vara på sitt håll.
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Vartannat år är vi hos min svåger, det är liksom ingen inbjudan utan det bara är så.
    Nu blir mina föräldrar själv detta år och det vill inte jag.

    Jag erbjöd alla att vara hos mig men det vill inte min svägerskas mor och mina föräldrar kan inte vara hos min svåger då min mamma är allergisk mot hundar.
  12. 6
    Vartannat år är vi hos min svåger, det är liksom ingen inbjudan utan det bara är så.
    Nu blir mina föräldrar själv detta år och det vill inte jag.

    Jag erbjöd alla att vara hos mig men det vill inte min svägerskas mor och mina föräldrar kan inte vara hos min svåger då min mamma är allergisk mot hundar.
  13. Medlem sedan
    Nov 2007
    #7
    Jag känner också så att jag inte kan låta mina föräldrar vara själv de hade aldrig gjort så mot mig.
    Jag erbjöd ju alla att vara här men som sagt det tvärvägrar svägerskans mor.
  14. 7
    Jag känner också så att jag inte kan låta mina föräldrar vara själv de hade aldrig gjort så mot mig.
    Jag erbjöd ju alla att vara här men som sagt det tvärvägrar svägerskans mor.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Jag tycker nog allt att du...

    ska prioritera dina föräldrar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Jag tycker nog allt att du... ska prioritera dina föräldrar.
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    Jag får nog göra så....
  18. 9
    Jag får nog göra så....
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Jag önskar av hela mitt hjärta att du prioriterar dina föräldrar. Om inte svågern förstår det, är det hans problem. De är ju trots allt välkomna hem till er om de vill. Men tänk så här, om många du år framåt skulle tänka tillbaka..då hade du nog önskat du inte lämnade din mamma och pappa ensamma.
  20. 10
    Jag önskar av hela mitt hjärta att du prioriterar dina föräldrar. Om inte svågern förstår det, är det hans problem. De är ju trots allt välkomna hem till er om de vill. Men tänk så här, om många du år framåt skulle tänka tillbaka..då hade du nog önskat du inte lämnade din mamma och pappa ensamma.
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Det blir väl så men jag känner mig ändå taskig mot min svåger han kan inte hjälpa att hans svärmor är lite hmmmm tjaaa anal
  22. 11
    Det blir väl så men jag känner mig ändå taskig mot min svåger han kan inte hjälpa att hans svärmor är lite hmmmm tjaaa anal
  23. Medlem sedan
    Nov 2007
    #12
    Tack....det tycker nog jag också att jag ska!
  24. 12
    Tack....det tycker nog jag också att jag ska!
  25. Medlem sedan
    Nov 2007
    #13
    Nej jag vill verkligen inte att mina föräldrar ska sitta själva på julafton. Mår dåligt bara jag tänker på det....
  26. 13
    Nej jag vill verkligen inte att mina föräldrar ska sitta själva på julafton. Mår dåligt bara jag tänker på det....
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    Jag hade också gått på linjen att vi firar hemma och de som vill är välkomna.

    Verkar sjukt jobbigt med personer som blir tjuriga och sura och kräver saker.

    Vi firar vartannat år med mina förÄldrar och varannat med sambons
  28. 14
    Jag hade också gått på linjen att vi firar hemma och de som vill är välkomna.

    Verkar sjukt jobbigt med personer som blir tjuriga och sura och kräver saker.

    Vi firar vartannat år med mina förÄldrar och varannat med sambons
  29. Medlem sedan
    Nov 2008
    #15
    Då är valet enkelt. Säg som det är till svågern utan några som helst ursäkter. Ifrågasätter han, så fråga lugnt hur han själv valt.
  30. 15
    Då är valet enkelt. Säg som det är till svågern utan några som helst ursäkter. Ifrågasätter han, så fråga lugnt hur han själv valt.
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16
    Fast det tycker jag inte du ska, han och hans fru borde säga till hennes mamma om hur läget är!
  32. 16
    Fast det tycker jag inte du ska, han och hans fru borde säga till hennes mamma om hur läget är!
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17
    Vilken tjurig svärmor du har! Om hon hade haft lite vett i huvvet så kanske hon förstått..men eftersom hon inte har det, så kan du inte låta dina föräldrar lida för det!

    Förklara för dem, och förhoppningsvis tjurar inte din man ihop av det....
  34. 17
    Vilken tjurig svärmor du har! Om hon hade haft lite vett i huvvet så kanske hon förstått..men eftersom hon inte har det, så kan du inte låta dina föräldrar lida för det!

    Förklara för dem, och förhoppningsvis tjurar inte din man ihop av det....
  35. Medlem sedan
    Jul 2006
    #18
    Tja, om ni har en viss tradition så har ni... Ni har skapat traditionen tillsammans med din svåger o hans familj och nu vill ni bryta den. Det är klart att de kan bli lite besvikna på er, de känner sig förstås bortvalda. Förklara att ni skulle vilja att det blir lite annorlunda just i år men att det bara är ett undantag. Och hoppas på att de förstår.
  36. 18
    Tja, om ni har en viss tradition så har ni... Ni har skapat traditionen tillsammans med din svåger o hans familj och nu vill ni bryta den. Det är klart att de kan bli lite besvikna på er, de känner sig förstås bortvalda. Förklara att ni skulle vilja att det blir lite annorlunda just i år men att det bara är ett undantag. Och hoppas på att de förstår.
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Bara för att man firat jul på ett visst sätt tidigare år så är det ju inte precis lag på att man måste fortsätta så i alla år. Då var då, nu är nu. Såklart ska du inte låta dina föräldrar sitta ensamma.
    Nu har inte jag läst svaren i tråden, men kan inte dina föräldrar följa med?

    Om inte, så skulle jag fira med mina föräldrar om jag vore du. Din svåger och resten klarar sig ju ändå, herregud, de är ju inte ensamma? Och känner de sig ensamma så vet de att de är välkomna hem till er.
  38. 19
    Bara för att man firat jul på ett visst sätt tidigare år så är det ju inte precis lag på att man måste fortsätta så i alla år. Då var då, nu är nu. Såklart ska du inte låta dina föräldrar sitta ensamma.
    Nu har inte jag läst svaren i tråden, men kan inte dina föräldrar följa med?

    Om inte, så skulle jag fira med mina föräldrar om jag vore du. Din svåger och resten klarar sig ju ändå, herregud, de är ju inte ensamma? Och känner de sig ensamma så vet de att de är välkomna hem till er.
  39. Medlem sedan
    Nov 2007
    #20
    Ha ha ha han har inget val det är svärmor hans som bestämmer
  40. 20
    Ha ha ha han har inget val det är svärmor hans som bestämmer
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar