Vad heter det där som sitter på fönstren
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1
    Mamma till V dec 09, V jan 11, V jan 12 och V och V apr 13
  2. 1
    Vad heter det där som sitter på fönstren kan man ta bort dem tror ni när man putsar dem =)

    http://objekt.fastighetsbyran.se/?ob...emnet&images=1
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Spröjs. Skulle inte tro att man kan ta bort dem.
  4. 2
    Spröjs. Skulle inte tro att man kan ta bort dem.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Vi kunde ta bort våra lätt när vi hade.
  6. 3
    Vi kunde ta bort våra lätt när vi hade.
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Spröjs=) Vilket roligt namn =) Men det var fina fönster men jag bara tänkte jobbigt =)
  8. 4
    Spröjs=) Vilket roligt namn =) Men det var fina fönster men jag bara tänkte jobbigt =)
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Mamma till V dec 09, V jan 11, V jan 12 och V och V apr 13
  10. 5
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Svårt att tro de gör såna spröjs utan att kunna ta av dem..det är ju bara som ett 'galler' man lyfter bort.
  12. 6
    Svårt att tro de gör såna spröjs utan att kunna ta av dem..det är ju bara som ett 'galler' man lyfter bort.
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    kan vara orginalspröjsen från 1800-talet hade de så smarta lösningar då ? jag kan inget om spröjs men det ser ut på fotot som de sitter fast .
  14. 7
    kan vara orginalspröjsen från 1800-talet hade de så smarta lösningar då ? jag kan inget om spröjs men det ser ut på fotot som de sitter fast .
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Kollade inte när huset var från, men är det ett gammalt hus så sitter de kanske fast. Fast, våra såg också ut som de satt fast.
  16. 8
    Kollade inte när huset var från, men är det ett gammalt hus så sitter de kanske fast. Fast, våra såg också ut som de satt fast.
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Troligen inte om de är original. Anledningen var väl att det blev billigare och enklare att tillverka många små rutor än stora - fönsterputsning skötte kvinnor och priset för det räknades knappast... ;-)
    Ha det gott!
  18. 9
    Troligen inte om de är original. Anledningen var väl att det blev billigare och enklare att tillverka många små rutor än stora - fönsterputsning skötte kvinnor och priset för det räknades knappast... ;-)
  19. Medlem sedan
    Sep 2009
    #10
    Huset är nog för sent att köpa då det är budgivning, men jag gillar det =) Ja det är nog orginal. men så vackra fönster !
  20. 10
    Huset är nog för sent att köpa då det är budgivning, men jag gillar det =) Ja det är nog orginal. men så vackra fönster !
  21. Kerstimärta
    #11
    Spröjsen på bilderna ser ej ut att kunna tas loss.

    Underbart hus!
  22. 11
    Spröjsen på bilderna ser ej ut att kunna tas loss.

    Underbart hus!
  23. Medlem sedan
    Nov 1998
    #12
    Ingen har lagt något bud på säljarens 5.45 miljoner. Den som bjuder det får det. Säkert bråttom, belånat till 4,95, brinner i knutarna, s a s.
  24. 12
    Ingen har lagt något bud på säljarens 5.45 miljoner. Den som bjuder det får det. Säkert bråttom, belånat till 4,95, brinner i knutarna, s a s.
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    Nej, Båt- och byggnadsvård i Roslagen har ju varit där och gjort dem i ett stycke. Men dom kunde väl gjort de nedre i den gamla stilens ramverk.

    Den gamla mangårdsbyggnaden är rivningsklar. Då är det väl bäst att skynda dit med caterpillaren och köra över det innan det blir K-märkt. För min egen del skulle jag då passa på att köra över ladan också innan fler människor trampar igenom, liksom spröjshuset. Verkar vara billigare att bygga nytt än att renovera. Ingen värmekälla än där, utom de 7 avfotograferade vedklabbarna. Frågan är hur många föreläggande det finns på fastigheten, särskilt som det inte står något närmare och det enskilda vattnet och avloppet.
    Pantbrev på nästan 4,95 miljoner. Belånat upp över öronen. Blir inte fler lån där, nej.
    Fastighetsbyrån verkar ha skickat fram sin snyggaste mäklare. Det behövs nog.
  26. 13
    Nej, Båt- och byggnadsvård i Roslagen har ju varit där och gjort dem i ett stycke. Men dom kunde väl gjort de nedre i den gamla stilens ramverk.

    Den gamla mangårdsbyggnaden är rivningsklar. Då är det väl bäst att skynda dit med caterpillaren och köra över det innan det blir K-märkt. För min egen del skulle jag då passa på att köra över ladan också innan fler människor trampar igenom, liksom spröjshuset. Verkar vara billigare att bygga nytt än att renovera. Ingen värmekälla än där, utom de 7 avfotograferade vedklabbarna. Frågan är hur många föreläggande det finns på fastigheten, särskilt som det inte står något närmare och det enskilda vattnet och avloppet.
    Pantbrev på nästan 4,95 miljoner. Belånat upp över öronen. Blir inte fler lån där, nej.
    Fastighetsbyrån verkar ha skickat fram sin snyggaste mäklare. Det behövs nog.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar