Vardagsmaten v 48
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Vardagsmaten v 48

    Nu har jag planerat för nästa vecka. Eller i alla fall för vardagarna. Helgen vet jag inte än, bortsett från att vi ska ha gäster över på glöggprovning på söndagen med olika tilltugg till. Jag tror inte det blir så mycket middag att tala om den dagen om jag ska vara ärlig, vi kommer nog vara mätta av tilltugget.

    Vad ska ni äta?

    Mån: Hemgjord pizza med skinka och ananas (maken lagar då jag ska på kvällsmöte).
    Tis: Lammkotletter, ugnsrostade rotsaker, svampsås
    Ons: Sashimi
    Tors: Älgentrecoté, potatisbakelser, sås (rödvinssås kanske) och gelé, glass eller liten tårta (maken fyller år)
    Fre: Pasta carbonara
    Anna E med Viktor och Emma

    Hitta massa goda recept och matbudgettips på
    http://eklund.dyndns.org/mat/index.html -
    även med julrecept från tidigare års julsnack
    -o0===0o-
  2. 1
    Vardagsmaten v 48 Nu har jag planerat för nästa vecka. Eller i alla fall för vardagarna. Helgen vet jag inte än, bortsett från att vi ska ha gäster över på glöggprovning på söndagen med olika tilltugg till. Jag tror inte det blir så mycket middag att tala om den dagen om jag ska vara ärlig, vi kommer nog vara mätta av tilltugget.

    Vad ska ni äta?

    Mån: Hemgjord pizza med skinka och ananas (maken lagar då jag ska på kvällsmöte).
    Tis: Lammkotletter, ugnsrostade rotsaker, svampsås
    Ons: Sashimi
    Tors: Älgentrecoté, potatisbakelser, sås (rödvinssås kanske) och gelé, glass eller liten tårta (maken fyller år)
    Fre: Pasta carbonara
  3. Pyssling
    #2
    Låter gott! Här blir det nog så här:

    Mån: Stekt panerad fisk, potatis, remouladsås, ärtor, sallad

    Tis: Köttfärsbiffar m feta, soltorkade tomater o svarta oliver, potatisklyftor och tsatziki (biffarna gjorda i förväg, jag borta hela kvällen)

    Ons: Tomatsoppa, nybakade frallor. Nåt efterrättsaktigt till sonen.

    Tors: Italiensk potatiskaka, typ denna:

    http://lottakruse.blogspot.se/2014/0...d-lok-ost.html

    Fre-Sön öppet, lite oklart vilka som är hemma och när, så vi får se lite hur det blir :-)
  4. 2
    Låter gott! Här blir det nog så här:

    Mån: Stekt panerad fisk, potatis, remouladsås, ärtor, sallad

    Tis: Köttfärsbiffar m feta, soltorkade tomater o svarta oliver, potatisklyftor och tsatziki (biffarna gjorda i förväg, jag borta hela kvällen)

    Ons: Tomatsoppa, nybakade frallor. Nåt efterrättsaktigt till sonen.

    Tors: Italiensk potatiskaka, typ denna:

    http://lottakruse.blogspot.se/2014/0...d-lok-ost.html

    Fre-Sön öppet, lite oklart vilka som är hemma och när, så vi får se lite hur det blir :-)
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Det har blivit lite omsvängningar, men nu tror att att det börjar bli klart och att vi har mat så att det räcker vid alla tillfällen. Den är lite svävande, men ungefär såhär:

    mån: köttfärssås med spagetti, varma grönsaker och sallad
    tis: kasslergratäng från helgen
    ons: fisk på något vis, kanske lax
    tors: vegetarisk rätt,
    fre: fetafyllda älgfärsbiffar
    lör: lunch soppa, kväll?
    sön: ?
  6. 3
    Det har blivit lite omsvängningar, men nu tror att att det börjar bli klart och att vi har mat så att det räcker vid alla tillfällen. Den är lite svävande, men ungefär såhär:

    mån: köttfärssås med spagetti, varma grönsaker och sallad
    tis: kasslergratäng från helgen
    ons: fisk på något vis, kanske lax
    tors: vegetarisk rätt,
    fre: fetafyllda älgfärsbiffar
    lör: lunch soppa, kväll?
    sön: ?
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Älgentrecoté låter ju inte helt fel en torsdag
    Hos oss blir det

    -köpt pizza på barnens begäran efter en ganska sen dag på jobbet
    -stekt kyckling, vildris och sås. En ganska stor laddning av vitkålssallad med äpplen, saltkruka och lite annat gott i.
    -fiskgratäng med räksås med rivna morötter i och hemgjort mos ( ja såsen är också hemgjord)
    Bladspenat sallad till
    -jordärtskockssoppa till maken och mig, barnen gillar inte det så mycket så de får pannkakor.
    -TV mat; dvs. kycklingvingar, minipajer med mozzarella och körsbärstomater, lite skinkor av något slag och sånt plock
    -kan bli middag ute, i så fall på en tapasrestaurang. Om vi äter hemma blir det lax i ugn med bladspenat och pressad potatis med het gurksås
    -vegetarisk lasagne
  8. 4
    Älgentrecoté låter ju inte helt fel en torsdag
    Hos oss blir det

    -köpt pizza på barnens begäran efter en ganska sen dag på jobbet
    -stekt kyckling, vildris och sås. En ganska stor laddning av vitkålssallad med äpplen, saltkruka och lite annat gott i.
    -fiskgratäng med räksås med rivna morötter i och hemgjort mos ( ja såsen är också hemgjord)
    Bladspenat sallad till
    -jordärtskockssoppa till maken och mig, barnen gillar inte det så mycket så de får pannkakor.
    -TV mat; dvs. kycklingvingar, minipajer med mozzarella och körsbärstomater, lite skinkor av något slag och sånt plock
    -kan bli middag ute, i så fall på en tapasrestaurang. Om vi äter hemma blir det lax i ugn med bladspenat och pressad potatis med het gurksås
    -vegetarisk lasagne
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar