Jag undrar varför det har spridit sig...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Jag undrar varför det har spridit sig...

    ...en sådan julpanik på OÄF just nu? Det är en månad kvar till jul och fortfarande en vecka till första advent. Är det butikernas åt helvete för tidiga julskyltning som smittar av sig? Tänk vad utless ni kommer att vara på allt vad jul heter bortåt 22-23 december...
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Jag undrar varför det har spridit sig... ...en sådan julpanik på OÄF just nu? Det är en månad kvar till jul och fortfarande en vecka till första advent. Är det butikernas åt helvete för tidiga julskyltning som smittar av sig? Tänk vad utless ni kommer att vara på allt vad jul heter bortåt 22-23 december...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Hehe dessa diskussioner har vi väl alltid några veckor innan första advent? När får man ta fram sakerna och hur mycket ska man ha mm mm
    Inför halloween diskuteras den företeelsens vara eller icke vara och vilken dag o.s.v.
    Inför påsk diskuteras huruvida barnen ska få gå påskakärring/gubbe o.s.v.

    Same procedure every year James
  4. 2
    Hehe dessa diskussioner har vi väl alltid några veckor innan första advent? När får man ta fram sakerna och hur mycket ska man ha mm mm
    Inför halloween diskuteras den företeelsens vara eller icke vara och vilken dag o.s.v.
    Inför påsk diskuteras huruvida barnen ska få gå påskakärring/gubbe o.s.v.

    Same procedure every year James
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Jag har handlat två julklappar i helgen eftersom jag ibte orkar springa i affärer när alla andra gör det.mhar varit lite framåttänkande och tänkt ut barnens julklappar tidigt. Vad övriga önskar sig vet jag inte så det köper vi senare. Jag tycker det är kul med julklappar och vi köper rätt lite annars så att kunna frossa (rätt återhållssamt ändå) i lego och annat är kul.

    Nu låste jag gå till garaget och hänta de gömda klapparna då jag ibte kunnat ta in dem när barnen var vakna. Mpste komma på ett bra gömställe också. Städskåpet känns rätt barnfritt
  6. 3
    Jag har handlat två julklappar i helgen eftersom jag ibte orkar springa i affärer när alla andra gör det.mhar varit lite framåttänkande och tänkt ut barnens julklappar tidigt. Vad övriga önskar sig vet jag inte så det köper vi senare. Jag tycker det är kul med julklappar och vi köper rätt lite annars så att kunna frossa (rätt återhållssamt ändå) i lego och annat är kul.

    Nu låste jag gå till garaget och hänta de gömda klapparna då jag ibte kunnat ta in dem när barnen var vakna. Mpste komma på ett bra gömställe också. Städskåpet känns rätt barnfritt
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Mitt gömställe

    Ett gömställe som nog finns i de flesta hem är bakom böckerna i bokhyllan. Där tittar ingen i vanliga fall och böckerna står väl inte tryckta in mot baksidan av hyllan utan med ryggarna ute vid kanten av hyllan?

    Fungerar förstås bara för saker som inte är alltför stora.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Mitt gömställe Ett gömställe som nog finns i de flesta hem är bakom böckerna i bokhyllan. Där tittar ingen i vanliga fall och böckerna står väl inte tryckta in mot baksidan av hyllan utan med ryggarna ute vid kanten av hyllan?

    Fungerar förstås bara för saker som inte är alltför stora.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    OK, Valery, but a month before the actual Christmas?
  10. 5
    OK, Valery, but a month before the actual Christmas?
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Lego var min favoritleksak när jag var liten (sent kambrium, då). När jag var i tioårsåldern skickade jag ett förslag om att skapa kugghjul och liknande saker i Lego. Jag fick svar om att de just hade tänkt börja utveckla sådant (hmmm...), tillsammans med en kartong Lego som tack för tipset.
  12. 6
    Lego var min favoritleksak när jag var liten (sent kambrium, då). När jag var i tioårsåldern skickade jag ett förslag om att skapa kugghjul och liknande saker i Lego. Jag fick svar om att de just hade tänkt börja utveckla sådant (hmmm...), tillsammans med en kartong Lego som tack för tipset.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Vi har grunda hyllor så det går inte, speciellt den där symaskinen åttaåringen ska få är svårgömd
  14. 7
    Vi har grunda hyllor så det går inte, speciellt den där symaskinen åttaåringen ska få är svårgömd
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Japp, absolut eftersom frågorna kring advent och jul hänger ihop
  16. 8
    Japp, absolut eftersom frågorna kring advent och jul hänger ihop
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Tycker vi ska diskutera hur Maria blev gravid. Det är liksom ett mysterium
  18. 9
    Tycker vi ska diskutera hur Maria blev gravid. Det är liksom ett mysterium
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Hon badade i samma badvatten som ängeln ruskade tupp i.
  20. 10
    Hon badade i samma badvatten som ängeln ruskade tupp i.
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Är det därför jesus var lite hönsig?
  22. 11
    Är det därför jesus var lite hönsig?
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Om du levde se t kambrium är sannolikheten att du dog under perm stor
  24. 12
    Om du levde se t kambrium är sannolikheten att du dog under perm stor
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Ja vad ska man säga....

    kvinnor Undra hur många män som sitter på forum och skriver om julen?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Ja vad ska man säga.... kvinnor Undra hur många män som sitter på forum och skriver om julen?
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Japp S-JJ har löst mysteriet
  28. 14
    Japp S-JJ har löst mysteriet
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    De har ändrat texten i Bibeln för att skydda henne från skandalisering. Den helige ande var i själva verket en smed, som bodde granne med dem i Nasaret. Han kallades den eldige Anders.
  30. 15
    De har ändrat texten i Bibeln för att skydda henne från skandalisering. Den helige ande var i själva verket en smed, som bodde granne med dem i Nasaret. Han kallades den eldige Anders.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Omöjligt. Hur skulle jag då kunna skriva här?
  32. 16
    Omöjligt. Hur skulle jag då kunna skriva här?
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Ja, jag är lite bekymrad. Över kvinnorna, då.
  34. 17
    Ja, jag är lite bekymrad. Över kvinnorna, då.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Ja de...

    lägger mycket på sina egna axlar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Ja de... lägger mycket på sina egna axlar.
  37. Medlem sedan
    Oct 2014
    #19
    Är väl som alla år?
    Eller menar du att ex aff köper mer än andra år?
    Kanske några av oss, jag exempelvis... är ute i mer god tid än vad jag brukar bara
  38. 19
    Är väl som alla år?
    Eller menar du att ex aff köper mer än andra år?
    Kanske några av oss, jag exempelvis... är ute i mer god tid än vad jag brukar bara
  39. Medlem sedan
    Sep 2003
    #20
    Fast jag tror att det är nu man faktiskt bestämmer hur man ska göra på Julafton och därför kommer frågan upp.
  40. 20
    Fast jag tror att det är nu man faktiskt bestämmer hur man ska göra på Julafton och därför kommer frågan upp.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar