8 rör blod
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    8 rör blod

    Idag var jag till doktorn med mina alla symtom (som har både eskalerat och blivit fler sen jag skrev här och "bad" om en diagnos). Hon gjorde lite undersökningar och ordinerade lite prover, 8 rör blod tror jag de tog, tappade räkningen .
    Så nu ska det kollas olika njurvärden, levervärden, sköldkörtelvärden, salthalter, aminosyror, B12, folsyra, järn, Hb, vita blodkroppen, blodplättar, sänka och så fick jag lämna urinprov.

    Samtidigt skakade hon ju lite på huvudet när jag beskrev mitt ganska hektiska liv. Men jag förklarade att jag verkligen inte tror på utbrändhet utan att jag tror att det är nåt kroppsligt som pajat. Får svar på proverna om ca en vecka så får vi väl se vad som händer då.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    8 rör blod Idag var jag till doktorn med mina alla symtom (som har både eskalerat och blivit fler sen jag skrev här och "bad" om en diagnos). Hon gjorde lite undersökningar och ordinerade lite prover, 8 rör blod tror jag de tog, tappade räkningen .
    Så nu ska det kollas olika njurvärden, levervärden, sköldkörtelvärden, salthalter, aminosyror, B12, folsyra, järn, Hb, vita blodkroppen, blodplättar, sänka och så fick jag lämna urinprov.

    Samtidigt skakade hon ju lite på huvudet när jag beskrev mitt ganska hektiska liv. Men jag förklarade att jag verkligen inte tror på utbrändhet utan att jag tror att det är nåt kroppsligt som pajat. Får svar på proverna om ca en vecka så får vi väl se vad som händer då.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Hoppas du har något blod kvar till dig själv - och att du får besked om vad som eventuellt kan vara "fel":
  4. 2
    Hoppas du har något blod kvar till dig själv - och att du får besked om vad som eventuellt kan vara "fel":
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Bra att doktorn...

    tog ordentligt med prover. Nu är det bara att avvakta svar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Bra att doktorn... tog ordentligt med prover. Nu är det bara att avvakta svar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jo då, 8 rör är inte så mycket i blodmängd. Max 40-80 ml beroende på rör. Jag brukar ju lämna blod utan att känna av det och då ger man ju 4,5 dl

    Men ja jag hoppas verkligen på klara besked om vad som felas, hatar att få flummiga svar så det hoppas jag att jag slipper.
  8. 4
    Jo då, 8 rör är inte så mycket i blodmängd. Max 40-80 ml beroende på rör. Jag brukar ju lämna blod utan att känna av det och då ger man ju 4,5 dl

    Men ja jag hoppas verkligen på klara besked om vad som felas, hatar att få flummiga svar så det hoppas jag att jag slipper.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Japp, bara att vänta och se.
  10. 5
    Japp, bara att vänta och se.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Jo, hur...

    mår du just nu då?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Jo, hur... mår du just nu då?
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Vill du ha hela listan som jag gav läkaren idag Hehe nej men skämt åsido, förutom viktökning, trötthet och frusenhet så har jag ont i leder, ont i muskler (bara sprider sig till fler muskelgrupper), ont under fotsulorna, känsla av svullenhet i händerna (fast inga tecken på svullenhet, ringarna passar och sitter inte tajt), lite huvudvärk, ibland lite yr.

    Så det är ju inte tiptop, men ändå är symtomen så pass vaga att jag inte känner för att vara sjukskriven.
  14. 7
    Vill du ha hela listan som jag gav läkaren idag Hehe nej men skämt åsido, förutom viktökning, trötthet och frusenhet så har jag ont i leder, ont i muskler (bara sprider sig till fler muskelgrupper), ont under fotsulorna, känsla av svullenhet i händerna (fast inga tecken på svullenhet, ringarna passar och sitter inte tajt), lite huvudvärk, ibland lite yr.

    Så det är ju inte tiptop, men ändå är symtomen så pass vaga att jag inte känner för att vara sjukskriven.
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #8
    Jag håller tummarna för att de hittar något som är lättfixat.
  16. 8
    Jag håller tummarna för att de hittar något som är lättfixat.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Tack
  18. 9
    Tack
  19. Salander
    #10
    Vad bra att du kom iväg och blir ordentligt kollad. Hoppas det är något som är lätt att avhjälpa !
  20. 10
    Vad bra att du kom iväg och blir ordentligt kollad. Hoppas det är något som är lätt att avhjälpa !
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Ja det hoppas jag också
  22. 11
    Ja det hoppas jag också
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12
    Toppen att du kommit igång med en läkarkontakt. Hoppas de hittar vad som felas och att det är enkelt åtgärdat!
  24. 12
    Toppen att du kommit igång med en läkarkontakt. Hoppas de hittar vad som felas och att det är enkelt åtgärdat!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Då får vi hoppas den omfattande blodförlusten ger nåt vettigt tillbaka...

    Det räckte med en mugg urin, de behövde inte 8?
  26. 13
    Då får vi hoppas den omfattande blodförlusten ger nåt vettigt tillbaka...

    Det räckte med en mugg urin, de behövde inte 8?
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Hmm ja det...

    var jobbigt för dig. Trist, vet hur det var innan de kom på att jag inte hade någon ämnesomsättning, typ en miljard symptomen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Hmm ja det... var jobbigt för dig. Trist, vet hur det var innan de kom på att jag inte hade någon ämnesomsättning, typ en miljard symptomen.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Ja det är skönt att ha den första kontakten gjord och ja jag hoppas proverna kan visa nåt.
  30. 15
    Ja det är skönt att ha den första kontakten gjord och ja jag hoppas proverna kan visa nåt.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Hur var det nu igen då (glömsk har jag blivit), äter du medicin mot det nu då?
  32. 16
    Hur var det nu igen då (glömsk har jag blivit), äter du medicin mot det nu då?
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Haha nej urinen räckte visst med en mugg,,,tack och lov
  34. 17
    Haha nej urinen räckte visst med en mugg,,,tack och lov
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Uja...

    min sköldis var ju stendöd.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Uja... min sköldis var ju stendöd.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
  38. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20

    .

    .
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  39. 20
    . .
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar