Barnvakt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Barnvakt

    Min dotter (13 år) är intresserad av att börja tjäna egna pengar, och kan tänka sig att jobba som tex barnvakt. Försöker lägga ut lite trådar här och var för att få napp. Men vad är normalt att betala en 13-åring för detta?? Jag känner mig helt lost i vad som är skäligt.....
    Stöd cancerfonden!
    http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-o...ollection=4675

    http://lisse1978.bloggplatsen.se

    Sjuksköterska och mamma till 2 snygg-ungar.
  2. 1
    Barnvakt Min dotter (13 år) är intresserad av att börja tjäna egna pengar, och kan tänka sig att jobba som tex barnvakt. Försöker lägga ut lite trådar här och var för att få napp. Men vad är normalt att betala en 13-åring för detta?? Jag känner mig helt lost i vad som är skäligt.....
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Jag läste upp frågan för min snart tioåring som sa "passade hon mig en kväll skulle hon få tvåhundra från dig tror jag. Max." Hur lång är en kväll då undrade jag och då sa han "kanske ett möte långt". Det kan nog stämma rätt bra för det är så mycket ansvar jag skulle tänka mig att ge en trettonåring.

    Givetvis ska inte barn bli utnyttjade men man får ju ha lite rim och reson i betalningen också - och vilket ansvar man kan lägga på dem. Jag vet inte vad de får för att dela ut reklam numer men det kanske är något också? Eller att gå ut med någons hund?

    Jag vet inte vad yngre barn tänker sig för jobb, mina elever har väldigt sällan haft någon arbetslivserfarenhet alls.
  4. 2
    Jag läste upp frågan för min snart tioåring som sa "passade hon mig en kväll skulle hon få tvåhundra från dig tror jag. Max." Hur lång är en kväll då undrade jag och då sa han "kanske ett möte långt". Det kan nog stämma rätt bra för det är så mycket ansvar jag skulle tänka mig att ge en trettonåring.

    Givetvis ska inte barn bli utnyttjade men man får ju ha lite rim och reson i betalningen också - och vilket ansvar man kan lägga på dem. Jag vet inte vad de får för att dela ut reklam numer men det kanske är något också? Eller att gå ut med någons hund?

    Jag vet inte vad yngre barn tänker sig för jobb, mina elever har väldigt sällan haft någon arbetslivserfarenhet alls.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Jag ahr samma fundering. tänker att 100 - 150 kronor för att hålla sällskap en kväll som inte är så lång, mellan 5 och 8 . Men då är det ju mer sällskap, mat lagning får håla sej på att värma något i micro, och egetnligen inte läggning, som inte alltid är så lätt. Men beror på lite hur ofta, om det är någon man känner väl ( visst blir det enklare och billigare då) .
    Och pratar vi läggning, hålla sällskap till sent, så kankse 400 .

    Men håller med, det är inte lätt att veta vad en vettig nivå är. barnen ska inte utnyttjas, men samtidigt är det ju fickpengar bvi pratar om, ite att de ska försörja sej på det.
  6. 3
    Jag ahr samma fundering. tänker att 100 - 150 kronor för att hålla sällskap en kväll som inte är så lång, mellan 5 och 8 . Men då är det ju mer sällskap, mat lagning får håla sej på att värma något i micro, och egetnligen inte läggning, som inte alltid är så lätt. Men beror på lite hur ofta, om det är någon man känner väl ( visst blir det enklare och billigare då) .
    Och pratar vi läggning, hålla sällskap till sent, så kankse 400 .

    Men håller med, det är inte lätt att veta vad en vettig nivå är. barnen ska inte utnyttjas, men samtidigt är det ju fickpengar bvi pratar om, ite att de ska försörja sej på det.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar