Motion och mens ?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Motion och mens ?

    Återigen har jag fått mens flera dagar innan det är dags. Jag tycker att det sammanfaller för väl med att jag har motionerat. Jag var ute och red i går 2 ½ timme och det är inget konstigt med det för jag rider varje v. I dag på morgonen gick jag en ofrivillig promenad på 30 min i rask takt. Är det pga detta jag har fått min mens ? Eller hade den kommit i alla fall även om jag inte hade motionerat ? Klart att man funderar !
  2. 1
    Motion och mens ? Återigen har jag fått mens flera dagar innan det är dags. Jag tycker att det sammanfaller för väl med att jag har motionerat. Jag var ute och red i går 2 ½ timme och det är inget konstigt med det för jag rider varje v. I dag på morgonen gick jag en ofrivillig promenad på 30 min i rask takt. Är det pga detta jag har fått min mens ? Eller hade den kommit i alla fall även om jag inte hade motionerat ? Klart att man funderar !
  3. Medlem sedan
    Sep 2014
    #2
    För mig som har varit överviktig och inte rörde på mig så mycket, hade uppehåll på mensen ett tag kom mensen igång i och med motion. Men jag tror att det var på lång sikt med bra motion och bättre motion som satte igång det, inte en promenad i sig. Så nej, jag tror inte att motion kan göra att man får mens tidigare än vanligt om man är van att motionera som du verkar vara med din ridning t.ex
  4. 2
    För mig som har varit överviktig och inte rörde på mig så mycket, hade uppehåll på mensen ett tag kom mensen igång i och med motion. Men jag tror att det var på lång sikt med bra motion och bättre motion som satte igång det, inte en promenad i sig. Så nej, jag tror inte att motion kan göra att man får mens tidigare än vanligt om man är van att motionera som du verkar vara med din ridning t.ex
  5. Medlem sedan
    Sep 2014
    #3
    Bra motion och bättre kost skulle det stå.
  6. 3
    Bra motion och bättre kost skulle det stå.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar