För åtta år sedan!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    För åtta år sedan!

    I slutet av november 2006 gick vi stavgång, var med i Viktväktarna och många av oss körde GI Rivstarten. Vi möttes på Öppet Hus på Paulun-center, på Hälsomässan och på Diet Shop. Vi rapporterade om våra promenader och våra matdagar. Vi peppade varandra jättemycket och var glada över stödet härinne. Vi pratade om hur vi skulle klara julen utan överdrifter.

    Jag var själv gravid i cirka 5:e månaden med min yngste son, mådde rätt bra, tränade inom rimliga gränser och åt mestadels bra mat.
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    För åtta år sedan! I slutet av november 2006 gick vi stavgång, var med i Viktväktarna och många av oss körde GI Rivstarten. Vi möttes på Öppet Hus på Paulun-center, på Hälsomässan och på Diet Shop. Vi rapporterade om våra promenader och våra matdagar. Vi peppade varandra jättemycket och var glada över stödet härinne. Vi pratade om hur vi skulle klara julen utan överdrifter.

    Jag var själv gravid i cirka 5:e månaden med min yngste son, mådde rätt bra, tränade inom rimliga gränser och åt mestadels bra mat.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Jaaa, jag minns för åtta år sen den här tiden. Jag hade just fått reda på att jag var oplanerat gravid med yngste sonen och oroade mig för ännu en jobbig graviditet. Jag var så slank och tränade och åt bra när jag blev gravid. Gick upp över 20 kg under graviditeten, hahaha!!
  4. 2
    Jaaa, jag minns för åtta år sen den här tiden. Jag hade just fått reda på att jag var oplanerat gravid med yngste sonen och oroade mig för ännu en jobbig graviditet. Jag var så slank och tränade och åt bra när jag blev gravid. Gick upp över 20 kg under graviditeten, hahaha!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Oj, det låter mycket med 20 kilo på din lilla kropp! Jag gick bara upp sådär 8-9 kilo med yngste sonen konstigt nog.

    Jag läste förresten en lite rolig grej i ett av mina egna inlägg från den tiden; att jag kämpade för att få lite muskler på mina spinkiga armar! Där kan jag faktiskt säga att jag lyckades!
  6. 3
    Oj, det låter mycket med 20 kilo på din lilla kropp! Jag gick bara upp sådär 8-9 kilo med yngste sonen konstigt nog.

    Jag läste förresten en lite rolig grej i ett av mina egna inlägg från den tiden; att jag kämpade för att få lite muskler på mina spinkiga armar! Där kan jag faktiskt säga att jag lyckades!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja GI-rivstarten körde jag i 6 veckor. Tyvärr utan nån märkvärdig effekt och jag tröttnade på maten, saknade bröd och pasta.
  8. 4
    Ja GI-rivstarten körde jag i 6 veckor. Tyvärr utan nån märkvärdig effekt och jag tröttnade på maten, saknade bröd och pasta.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    KUL med musklerna!! Jaa, det måste vara en viss skillnad. hoppas att du har någon bild från innan.
    Jag gick faktiskt upp typ 22-23 kg. Har börjat med olika vikt vid varje graviditet, men slutat på exakt samma! Så min kropp vill tydligen väga 74kg när den ska föda.
  10. 5
    KUL med musklerna!! Jaa, det måste vara en viss skillnad. hoppas att du har någon bild från innan.
    Jag gick faktiskt upp typ 22-23 kg. Har börjat med olika vikt vid varje graviditet, men slutat på exakt samma! Så min kropp vill tydligen väga 74kg när den ska föda.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Jag vägde 83 kg när jag var höggravid med barn ett och 66 kg när jag var höggravid med barn 2.
  12. 6
    Jag vägde 83 kg när jag var höggravid med barn ett och 66 kg när jag var höggravid med barn 2.
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Jag saknade bröd, gröt, frukt och müsli när jag körde lågkolhydratkost. Men det funkade för mig, jag gick ned cirka 4 kg på 5 veckor om jag minns rätt. Dock skulle jag aldrig vilja leva så för gott.
  14. 7
    Jag saknade bröd, gröt, frukt och müsli när jag körde lågkolhydratkost. Men det funkade för mig, jag gick ned cirka 4 kg på 5 veckor om jag minns rätt. Dock skulle jag aldrig vilja leva så för gott.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Jag gick ner ganska mycket första veckan då man tömmer glykogenlagren och kissar massor. Sen var det blygsamma viktnedgångar och stillastående. Så totalt på 6 veckor gick jag inte ner mer än jag gjorde på strikt kaloriräkning. Och då var det inte värt det.
  16. 8
    Jag gick ner ganska mycket första veckan då man tömmer glykogenlagren och kissar massor. Sen var det blygsamma viktnedgångar och stillastående. Så totalt på 6 veckor gick jag inte ner mer än jag gjorde på strikt kaloriräkning. Och då var det inte värt det.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar