Rädd att det går åt h-ete igen. :(
Julibarn 2015
  1. Femman på G
    #1

    Rädd att det går åt h-ete igen. :(

    När jag är på väg en från jobbet idag börjar det göra ont i magen. Blir orolig men intalar mig att det är "träningsvärk". Efter en stund nyper det mer och mer, för att sen flytta sig till ryggen. (Mensvärken sitter ofta i ryggen för mig)

    Har nu räknat i kalendern och kommit fram till att andra mensen skulle (inte) ha kommit idag. Har varit en gång på toa utan några hemskheter, men så nervös och orolig jag är!

    SNÄLLA gode Gud, låt det gå bra! Pliiiz!

    Tyvärr är det nästan två veckor kvar t Vul. Suck! Kommer blir två LÅNGA veckor!

    Känns nu som att jag väntar missfall när som helst. Tyvärr förstår inte min kropp att det ska ut förrän efter nåra veckor.
  2. 1
    Rädd att det går åt h-ete igen. :( När jag är på väg en från jobbet idag börjar det göra ont i magen. Blir orolig men intalar mig att det är "träningsvärk". Efter en stund nyper det mer och mer, för att sen flytta sig till ryggen. (Mensvärken sitter ofta i ryggen för mig)

    Har nu räknat i kalendern och kommit fram till att andra mensen skulle (inte) ha kommit idag. Har varit en gång på toa utan några hemskheter, men så nervös och orolig jag är!

    SNÄLLA gode Gud, låt det gå bra! Pliiiz!

    Tyvärr är det nästan två veckor kvar t Vul. Suck! Kommer blir två LÅNGA veckor!

    Känns nu som att jag väntar missfall när som helst. Tyvärr förstår inte min kropp att det ska ut förrän efter nåra veckor.
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Håller alla tummar och tår för att det går vägen, vet hur det är att dra sig för att gå på toaletten av rädsla för att se en strimma blod Hoppa hoppas att det går vägen för oss alla nu. Kraaaam
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  4. 2
    Håller alla tummar och tår för att det går vägen, vet hur det är att dra sig för att gå på toaletten av rädsla för att se en strimma blod Hoppa hoppas att det går vägen för oss alla nu. Kraaaam
  5. Nr6
    #3
    Hoppas verkligen rädslan är obefogad!!
    Vi ska få våra sommarbebisar! <3
  6. 3
    Hoppas verkligen rädslan är obefogad!!
    Vi ska få våra sommarbebisar! <3
  7. Femman på G?
    #4
    Tack gulliga ni!

    Har fortfarande ont och har bestämt mig för att ringa gyn imorgon och hoppas på en tid SNART!

    Självklart är sambon bortrest just nu.👎

    Bara att jag fortfarande är vaken utan middagslur efter jobbet talar emot mitt lilla hopp.😢

    Återkommer imorgon när jag ev. vet ngt mer...

    Tack igen för era värmande ord! Kram på er!
  8. 4
    Tack gulliga ni!

    Har fortfarande ont och har bestämt mig för att ringa gyn imorgon och hoppas på en tid SNART!

    Självklart är sambon bortrest just nu.👎

    Bara att jag fortfarande är vaken utan middagslur efter jobbet talar emot mitt lilla hopp.😢

    Återkommer imorgon när jag ev. vet ngt mer...

    Tack igen för era värmande ord! Kram på er!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    vad visade Hcg -provet idag då eller fick du inte reda på det? Hoppas hoppas allt är bra och att det bara är nerverna som spökar med dig <3
  10. 5
    vad visade Hcg -provet idag då eller fick du inte reda på det? Hoppas hoppas allt är bra och att det bara är nerverna som spökar med dig <3
  11. Femman på G (?)
    #6
    Nä, fick inte veta. Sprang in på vårdcentralen i sista stund för att provet skulle hinna med posten t labbet. Trodde de skulle ringa när det var klart, men icket.

    Får väl veta på måndag när nytt prov tas, plus vul. Har inte ont längre men är trött och hormonell, vilket jag uppskattar just nu. Ja, alla tänkbara grav.symptom är uppskattade.

    Drar efter halmstrån och börjar fundera om smärtan kan komma från ett myom jag har...hoppas!
  12. 6
    Nä, fick inte veta. Sprang in på vårdcentralen i sista stund för att provet skulle hinna med posten t labbet. Trodde de skulle ringa när det var klart, men icket.

    Får väl veta på måndag när nytt prov tas, plus vul. Har inte ont längre men är trött och hormonell, vilket jag uppskattar just nu. Ja, alla tänkbara grav.symptom är uppskattade.

    Drar efter halmstrån och börjar fundera om smärtan kan komma från ett myom jag har...hoppas!
  13. Tm2
    #7
    Styrke- och hoppkram! Vet hur otroligt jobbigt det är med oron och hoppas och håller tummarna för att det inte är någon fara.. Ta hand om dig!
  14. 7
    Styrke- och hoppkram! Vet hur otroligt jobbigt det är med oron och hoppas och håller tummarna för att det inte är någon fara.. Ta hand om dig!
  15. Femman på G (?)
    #8
    Tack snälla! Just nu känns det som om man är i ett vakuum i väntan på besked. Tycker dock att jag är rätt gravid ändå. Hoppaaaas!

    Minns inte när grav.symptomen försvann iom missfallet...
  16. 8
    Tack snälla! Just nu känns det som om man är i ett vakuum i väntan på besked. Tycker dock att jag är rätt gravid ändå. Hoppaaaas!

    Minns inte när grav.symptomen försvann iom missfallet...
  17. Tm2
    #9
    Det är helt klart ett gissel... Man vill inte må dåligt men man vill må dåligt. Vid mitt MA upphörde illamåendet ganska exakt samtidigt som embryot slutade växa. (Upptäcktes dock 4v senare..) Hoppas ingen av oss måste uppleva det den här gången...
  18. 9
    Det är helt klart ett gissel... Man vill inte må dåligt men man vill må dåligt. Vid mitt MA upphörde illamåendet ganska exakt samtidigt som embryot slutade växa. (Upptäcktes dock 4v senare..) Hoppas ingen av oss måste uppleva det den här gången...
  19. Femman på G
    #10
    Här kommer jag inhjulandes! Med ett fånigt leende på läpparna!

    Hade tid hos läkaren idag då jag i det närmaste var säker på ett nytt missfall. På vägen till läkaren var jag arg på mig själv som bokat in utvecklingssamtal med ena dotterns lärare direkt efter läkarbesöket. Hur skulle jag kunna bita ihop och inte storgråta inför läraren!?

    Så säger läkaren " här ligger en liten parvel som ser ut att må bra!" Och då började ju (lycko)tårarna att spruta! Kunde knappt sluta. Och jag tackade läkaren om och om igen, som om det var hon som räddat parveln.

    Parvelns hjärta slog och "han" viftade på armar och ben. Jättesöt är han!
    <3
    Tänkte lägga in en bild, men han är nästan snarlik bilden på Nr6s bebis. ;D
  20. 10
    Här kommer jag inhjulandes! Med ett fånigt leende på läpparna!

    Hade tid hos läkaren idag då jag i det närmaste var säker på ett nytt missfall. På vägen till läkaren var jag arg på mig själv som bokat in utvecklingssamtal med ena dotterns lärare direkt efter läkarbesöket. Hur skulle jag kunna bita ihop och inte storgråta inför läraren!?

    Så säger läkaren " här ligger en liten parvel som ser ut att må bra!" Och då började ju (lycko)tårarna att spruta! Kunde knappt sluta. Och jag tackade läkaren om och om igen, som om det var hon som räddat parveln.

    Parvelns hjärta slog och "han" viftade på armar och ben. Jättesöt är han!
    <3
    Tänkte lägga in en bild, men han är nästan snarlik bilden på Nr6s bebis. ;D
  21. Nr6
    #11
    Åh men så underbart!!
    Slappna av och njut nu, detta kommer gå vägen!
  22. 11
    Åh men så underbart!!
    Slappna av och njut nu, detta kommer gå vägen!
  23. Tm2
    #12
    Åh, underbart, grattis!!
  24. 12
    Åh, underbart, grattis!!
  25. Femman på G
    #13
    Tack snälla ni! Ja, nu är vi äntligen glada och njuter! Nu kom alla känslorna som jag fått då jag testat positivt de tidigare gångerna. Bara ler fånigt och kan bara inte fatta att det är så bra att jag faktiskt är gravid!

    Hoppas jag/vi kan hålla kvar känslan, och att det fortsätter gå bra såklart!

    Tanken att jag bär på en liten rackare är så svindlande!
  26. 13
    Tack snälla ni! Ja, nu är vi äntligen glada och njuter! Nu kom alla känslorna som jag fått då jag testat positivt de tidigare gångerna. Bara ler fånigt och kan bara inte fatta att det är så bra att jag faktiskt är gravid!

    Hoppas jag/vi kan hålla kvar känslan, och att det fortsätter gå bra såklart!

    Tanken att jag bär på en liten rackare är så svindlande!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar