Black Friday...
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Black Friday...

    Ytterligare ett litet amerikanskt fenomen som anammas av svensk handel. I samband med Black Friday startar amerikanernas julhandel och det är "superreor" denna dag.
    Så ska ni ut och fynda idag då?
  2. 1
    Black Friday... Ytterligare ett litet amerikanskt fenomen som anammas av svensk handel. I samband med Black Friday startar amerikanernas julhandel och det är "superreor" denna dag.
    Så ska ni ut och fynda idag då?
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Har redan fyndat två julklappar, en kursbok till dottern samt en mascara till mig själv på CDon.
  4. 2
    Har redan fyndat två julklappar, en kursbok till dottern samt en mascara till mig själv på CDon.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Nä, jag hinner nog shoppa ändå. Trängas är inte min grejj.
  6. 3
    Nä, jag hinner nog shoppa ändå. Trängas är inte min grejj.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    För 25 år sedan fanns samma fenomen men under andra namn, typ galna fredag och sådant.
    Nu verkar det kommit igen, men under ett annat namn.
    Nej, jag ska inte fynda idag.
  8. 4
    För 25 år sedan fanns samma fenomen men under andra namn, typ galna fredag och sådant.
    Nu verkar det kommit igen, men under ett annat namn.
    Nej, jag ska inte fynda idag.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Eftersom jag avskyr amerikaniseringen av samhället rent generellt, och kommersialiseringen i synnerhet, kommer jag aktivt att undvika shopping idag.
  10. 5
    Eftersom jag avskyr amerikaniseringen av samhället rent generellt, och kommersialiseringen i synnerhet, kommer jag aktivt att undvika shopping idag.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Nää vadå?

    varför heter det just Black Friday?

    Jag har sett att de har skrivit om det men jag har aldrig fattat vad det är.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Nää vadå? varför heter det just Black Friday?

    Jag har sett att de har skrivit om det men jag har aldrig fattat vad det är.
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Visst låter det som årsdagen av en skolskjutning,eller liknade?
  14. 7
    Visst låter det som årsdagen av en skolskjutning,eller liknade?
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Precis det låter lite makabert...

    inte precis shopping jag tänker på i första hand.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Precis det låter lite makabert... inte precis shopping jag tänker på i första hand.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Precis, jag tycker det låter som årsdagen av något trist och tragiskt.
  18. 9
    Precis, jag tycker det låter som årsdagen av något trist och tragiskt.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Jag har inte ens fattat förrän idag vad det handlade om (har inte letat info heller för den delen). Nej jag ska inte julhandla idag. Har varit i affären och handlat, men det var vanlig handling, inga julklappar.
  20. 10
    Jag har inte ens fattat förrän idag vad det handlade om (har inte letat info heller för den delen). Nej jag ska inte julhandla idag. Har varit i affären och handlat, men det var vanlig handling, inga julklappar.
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #11
    Det heter tydligen det för att butikernas siffror var så svarta då=omskrivning för stor försäljning. (röda siffror=förluster)
  22. 11
    Det heter tydligen det för att butikernas siffror var så svarta då=omskrivning för stor försäljning. (röda siffror=förluster)
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Men...eh. Ja, jag får skylla på min konstiga hjärna och mina ögon som ser lite selektivt.
    Här har du haft en hel tråd i ämnet, och så startade jag en ny här ovan....*doh*

    Aja.
  24. 12
    Men...eh. Ja, jag får skylla på min konstiga hjärna och mina ögon som ser lite selektivt.
    Här har du haft en hel tråd i ämnet, och så startade jag en ny här ovan....*doh*

    Aja.
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Eftersom de erbjöd 20 procent på allt på hästaffären och det var ett par saker jag behövde så utnyttjade jag dem skamlöst. Annars är jag inte så mycket för sådana där kommersiella påhitt.
  26. 13
    Eftersom de erbjöd 20 procent på allt på hästaffären och det var ett par saker jag behövde så utnyttjade jag dem skamlöst. Annars är jag inte så mycket för sådana där kommersiella påhitt.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Ok...

    tackar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Ok... tackar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar