Saffransbröd!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Saffransbröd!

    Alltså, jag är så galet svag för saffransbröd! På jobbet i personalrummet ligger just nu flera längder av ett jättegott saffransbröd, färskt och saftigt, med russin och mandelmassa. Jag har redan tagit tre smala skivor och de var riktigt goda. Men nu är det bra. Nu har jag skrivit det här så nu blir det så!

    Har ni några "svagheter", något ni har särskilt svårt att motstå när det bjuds?
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Saffransbröd! Alltså, jag är så galet svag för saffransbröd! På jobbet i personalrummet ligger just nu flera längder av ett jättegott saffransbröd, färskt och saftigt, med russin och mandelmassa. Jag har redan tagit tre smala skivor och de var riktigt goda. Men nu är det bra. Nu har jag skrivit det här så nu blir det så!

    Har ni några "svagheter", något ni har särskilt svårt att motstå när det bjuds?
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Är det fredagsfrågan? :-) I så fall, hmmm. Inte så inne på vetebröd faktiskt. Min kollega bjöd på adventsfika idag - hon gör himmelsk fudge och supergoda biscotti. Hembakat, skulle jag kunna sammanfatta med. Och nu kom jag på att jag vill göra saffransbiscotti...
  4. 2
    Är det fredagsfrågan? :-) I så fall, hmmm. Inte så inne på vetebröd faktiskt. Min kollega bjöd på adventsfika idag - hon gör himmelsk fudge och supergoda biscotti. Hembakat, skulle jag kunna sammanfatta med. Och nu kom jag på att jag vill göra saffransbiscotti...
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Inte saffransbröd och absolut inte om det är russin i Jag äter saffransbullar, men då vill jag ha dem formade som vanliga bullar med smör och mandelmassa emellan. Vanliga "torra" saffransbullar äter jag ibland men det är inget som frestar.
    Det som frestar mig mest av allt, året om, är ju choklad. Inget slår choklad. Bakverk, desserter eller godis, nästan allt med choklad är gott
  6. 3
    Inte saffransbröd och absolut inte om det är russin i Jag äter saffransbullar, men då vill jag ha dem formade som vanliga bullar med smör och mandelmassa emellan. Vanliga "torra" saffransbullar äter jag ibland men det är inget som frestar.
    Det som frestar mig mest av allt, året om, är ju choklad. Inget slår choklad. Bakverk, desserter eller godis, nästan allt med choklad är gott
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Håller med om russin! Usch för russin i bröd, eller maträtter eller efterrätter, eller i glögg, eller någon annanstans än i müsli eller naturella...
  8. 4
    Håller med om russin! Usch för russin i bröd, eller maträtter eller efterrätter, eller i glögg, eller någon annanstans än i müsli eller naturella...
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jag vill inte ens ha dem naturella
  10. 5
    Jag vill inte ens ha dem naturella
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Jag gillar också saffransbröd, allra helst tillsammans med en kopp jul-te. Mmmmm.

    Annars älskar jag ju choklad och glass, gärna tillsammans. Men det brukar inte vara det jag "trillar dit på", utan då är det mer på onyttig mat, t.ex. lite för mycket ost och kex, en extra taco osv.
  12. 6
    Jag gillar också saffransbröd, allra helst tillsammans med en kopp jul-te. Mmmmm.

    Annars älskar jag ju choklad och glass, gärna tillsammans. Men det brukar inte vara det jag "trillar dit på", utan då är det mer på onyttig mat, t.ex. lite för mycket ost och kex, en extra taco osv.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Samma som du! Annars äter jag sällan fikabröd, och godis äter jag aldrig. Men just saffransbröd är jag så sjukt svag för! Skulle kunna äta en lussekatt om dagen hela december Med tanke på att jag är noll frestad av pepparkakor och julefterrätter och julgodis kanske det är ok?
  14. 7
    Samma som du! Annars äter jag sällan fikabröd, och godis äter jag aldrig. Men just saffransbröd är jag så sjukt svag för! Skulle kunna äta en lussekatt om dagen hela december Med tanke på att jag är noll frestad av pepparkakor och julefterrätter och julgodis kanske det är ok?
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Croissanter och vaniljbullar...
  16. 8
    Croissanter och vaniljbullar...
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Jag gör saffransbiscotti varje jul!
  18. 9
    Jag gör saffransbiscotti varje jul!
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10
    Det ska det bli här också! Måste göra det denna vecka, för på måndag kommer hantverkare och river ner hela köket... Nytt kök innan jul, living on the edge
  20. 10
    Det ska det bli här också! Måste göra det denna vecka, för på måndag kommer hantverkare och river ner hela köket... Nytt kök innan jul, living on the edge
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar