Fick gå på ett extra ul idag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Fick gå på ett extra ul idag

    då jag inte känt några sparkar, men allt såg bra ut och idag fick vi reda på könen, de råkade försäga sig=) Det är en pojke och flicka och vi har bestämt att vi denna gång lämnar bokstaven A men vi kommer ha samma första bokstav på dem. Just nu lutar det på bokstaven O...

    Olivia och Ossian eller Otis. Eller bokstaven A Alicia och Adrian. Om ni skulle få tvillingar, en av varje vad skulle ni då välja för namn ?

    Tack för Kalle anka svaren !

    Någon frågade hur länge jag pratat svenska jag har varit i Sverige till och från i sex år och försöker lära mig men det är svårt .
    Mamma till V dec 09, V jan 11, V jan 12 och V och V apr 13
  2. 1
    Fick gå på ett extra ul idag då jag inte känt några sparkar, men allt såg bra ut och idag fick vi reda på könen, de råkade försäga sig=) Det är en pojke och flicka och vi har bestämt att vi denna gång lämnar bokstaven A men vi kommer ha samma första bokstav på dem. Just nu lutar det på bokstaven O...

    Olivia och Ossian eller Otis. Eller bokstaven A Alicia och Adrian. Om ni skulle få tvillingar, en av varje vad skulle ni då välja för namn ?

    Tack för Kalle anka svaren !

    Någon frågade hur länge jag pratat svenska jag har varit i Sverige till och från i sex år och försöker lära mig men det är svårt .
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Lämnar bokstaven A? Men det var väl V ni hade tidigare?

    Om jag fick tvillingar (gud förbjude att jag får fler barn och gud förbjude ännu mer att jag får tvillingar, för mig skulle det vara en mardröm ) och jag fick bestämma namn själv skulle jag välja Cecilia och Alexander.
    Vår son William skulle ha varit en Cecilia om han hade varit tjej.
  4. 2
    Lämnar bokstaven A? Men det var väl V ni hade tidigare?

    Om jag fick tvillingar (gud förbjude att jag får fler barn och gud förbjude ännu mer att jag får tvillingar, för mig skulle det vara en mardröm ) och jag fick bestämma namn själv skulle jag välja Cecilia och Alexander.
    Vår son William skulle ha varit en Cecilia om han hade varit tjej.
  5. Kerstimärta
    #3
    O eller A låter också bra!

    Jag skulle nog fortsättas på bokstaven M som vi i vår familj har som tema...om jag fick fler barn alltså.

    Jag tycker din skrivna svenska är imponerande bra med tanke på det du skriver om att du varit i kontakt med det bara sex år!
  6. 3
    O eller A låter också bra!

    Jag skulle nog fortsättas på bokstaven M som vi i vår familj har som tema...om jag fick fler barn alltså.

    Jag tycker din skrivna svenska är imponerande bra med tanke på det du skriver om att du varit i kontakt med det bara sex år!
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    om vi hade fått en av varje hade vi nog döpt dem till Edith eller Ingrid och Carl
  8. 4
    om vi hade fått en av varje hade vi nog döpt dem till Edith eller Ingrid och Carl
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Ja V var det är en aning snurrig borde vila =) Fina namn !
  10. 5
    Ja V var det är en aning snurrig borde vila =) Fina namn !
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Tack ! Jag fuskar lite med google translate =) men lär mig av att skriva på olika forum samt läsa enkla böcker =)
  12. 6
    Tack ! Jag fuskar lite med google translate =) men lär mig av att skriva på olika forum samt läsa enkla böcker =)
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    Fina namn det med, egentligen skulle jag vilja välja ett namn från mitt hemland men det är i Sverige vi ska bo så då blir det enklast med relativt svenska namn.
  14. 7
    Fina namn det med, egentligen skulle jag vilja välja ett namn från mitt hemland men det är i Sverige vi ska bo så då blir det enklast med relativt svenska namn.
  15. Salander
    #8
    Skulle aldrig ha gissat att du inte har svenska som modersmål. Du skriver bättre en många infödda. Alltid lika trevligt att läsa dina inlägg om dina barn .
  16. 8
    Skulle aldrig ha gissat att du inte har svenska som modersmål. Du skriver bättre en många infödda. Alltid lika trevligt att läsa dina inlägg om dina barn .
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    vilket land kommer du i från?
    Tänker att det kanske finns något som passar i båda länderna?
  18. 9
    vilket land kommer du i från?
    Tänker att det kanske finns något som passar i båda länderna?
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ja gå och lägg dig människa
  20. 10
    Ja gå och lägg dig människa
  21. Medlem sedan
    Sep 2009
    #11
    jag vill av olika skäl inte tala om det men det är ett land i Afrika.
  22. 11
    jag vill av olika skäl inte tala om det men det är ett land i Afrika.
  23. Medlem sedan
    Sep 2009
    #12
    Tack så mycket min man övar väldigt mycket med mig ! sen fuskar jag med google translate jag är bättre på att skriva svenska än att prata svenska tror jag känner mig säkrare med att skriva .
  24. 12
    Tack så mycket min man övar väldigt mycket med mig ! sen fuskar jag med google translate jag är bättre på att skriva svenska än att prata svenska tror jag känner mig säkrare med att skriva .
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    ok, jag har vänner från olika länder i Afrika och de har valt namn som är gångbara mer nationellt för att passa i båda länderna
  26. 13
    ok, jag har vänner från olika länder i Afrika och de har valt namn som är gångbara mer nationellt för att passa i båda länderna
  27. Medlem sedan
    Sep 2009
    #14
    jag tycker att vi har valt sådana namn också. i mitt hemland används ofta dubbel a i namn på a tex tycker jag att Aamira är fint och det skulle gå med Amira också.
  28. 14
    jag tycker att vi har valt sådana namn också. i mitt hemland används ofta dubbel a i namn på a tex tycker jag att Aamira är fint och det skulle gå med Amira också.
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    Amira är väl fint. Amira och Leon?
  30. 15
    Amira är väl fint. Amira och Leon?
  31. Medlem sedan
    Sep 2009
    #16
    Vi vill att de ska få namn på samma bokstav, det kanske blir V för dem också har inte bestämt oss än är ett tag kvar hoppas jag =) enligt ul är jag i v 21.
  32. 16
    Vi vill att de ska få namn på samma bokstav, det kanske blir V för dem också har inte bestämt oss än är ett tag kvar hoppas jag =) enligt ul är jag i v 21.
  33. Kerstimärta
    #17
    Villemo tyckte jag var jättefint!
  34. 17
    Villemo tyckte jag var jättefint!
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Du är jätteduktig på att skriva svenska
  36. 18
    Du är jätteduktig på att skriva svenska
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19
    Otis är jättefint! Olivia gillar jag också. Vad kul med en av varje!
  38. 19
    Otis är jättefint! Olivia gillar jag också. Vad kul med en av varje!
  39. Medlem sedan
    Sep 2009
    #20
    ja det tycker jag också=)
  40. 20
    ja det tycker jag också=)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar