Missad marknadsföring??
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Missad marknadsföring??

    Det verkar vara så att de flesta missat vad Black friday betyder. Jag hade sett "rubriken", men trodde det var ngt elände (jmfr bloody sunday eller så...) och valt att ej läsa mer. Maken hade inte ens sett rubriker. Men han köpte tunna revbensspjäll till halva priset idag och var glad för det!

    Men, det verkar som om handeln missat nå ut riktigt.

    Visste ni om denna grej? Svara gärna ja eller nej först i rubriken.
  2. 1
    Missad marknadsföring?? Det verkar vara så att de flesta missat vad Black friday betyder. Jag hade sett "rubriken", men trodde det var ngt elände (jmfr bloody sunday eller så...) och valt att ej läsa mer. Maken hade inte ens sett rubriker. Men han köpte tunna revbensspjäll till halva priset idag och var glad för det!

    Men, det verkar som om handeln missat nå ut riktigt.

    Visste ni om denna grej? Svara gärna ja eller nej först i rubriken.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Nrj.
    Jag hade hört orden och läst dem någonstans men inte brytt mig om det och därmed inte heller fattat vad det var. Idag pratade de om det på radion och då fick jag förklaringen.
  4. 2
    Nrj.
    Jag hade hört orden och läst dem någonstans men inte brytt mig om det och därmed inte heller fattat vad det var. Idag pratade de om det på radion och då fick jag förklaringen.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Nej, hade inte en susning, trodde också att det var något elände.
  6. 3
    Nej, hade inte en susning, trodde också att det var något elände.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Nrj = Nej
  8. 4
    Nrj = Nej
  9. Kerstimärta
    #5
    Aha, du fick info via radion så du såg helheten. Kanske via radiostationen Nrj? Nej, det var fånigt av mig.
  10. 5
    Aha, du fick info via radion så du såg helheten. Kanske via radiostationen Nrj? Nej, det var fånigt av mig.
  11. Kerstimärta
    #6
    Ja, för alla som inte är ekonomer så är ju svart inte bra....lite insiderideer liksom!?
  12. 6
    Ja, för alla som inte är ekonomer så är ju svart inte bra....lite insiderideer liksom!?
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Hehehe jag tänkte faktiskt samma sak Men nej det var mix Megapol
  14. 7
    Hehehe jag tänkte faktiskt samma sak Men nej det var mix Megapol
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Ja, jag vet vad Black Friday är men det är ju inget som brukar uppmärksammas i Sverige. Ska vi börja fira Thanksgiving nu också?
  16. 8
    Ja, jag vet vad Black Friday är men det är ju inget som brukar uppmärksammas i Sverige. Ska vi börja fira Thanksgiving nu också?
  17. Kerstimärta
    #9
    Aha, det kommer från de "andra"?

    Ja, vi ska väl fira alltmer eller iaf omfamna mångfalden!
  18. 9
    Aha, det kommer från de "andra"?

    Ja, vi ska väl fira alltmer eller iaf omfamna mångfalden!
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Ja

    Jag diskuterade feomenet för ett ta sedan meen som har en amerikansk fru
  20. 10
    Ja

    Jag diskuterade feomenet för ett ta sedan meen som har en amerikansk fru
  21. Kerstimärta
    #11
    Aha, ja. Nu (efter era svar i denna tråd) vet jag ju att det inte är påhittat här och nu i sverige.

    Finns ett längre tänk alltså!
  22. 11
    Aha, ja. Nu (efter era svar i denna tråd) vet jag ju att det inte är påhittat här och nu i sverige.

    Finns ett längre tänk alltså!
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Jag har inget emot att amerikanerna har sina firardagar, som förstås har en förankring i deras kultur. Jag förstår däremot inte varför vi i Sverige måste importera ALLT de hittar på i det landet och som dessutom saknar förankring i vår kultur och historia. Black Friday har ingen naturlig koppling till någonting i Sverige, utan är bara ytterligare ett kommersiellt jippo, bland alla övriga vi har importerat från USA. Bevare oss från skiten!
  24. 12
    Jag har inget emot att amerikanerna har sina firardagar, som förstås har en förankring i deras kultur. Jag förstår däremot inte varför vi i Sverige måste importera ALLT de hittar på i det landet och som dessutom saknar förankring i vår kultur och historia. Black Friday har ingen naturlig koppling till någonting i Sverige, utan är bara ytterligare ett kommersiellt jippo, bland alla övriga vi har importerat från USA. Bevare oss från skiten!
  25. Medlem sedan
    Mar 2006
    #13
    Ja jag hörde diskussionerna om och bakgrunden till det innan jag såg någon reklam, så jag visste vad det var.
  26. 13
    Ja jag hörde diskussionerna om och bakgrunden till det innan jag såg någon reklam, så jag visste vad det var.
  27. Gretah
    #14
    Ja. Eller nej... Det började komma en massa mail från olika butiker på nätet om Black Friday så jag var tvungen att googla. Amerikanskt påfund givetvis, Black Friday inleder amerikanernas julhandel och är en rejäl rea-dag.
    Varför måste vi haka på detta då vi ( svenskar) i regel redan börjat våran julhandel och när de flesta butiker ändå bara bjussar på ytterst blygsam rea, alltså inget som nån behöver springa benen av sej för. Jävla trams.
  28. 14
    Ja. Eller nej... Det började komma en massa mail från olika butiker på nätet om Black Friday så jag var tvungen att googla. Amerikanskt påfund givetvis, Black Friday inleder amerikanernas julhandel och är en rejäl rea-dag.
    Varför måste vi haka på detta då vi ( svenskar) i regel redan börjat våran julhandel och när de flesta butiker ändå bara bjussar på ytterst blygsam rea, alltså inget som nån behöver springa benen av sej för. Jävla trams.
  29. Medlem sedan
    Apr 2000
    #15
    Ja, jag vet vad det är men tycker att är en märklig företeelse att importera till Sverige.
  30. 15
    Ja, jag vet vad det är men tycker att är en märklig företeelse att importera till Sverige.
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #16

    Ja

    Jag har stött på det i amerikanska seriestrippar. Däremot var det nytt för mig att man använder det i Sverige.
    I och för sig vore det väl trevligt om handeln inte rar igång julhandens förrän just innan 1:a advent? Annars tycker jag att de visat tendenser till att tidigarelägga den.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  32. 16
    Ja Jag har stött på det i amerikanska seriestrippar. Däremot var det nytt för mig att man använder det i Sverige.
    I och för sig vore det väl trevligt om handeln inte rar igång julhandens förrän just innan 1:a advent? Annars tycker jag att de visat tendenser till att tidigarelägga den.
  33. Singelmorsan
    #17
    Nej. Eller jag fick veta det igår för att nån skrev om det på FB, men jag är rätt dålig på att se reklam. Helt kass faktiskt. Känns inte som jag missar nåt.
  34. 17
    Nej. Eller jag fick veta det igår för att nån skrev om det på FB, men jag är rätt dålig på att se reklam. Helt kass faktiskt. Känns inte som jag missar nåt.
  35. Medlem sedan
    Jul 2006
    #18
    Nej, jag fick reda på detta samma dag. Annars hade jag planerat in mer av julklappsinköpen till denna dag. Nu köpte jag två julklappar till riktigt bra pris men jag hade givetvis gärna köpt fler till ett lågt pris. Så jag tycker det var väldigt synd att jag missade tillfället o hoppas det kommer tillbaks nästa år. Då ska jag vara beredd .

    Jag fattar inte de som är negativa till detta eller säger sig inte vilja utnyttja tillfället. Vill man inte köpa julklappar till ett bra pris eller? Låter ju ganska korkat att vilja betala fullpris istället för rabatterat pris.
  36. 18
    Nej, jag fick reda på detta samma dag. Annars hade jag planerat in mer av julklappsinköpen till denna dag. Nu köpte jag två julklappar till riktigt bra pris men jag hade givetvis gärna köpt fler till ett lågt pris. Så jag tycker det var väldigt synd att jag missade tillfället o hoppas det kommer tillbaks nästa år. Då ska jag vara beredd .

    Jag fattar inte de som är negativa till detta eller säger sig inte vilja utnyttja tillfället. Vill man inte köpa julklappar till ett bra pris eller? Låter ju ganska korkat att vilja betala fullpris istället för rabatterat pris.
  37. Kerstimärta
    #19
    Tack hörni för svar!

    Jag tycker man borde ta ledigt denna dag och fixa allt man ser framför si närmsta halvåret. Samt sjå sig halvåret innan och vänta på denna dag.

    Om den är som jag uppfattat den.
  38. 19
    Tack hörni för svar!

    Jag tycker man borde ta ledigt denna dag och fixa allt man ser framför si närmsta halvåret. Samt sjå sig halvåret innan och vänta på denna dag.

    Om den är som jag uppfattat den.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar