ensam?
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    ensam?

    Pratade med en vän om att ingen ska behöva sitta ensam på nyår. Och det håller jag med om. Personen hon pratar om skulle dock ha sina två barn hemma. Jag tror barnen är ca 10 och 8 år. I min värld sitter hon inte ensam om hon är med dem. Hur tänker ni?

    Hade det varit en ettåring eller ett tonårsbarn som sticker iväg till kompisar så hade jag tänkt annorlunda.
    Ha det gott!
  2. 1
    ensam? Pratade med en vän om att ingen ska behöva sitta ensam på nyår. Och det håller jag med om. Personen hon pratar om skulle dock ha sina två barn hemma. Jag tror barnen är ca 10 och 8 år. I min värld sitter hon inte ensam om hon är med dem. Hur tänker ni?

    Hade det varit en ettåring eller ett tonårsbarn som sticker iväg till kompisar så hade jag tänkt annorlunda.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Beror ju litet på barnen

    I den åldern borde man kunna spela litet spel med barnen på nyårsafton men för all del, det är ju inte riktigt samma sak som at tha vuxet sällskap. Men "ensam"? Nä, inte riktigt.

    Mina killar brukar älska fyrverkerierna så de kommer ut ur sina rum någon gång på nyår i alla fall...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Beror ju litet på barnen I den åldern borde man kunna spela litet spel med barnen på nyårsafton men för all del, det är ju inte riktigt samma sak som at tha vuxet sällskap. Men "ensam"? Nä, inte riktigt.

    Mina killar brukar älska fyrverkerierna så de kommer ut ur sina rum någon gång på nyår i alla fall...
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Nej, jag tycker inte heller hon sitter ensam. Vartannat år har jag lilltjejen hemma på nyår, hon blir 12 i mars och jag tycker verkligen inte att jag är ensam de nyårsaftnarna. Det är hon och jag, vi har jättemysigt ihop och jag tänker inte att jag är "ensam".

    Men vissa hänger ju upp sig väldigt på att man måste "ha" någon, man måste vara i ett förhållande annars är man inte ok - och då kan det klart upplevas som jobbigt och "ensamt" om man inte har det. Men så tänker inte jag.
  6. 3
    Nej, jag tycker inte heller hon sitter ensam. Vartannat år har jag lilltjejen hemma på nyår, hon blir 12 i mars och jag tycker verkligen inte att jag är ensam de nyårsaftnarna. Det är hon och jag, vi har jättemysigt ihop och jag tänker inte att jag är "ensam".

    Men vissa hänger ju upp sig väldigt på att man måste "ha" någon, man måste vara i ett förhållande annars är man inte ok - och då kan det klart upplevas som jobbigt och "ensamt" om man inte har det. Men så tänker inte jag.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Intressant - ni tänker som jag.

    Hon är i ett förhållande, tror jag, bara att det ännu inte inkluderar barn.

    Orsaken till frågan är att jag har lite folk hemma på nyår och min kompis frågade om hon fick bjuda med sin vän och hennes två barn för att hon ska slippa sitta ensam. Jag har dock lovat min bror som ska sova hos mig med familjen att inte ha något större kalas, så jag sade nej. Hade hon varit ensam så hade jag sagt ja. Men ytterligare tre personer blir alltför mycket!
    Ha det gott!
  8. 4
    Intressant - ni tänker som jag.

    Hon är i ett förhållande, tror jag, bara att det ännu inte inkluderar barn.

    Orsaken till frågan är att jag har lite folk hemma på nyår och min kompis frågade om hon fick bjuda med sin vän och hennes två barn för att hon ska slippa sitta ensam. Jag har dock lovat min bror som ska sova hos mig med familjen att inte ha något större kalas, så jag sade nej. Hade hon varit ensam så hade jag sagt ja. Men ytterligare tre personer blir alltför mycket!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar