Godmorgon måndag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Godmorgon måndag,

    grått här idag, och jag är rejält snuvig. Har lagt över dagens matteförhör på gubben (det är hans elever), för jag ska gå på en "lärar-föräldra"-kväll för les sixièmes, och vill komma dit så tidigt som möjligt, för annars drar det ut hela kvällen. Har tänkt träffa franskaläraren som också är F:s klassförestådare, engelskaläraren (för att vara positiv !) och ena matteläraren. På onsdag har jag egen träff med biologiläraren tillika vicedirektrisen (i själva verket "chefen" för stället för direktrisen sitter på en stor skola inne i sta'n), men det har jag inte talat om vare sig för man eller barn !
  2. 1
    Godmorgon måndag, grått här idag, och jag är rejält snuvig. Har lagt över dagens matteförhör på gubben (det är hans elever), för jag ska gå på en "lärar-föräldra"-kväll för les sixièmes, och vill komma dit så tidigt som möjligt, för annars drar det ut hela kvällen. Har tänkt träffa franskaläraren som också är F:s klassförestådare, engelskaläraren (för att vara positiv !) och ena matteläraren. På onsdag har jag egen träff med biologiläraren tillika vicedirektrisen (i själva verket "chefen" för stället för direktrisen sitter på en stor skola inne i sta'n), men det har jag inte talat om vare sig för man eller barn !
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Det var sol här tidigare men nu grått.

    Vad ska du träffa chefen för? Låter spännande om det är lite hemligt.

    Sitter och funderar om jag ska orka laga middag. Är trött idag.
  4. 2
    Det var sol här tidigare men nu grått.

    Vad ska du träffa chefen för? Låter spännande om det är lite hemligt.

    Sitter och funderar om jag ska orka laga middag. Är trött idag.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Inget spännande alls, med träff med direktrisen, utan jag vill bara prata lite om hur F har det på skolan, och om hur skolan skulle kunna förändras till det bättre. Jag har inte sagt det till F, för av någon anledning tycker jag inte att hon behöver veta det, och till gubben har jag inte sagt något för det ligger utanför hans kompetensområde ! .
    Lagade broccolisoppa efter en idé av dig till lunch igår, och jag har kvar till mig idag, perfekt förkyld-mat !
  6. 3
    Inget spännande alls, med träff med direktrisen, utan jag vill bara prata lite om hur F har det på skolan, och om hur skolan skulle kunna förändras till det bättre. Jag har inte sagt det till F, för av någon anledning tycker jag inte att hon behöver veta det, och till gubben har jag inte sagt något för det ligger utanför hans kompetensområde ! .
    Lagade broccolisoppa efter en idé av dig till lunch igår, och jag har kvar till mig idag, perfekt förkyld-mat !
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar