Strul
Julibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Strul

    Skulle ringa och boka tid för UL till KUB-testet men på "vårt" sjukhus fanns inga tider pga röda dagar och en långtidssjukskriven sköterska så förhoppningsvis får jag tid i grannlänet (ca 5 mil bort) annars så är det nästa sjukhus i detta länet som ligger 12 mil bort och det känns ju sådär att behöva köra nästan 25 mil för ett UL :/ så jag behöver också lite tumhållning för att det finns lediga tider och att jag får hoppa över länsgränsen
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Strul Skulle ringa och boka tid för UL till KUB-testet men på "vårt" sjukhus fanns inga tider pga röda dagar och en långtidssjukskriven sköterska så förhoppningsvis får jag tid i grannlänet (ca 5 mil bort) annars så är det nästa sjukhus i detta länet som ligger 12 mil bort och det känns ju sådär att behöva köra nästan 25 mil för ett UL :/ så jag behöver också lite tumhållning för att det finns lediga tider och att jag får hoppa över länsgränsen
  3. Nr6
    #2
    Oj, så bökigt!
    Hoppas det löser sig smidigt.

    I vårt landsting görs ju inte KUB alls, så vi går privat i Göteborg. Ca 8 mil enkel väg. Var där 8/12 för daterande UL och blodprov, och ska upp igen på måndag för KUB-UL och resultat. Blir några mil :P
    Bokade tiden redan när jag var i v.5
  4. 2
    Oj, så bökigt!
    Hoppas det löser sig smidigt.

    I vårt landsting görs ju inte KUB alls, så vi går privat i Göteborg. Ca 8 mil enkel väg. Var där 8/12 för daterande UL och blodprov, och ska upp igen på måndag för KUB-UL och resultat. Blir några mil :P
    Bokade tiden redan när jag var i v.5
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    inga tider på något av dom så jakten fortsätter imorgon, känns ju sådär att behöva göra det privat för att landstinget inte har en vikarie att sätta in eller behöva vänta och göra FVP med MF-risken, väntan och OM nåt skulle vara fel så får man ju veta det så sent i graviditeten
  6. 3
    inga tider på något av dom så jakten fortsätter imorgon, känns ju sådär att behöva göra det privat för att landstinget inte har en vikarie att sätta in eller behöva vänta och göra FVP med MF-risken, väntan och OM nåt skulle vara fel så får man ju veta det så sent i graviditeten
  7. Nr6
    #4
    Så dåligt. Har de en långtidssjukskriven borde de väl rimligen ha en ersättare?
    FVP vill man ju definitivt inte göra bara sådär... Hoppas de kan skaka fram en tid åt dig!
  8. 4
    Så dåligt. Har de en långtidssjukskriven borde de väl rimligen ha en ersättare?
    FVP vill man ju definitivt inte göra bara sådär... Hoppas de kan skaka fram en tid åt dig!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Eller hur.... inga tider i Gävle, Falun, Hudiksvall eller Uppsala så dom tyckte jag skulle söka på privata kliniker i Sthlm :/ jaha ska jag behöva betala för något som ingår i vårt landsting + resan+!? Blir ju bara 40 mil ungefär *bläää* och UL måste göras mellan 22/12-6/1 så det finns ju inte många arbetsdagar att få en tid på
  10. 5
    Eller hur.... inga tider i Gävle, Falun, Hudiksvall eller Uppsala så dom tyckte jag skulle söka på privata kliniker i Sthlm :/ jaha ska jag behöva betala för något som ingår i vårt landsting + resan+!? Blir ju bara 40 mil ungefär *bläää* och UL måste göras mellan 22/12-6/1 så det finns ju inte många arbetsdagar att få en tid på
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar