Är ni långlediga
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Är ni långlediga

    eller ska ni jobba de vardagar som kommer?

    Jag ska jobba alla vardagar utom den 2/1.
    Har inte vant mig vid må-fre lyxen ännu så det känns som massor av ledigt i år för en före detta skiftarbetare
  2. 1
    Är ni långlediga eller ska ni jobba de vardagar som kommer?

    Jag ska jobba alla vardagar utom den 2/1.
    Har inte vant mig vid må-fre lyxen ännu så det känns som massor av ledigt i år för en före detta skiftarbetare
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    visst är det lyxigt, jag är också lite lätt ovan med denna lyx att kunna vara lediga alla röda dagar, klämdagar och lov! Men efter alla år så förtjänar vi väl det
    Jag ska iofa in till kontoret en sväng på måndag, tror jag om jag vill.
    Ledigheten i år är verkligen lång och ska bli underbart skön!
  4. 2
    visst är det lyxigt, jag är också lite lätt ovan med denna lyx att kunna vara lediga alla röda dagar, klämdagar och lov! Men efter alla år så förtjänar vi väl det
    Jag ska iofa in till kontoret en sväng på måndag, tror jag om jag vill.
    Ledigheten i år är verkligen lång och ska bli underbart skön!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jag jobbar 23/12, sen är jag ledig till den 7/1. Vi har jour några av mellandagarna men en kollega har erbjudit sig att ta de dagarna.
  6. 3
    Jag jobbar 23/12, sen är jag ledig till den 7/1. Vi har jour några av mellandagarna men en kollega har erbjudit sig att ta de dagarna.
  7. Salander
    #4
    Ja, känns superlyxigt. Men maken är ledig tre veckor han och det är ju ännu bättre
  8. 4
    Ja, känns superlyxigt. Men maken är ledig tre veckor han och det är ju ännu bättre
  9. Salander
    #5
    Vad skönt!
  10. 5
    Vad skönt!
  11. Kerstimärta
    #6
    Nej, ska jobba denna helgen. Samt alla vardagar.

    Men, det blir hemifrån. Ska bara hålla ihop projektet fortlöpande samt testa nya funktioner. Så, känns ej betungande.
  12. 6
    Nej, ska jobba denna helgen. Samt alla vardagar.

    Men, det blir hemifrån. Ska bara hålla ihop projektet fortlöpande samt testa nya funktioner. Så, känns ej betungande.
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Nepp, här är det inget ledigt! Nackdelen med att ha ett sånt jobb som jag har.... Fast jag ska inte klaga. Jag har just varit ledig 9 nätter, och har det så var åttonde vecka på mitt schema.
  14. 7
    Nepp, här är det inget ledigt! Nackdelen med att ha ett sånt jobb som jag har.... Fast jag ska inte klaga. Jag har just varit ledig 9 nätter, och har det så var åttonde vecka på mitt schema.
  15. Salander
    #8
    Skönt att kunna välja att jobba hemifrån.
  16. 8
    Skönt att kunna välja att jobba hemifrån.
  17. Salander
    #9
    Ja det är ju en av nackdelarna med "vårat" yrke.
  18. 9
    Ja det är ju en av nackdelarna med "vårat" yrke.
  19. Kerstimärta
    #10
    Ja, det är en gåva.
  20. 10
    Ja, det är en gåva.
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11
    Ledig till 5/1 fr om imorgon :-)
  22. 11
    Ledig till 5/1 fr om imorgon :-)
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Jag är långledig . Och just den här julen/nyåret planerar jag att INTE spendera på sjukhus. Nu ska det bara bli roligt, tänkte jag!
    Jag är långledig ända till sista april, fick jag veta idag. Men kanske börjar jag arbetsträna lite, om fk tillåter. De är lite krångliga.

    Även min sambo är ledig hela julen och nyår. Börjar jobba igen 7 januari. Gött även för mig, såklart! Åh vad vi ska ha sovmorgnar....
  24. 12
    Jag är långledig . Och just den här julen/nyåret planerar jag att INTE spendera på sjukhus. Nu ska det bara bli roligt, tänkte jag!
    Jag är långledig ända till sista april, fick jag veta idag. Men kanske börjar jag arbetsträna lite, om fk tillåter. De är lite krångliga.

    Även min sambo är ledig hela julen och nyår. Börjar jobba igen 7 januari. Gött även för mig, såklart! Åh vad vi ska ha sovmorgnar....
  25. Medlem sedan
    Jul 2001
    #13

    Är ni långlediga

    Jag måste in och jobba på måndag men sedan är jag ledig till den 7/1.
    The greatest glory in living lies not in never falling, but in rising every time we fall.
    Nelson Mandela
  26. 13
    Är ni långlediga Jag måste in och jobba på måndag men sedan är jag ledig till den 7/1.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Njaeee...

    vi är rätt mycket lediga men jag måste jobba i mellandagarna tyvärr
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Njaeee... vi är rätt mycket lediga men jag måste jobba i mellandagarna tyvärr
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Jag är ledig till 7 januari.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  30. 15
    Jag är ledig till 7 januari.
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    Jag måste vara tillgänglig på telefon och kunna koppla upp mig vid behov inför årsbokslutet, men annars är jag ledig. Ska bli väldigt skönt!!
  32. 16
    Jag måste vara tillgänglig på telefon och kunna koppla upp mig vid behov inför årsbokslutet, men annars är jag ledig. Ska bli väldigt skönt!!
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17
    Ja och det är så välbehövligt! jobbade idag och ska vara ledig i 18 dagar, börjar den 7/1.
  34. 17
    Ja och det är så välbehövligt! jobbade idag och ska vara ledig i 18 dagar, börjar den 7/1.
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    Ja, och tack gode gud för att min familj också är det för nu börjar den här sjukskrivningen bli riktigt enerverande. I dag var jag på en helt vansinnigt rolig och totalt utmattande jullunch hos en uppdragsgivare. Det var sååååå roligt att träffa småligisterna igen och krama ungar till höger och vänster . Sen kom jag hem och var så trött och hade så ont att jag sov resten av dagen, men det var det minsann värt!

    Jag har haft energi för två tidigare och tänkte komma upp till åtminstone så pass mycket att man kan jobba litelite, annars blir i vart fall jag helt knäpp. Ledig och frisk är kul, sjuk och sakna jobbet är urtrist.
  36. 18
    Ja, och tack gode gud för att min familj också är det för nu börjar den här sjukskrivningen bli riktigt enerverande. I dag var jag på en helt vansinnigt rolig och totalt utmattande jullunch hos en uppdragsgivare. Det var sååååå roligt att träffa småligisterna igen och krama ungar till höger och vänster . Sen kom jag hem och var så trött och hade så ont att jag sov resten av dagen, men det var det minsann värt!

    Jag har haft energi för två tidigare och tänkte komma upp till åtminstone så pass mycket att man kan jobba litelite, annars blir i vart fall jag helt knäpp. Ledig och frisk är kul, sjuk och sakna jobbet är urtrist.
  37. Medlem sedan
    Dec 2001
    #19
    Samma här, känns konstigt att ha jobbat skift i nästan 25år och så är man helt plötsligt ledig!! Jag jobbar 22-23 & 29-30 sen är jag ledig tom 8jan.
  38. 19
    Samma här, känns konstigt att ha jobbat skift i nästan 25år och så är man helt plötsligt ledig!! Jag jobbar 22-23 & 29-30 sen är jag ledig tom 8jan.
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Ja det ska bli skönt, både själva ledigheten i sig men också att slippa pendlandet för ett tag
  40. 20
    Ja det ska bli skönt, både själva ledigheten i sig men också att slippa pendlandet för ett tag
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar