Lördag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Lördag,

    Igår var vi på ikea och jag glömde att köpa pepparkakor... Vilken tur att jag har gjort en liten pepparkaksliknande deg, så vi får något att äta till kvällens "glögg-och-mat-före-jul"-bjudning. Finns fikon och nötter. Har gjort en morotskaka också, som när den är garnerad kommer att innehåll 20 olika ingredienser (tvivlar på att den är värd besväret). Har just kokat lite typ risgrynsgröt för att göra ris-ā-la-Malta. Så ska det bli gravad lax, sill, Jansson (och en potatisgratäng), revbensspjäll, skinka (jambon ā l'os, excellent !) från slaktaren, korv, grönsallad, fruktsallad, ... och kanske nå't mer typ muffins eller scones att äta till laxen. Vi får se hur jag får ihop det !
    Trevlig helg, och resor och diverse annat på er !
  2. 1
    Lördag, Igår var vi på ikea och jag glömde att köpa pepparkakor... Vilken tur att jag har gjort en liten pepparkaksliknande deg, så vi får något att äta till kvällens "glögg-och-mat-före-jul"-bjudning. Finns fikon och nötter. Har gjort en morotskaka också, som när den är garnerad kommer att innehåll 20 olika ingredienser (tvivlar på att den är värd besväret). Har just kokat lite typ risgrynsgröt för att göra ris-ā-la-Malta. Så ska det bli gravad lax, sill, Jansson (och en potatisgratäng), revbensspjäll, skinka (jambon ā l'os, excellent !) från slaktaren, korv, grönsallad, fruktsallad, ... och kanske nå't mer typ muffins eller scones att äta till laxen. Vi får se hur jag får ihop det !
    Trevlig helg, och resor och diverse annat på er !
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Åh vad det låter gott allt du lagat! Jag fick pepparkaksdeg skickat av mamma, men det blir nog en syssla i mellandagarna tror jag, har en del pepparkakor kvar till jul. Ikeas pepparkakor är inget vidare tycker jag, mamma skickar Nyåkers som är mina favoriter, mycket smak . Idag är det lugnt hos oss, jag är inte ens påklädd än, inte barnen heller. Ska snart hoppa i duschen och sen ge mig ut med äldsta dottern och se om hon hittar en julklapp från mig, kläder gissar jag. Gissar även att det är smockfullt av folk i affärerna...
  4. 2
    Åh vad det låter gott allt du lagat! Jag fick pepparkaksdeg skickat av mamma, men det blir nog en syssla i mellandagarna tror jag, har en del pepparkakor kvar till jul. Ikeas pepparkakor är inget vidare tycker jag, mamma skickar Nyåkers som är mina favoriter, mycket smak . Idag är det lugnt hos oss, jag är inte ens påklädd än, inte barnen heller. Ska snart hoppa i duschen och sen ge mig ut med äldsta dottern och se om hon hittar en julklapp från mig, kläder gissar jag. Gissar även att det är smockfullt av folk i affärerna...
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Vad du fixar! Låter mycket gott. Här börjar jag få panik. Åker om tre timmar. Att packa återstår
  6. 3
    Vad du fixar! Låter mycket gott. Här börjar jag få panik. Åker om tre timmar. Att packa återstår
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar