Snart dags.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Snart dags.

    Skolavslutningen var igår, dagen vi oftast klär granen. Men då var vi bortbjudna. Idag är det dags. Make och son flyr snart huset för att besöka föräldrarna/farföräldrarna, men innan dess ska ljusen vara satta i granen. Sen släpps jag lös!!! När de kommer hem står granen förhoppningsvis så grön och grann i stugan.... och huset är julpyntat.

    Vilket är ditt favoritjulpynt?
    Din favoritjulsång?
    Din favoritdag under jul- och nyårstiden?
  2. 1
    Snart dags. Skolavslutningen var igår, dagen vi oftast klär granen. Men då var vi bortbjudna. Idag är det dags. Make och son flyr snart huset för att besöka föräldrarna/farföräldrarna, men innan dess ska ljusen vara satta i granen. Sen släpps jag lös!!! När de kommer hem står granen förhoppningsvis så grön och grann i stugan.... och huset är julpyntat.

    Vilket är ditt favoritjulpynt?
    Din favoritjulsång?
    Din favoritdag under jul- och nyårstiden?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vi klädde vår gran igår. Nu i helgen ska jag städa och pynta lite till.

    Jag gillar ju verkligen julgranen.
    Jag älskar låten "Julen är här", men det finns många andra julsånger jag gillar också.
    Favoritdag? Bra fråga. Jag älskar ju själva julafton, men sen beror det lite på vilka jag träffar de olika dagarna. Julafton i år firas hos min mamma och min bror med familj kommer också dit. Det kommer att bli jättetrevligt, det vet jag, men bara 1 av våra 3 barn kommer att vara med där. Båda döttrarna firar julafton med sina pojkvänners familjer och det kommer kännas lite konstigt.
    Så i år blir nog den 29:e den bästa dagen, då kommer alla barnen vara hemma och deras respektive (eller nja, sonens flickvän vet vi inte än, men de är så nya i sitt förhållande så hon är liksom inte inne i familjen riktigt än), mina mamma och styvpappa och svärmor med sambo kommer hit. Då ska jag njuta
  4. 2
    Vi klädde vår gran igår. Nu i helgen ska jag städa och pynta lite till.

    Jag gillar ju verkligen julgranen.
    Jag älskar låten "Julen är här", men det finns många andra julsånger jag gillar också.
    Favoritdag? Bra fråga. Jag älskar ju själva julafton, men sen beror det lite på vilka jag träffar de olika dagarna. Julafton i år firas hos min mamma och min bror med familj kommer också dit. Det kommer att bli jättetrevligt, det vet jag, men bara 1 av våra 3 barn kommer att vara med där. Båda döttrarna firar julafton med sina pojkvänners familjer och det kommer kännas lite konstigt.
    Så i år blir nog den 29:e den bästa dagen, då kommer alla barnen vara hemma och deras respektive (eller nja, sonens flickvän vet vi inte än, men de är så nya i sitt förhållande så hon är liksom inte inne i familjen riktigt än), mina mamma och styvpappa och svärmor med sambo kommer hit. Då ska jag njuta
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Favoritjulpynt är barnens ihoppysslade alster

    Sång? Hm, vad tusan heter den där vackra, oklar titel men fin är den

    Favoritdag? Julafton såklart

    Nu ska jag strax cykla ned till stan för att vara med på en vigsel som bröllopsvittne.
  6. 3
    Favoritjulpynt är barnens ihoppysslade alster

    Sång? Hm, vad tusan heter den där vackra, oklar titel men fin är den

    Favoritdag? Julafton såklart

    Nu ska jag strax cykla ned till stan för att vara med på en vigsel som bröllopsvittne.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Vad mysigt! Sen vi började med plastgran så kör vi alltid med adventsgran så vår har stått uppe ett tag.
    1. Mitt favoritpynt är nog just julgranspyntet som är silvrigt och fullt med blingbling och strass i form av högklackat, läppstift, handväskor osv (åhlens)
    2. Vet ju att du inte håller med men Ainbusks variant av fairytail of new york är grymt bra
    3. Julafton och nyårsafton
  8. 4
    Vad mysigt! Sen vi började med plastgran så kör vi alltid med adventsgran så vår har stått uppe ett tag.
    1. Mitt favoritpynt är nog just julgranspyntet som är silvrigt och fullt med blingbling och strass i form av högklackat, läppstift, handväskor osv (åhlens)
    2. Vet ju att du inte håller med men Ainbusks variant av fairytail of new york är grymt bra
    3. Julafton och nyårsafton
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Vi klär granen tidigt, eftersom vi inte firar själva julafton hemma och vill hinna njuta av den. Så Lucia är vårt riktmärke, den har ståtat en vecka nu med andra ord.
    Mitt favoritpynt är mörkmörkröda amaryllis.
    Min favoritjulsång just nu är "Vi tänder ett ljus i advent"
    Min favoritdag just i år är nog juldagen. Kanske nyårsafton, återstår att se!
  10. 5
    Vi klär granen tidigt, eftersom vi inte firar själva julafton hemma och vill hinna njuta av den. Så Lucia är vårt riktmärke, den har ståtat en vecka nu med andra ord.
    Mitt favoritpynt är mörkmörkröda amaryllis.
    Min favoritjulsång just nu är "Vi tänder ett ljus i advent"
    Min favoritdag just i år är nog juldagen. Kanske nyårsafton, återstår att se!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Haha, så du minnt mitt hatobjekt
  12. 6
    Haha, så du minnt mitt hatobjekt
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Julpynt?
    Får man svara gran? Ja det får man (för detaljerna bryr jag mig inte om, jag har inte mycket annat pynt om ens något).
    En äkta gran. DET är mitt favoritpynt.

    Julsång? Oj det är för många.
    Men får jag bara lyssna på en så är det Det är inte snön som faller.
    Sen gillar jag Mer jul.
    äh, jag gillar för många! Även psalmer.

    Julafton. Men då väljer jag att jobba. Och tog sem juldagen och annandagen (för att julaftonskväll ska vara lååååååååång, sa jag lång?).
  14. 7
    Julpynt?
    Får man svara gran? Ja det får man (för detaljerna bryr jag mig inte om, jag har inte mycket annat pynt om ens något).
    En äkta gran. DET är mitt favoritpynt.

    Julsång? Oj det är för många.
    Men får jag bara lyssna på en så är det Det är inte snön som faller.
    Sen gillar jag Mer jul.
    äh, jag gillar för många! Även psalmer.

    Julafton. Men då väljer jag att jobba. Och tog sem juldagen och annandagen (för att julaftonskväll ska vara lååååååååång, sa jag lång?).
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar