hmmm...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    hmmm...

    Ett tal eller vad man ska kalla det från sd-politiker: http://www.metro.se/nyheter/sd-polit...ZtQ7s2DDEHDuQ/
  2. 1
    hmmm... Ett tal eller vad man ska kalla det från sd-politiker: http://www.metro.se/nyheter/sd-polit...ZtQ7s2DDEHDuQ/
  3. Medlem sedan
    Nov 1998
    #2
    Vad kan han vara hög på? Det är väl ingen utländsk skit? Äkta svensk flugsvamp får vi hoppas.
  4. 2
    Vad kan han vara hög på? Det är väl ingen utländsk skit? Äkta svensk flugsvamp får vi hoppas.
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3

    Oacceptabelt kroppsspråk!

    Kroppsspråket är mycket osvenskt, eftersom vi svenskar (vi som inte bott utomlands) vanligen tycker att man ska stå orörlig som en död sill inför publik. Vi i publiken blir nämligen förfärade om någon som talar visar att de lever. Helst ska bara munnen röra sig. Jag fick för ett antal år sedan förklara detta för en föreläsare från USA som såg oss från podiet. Publiken satt nämligen också som orörliga stela vaxdockor och hon kunde inte tyda hur hennes tal uppfattades... Hon la skulden på sig själv först...


    Och nej, jag har aldrig röstat på SD och ska heller aldrig göra det! Men en del påhopp på företrädare för detta politiska parti tycker jag är både skrämmande och barnsliga. Det känns som om hela den politiska debatten vore ett sandlådebråk på dagis ibland. En seriös och vuxen debatt vore önskvärd istället! Det önskade jag också för drygt 8 år sedan men då var det istället mycket tyst kring synen på långtidssjukskriva, utbrända. Ingen verkade öppna sina hjärtan för dessa! Istället fick man till svar att de var tärande och kostsamma och ett stort problem för Sverige. Så är det fortfarande tycker jag. Jag gav upp debattförsöken efter några år och nu kan man bara se på.
    By far the best proof is experience.
    - Sir Francis Bacon -
  6. 3
    Oacceptabelt kroppsspråk! Kroppsspråket är mycket osvenskt, eftersom vi svenskar (vi som inte bott utomlands) vanligen tycker att man ska stå orörlig som en död sill inför publik. Vi i publiken blir nämligen förfärade om någon som talar visar att de lever. Helst ska bara munnen röra sig. Jag fick för ett antal år sedan förklara detta för en föreläsare från USA som såg oss från podiet. Publiken satt nämligen också som orörliga stela vaxdockor och hon kunde inte tyda hur hennes tal uppfattades... Hon la skulden på sig själv först...


    Och nej, jag har aldrig röstat på SD och ska heller aldrig göra det! Men en del påhopp på företrädare för detta politiska parti tycker jag är både skrämmande och barnsliga. Det känns som om hela den politiska debatten vore ett sandlådebråk på dagis ibland. En seriös och vuxen debatt vore önskvärd istället! Det önskade jag också för drygt 8 år sedan men då var det istället mycket tyst kring synen på långtidssjukskriva, utbrända. Ingen verkade öppna sina hjärtan för dessa! Istället fick man till svar att de var tärande och kostsamma och ett stort problem för Sverige. Så är det fortfarande tycker jag. Jag gav upp debattförsöken efter några år och nu kan man bara se på.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Haha ja eller toppslätskivling
  8. 4
    Haha ja eller toppslätskivling
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Hehe ja, helt oacceptabelt & osvenskt.
  10. 5
    Hehe ja, helt oacceptabelt & osvenskt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Hmmm... "samarbeta" och "vidsynthet". Hans förvirring kan möjligen förklara varför han - uppenbarligen - inte vet vilket parti han företräder.
  12. 6
    Hmmm... "samarbeta" och "vidsynthet". Hans förvirring kan möjligen förklara varför han - uppenbarligen - inte vet vilket parti han företräder.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar