Har ni dogat allihop?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Har ni dogat allihop?

    Eller svimmat av julstress?

    Jag har just kommit hem från stan, där var det liv i luckan! Nu skall jag koka knäck och kola och baka lite peppisar Sen skall maten handlas (men det gör mannen) och sen är vi klara tror jag.
    Imorgon är det jobbdag men på tisdag tänkte jag att julfriden skulle sänka sig över det fetska hemmet.

    Rätt lyxigt med julafton mitt i veckan, det känns mindre stressigt än vanligt faktiskt. Jag har tillochmed hunnit slå in de flesta paketen.

    Dagens julspaning: Tazetter är vackra, men luktar piss. Jag ställde en i trappfönstret och nu doftar hallen otvättad urinoar. Överskattad blomma!
  2. 1
    Har ni dogat allihop? Eller svimmat av julstress?

    Jag har just kommit hem från stan, där var det liv i luckan! Nu skall jag koka knäck och kola och baka lite peppisar Sen skall maten handlas (men det gör mannen) och sen är vi klara tror jag.
    Imorgon är det jobbdag men på tisdag tänkte jag att julfriden skulle sänka sig över det fetska hemmet.

    Rätt lyxigt med julafton mitt i veckan, det känns mindre stressigt än vanligt faktiskt. Jag har tillochmed hunnit slå in de flesta paketen.

    Dagens julspaning: Tazetter är vackra, men luktar piss. Jag ställde en i trappfönstret och nu doftar hallen otvättad urinoar. Överskattad blomma!
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Nejdå, medan alla borgare ägnar sig åt sin julkommersialism, kan nordkoreanska stalinister som jag hålla ställningarna här...
  4. 2
    Nejdå, medan alla borgare ägnar sig åt sin julkommersialism, kan nordkoreanska stalinister som jag hålla ställningarna här...
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    nä här julstressas det inget.
    Jag har varit på kalas både i går kväll och i dag, av två olika karaktärer ska väl sägas
    Jobbar också i morgon och maken får ordna gran och handla lite mat.
    Sen jobbar han onsdag och jag tar städningen som är kvar och slår in paket o lagar den lilla mat jag ska ha.
  6. 3
    nä här julstressas det inget.
    Jag har varit på kalas både i går kväll och i dag, av två olika karaktärer ska väl sägas
    Jobbar också i morgon och maken får ordna gran och handla lite mat.
    Sen jobbar han onsdag och jag tar städningen som är kvar och slår in paket o lagar den lilla mat jag ska ha.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Härligt med dubbla kalas. Vi var också på kalas igår men jag körde hem så jag är inte särskilt däven idag!

    Städningen har jag outsourcat som den lyxlirare jag är så imo skall jag bara pynta och klä granen.
  8. 4
    Härligt med dubbla kalas. Vi var också på kalas igår men jag körde hem så jag är inte särskilt däven idag!

    Städningen har jag outsourcat som den lyxlirare jag är så imo skall jag bara pynta och klä granen.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    här ska det nog inte köras alls i dag...
  10. 5
    här ska det nog inte köras alls i dag...
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Det är bra att du är konsekvent tovortitj Haqvin. (Heter det kamrat även i Nordkorea eller var det sovjetiskt?)
    Själv vältrar jag mig i kapitalismens malström.
  12. 6
    Det är bra att du är konsekvent tovortitj Haqvin. (Heter det kamrat även i Nordkorea eller var det sovjetiskt?)
    Själv vältrar jag mig i kapitalismens malström.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Vet inte. Jag tror de talar koreanska där.

    Ja, det är väl bra att några "håller hjulen igång"......(eller om det var julen...?)
  14. 7
    Vet inte. Jag tror de talar koreanska där.

    Ja, det är väl bra att några "håller hjulen igång"......(eller om det var julen...?)
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Nej men här är så typiskt kvinnligt...

    och det snackas bara jul, mat, städning, julklappar. Så enormt boooring och ointressant.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Nej men här är så typiskt kvinnligt... och det snackas bara jul, mat, städning, julklappar. Så enormt boooring och ointressant.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Det är därför jag drar igång lite härliga, ideologiska konflikter, Sp.
  18. 9
    Det är därför jag drar igång lite härliga, ideologiska konflikter, Sp.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    He he jo men....

    det drunknar i det enorma havet om alla julfrågor och andra matspörsmål. Det märks att det är en kvinnosajt detta, snacka om inarbetade könsroller
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    He he jo men.... det drunknar i det enorma havet om alla julfrågor och andra matspörsmål. Det märks att det är en kvinnosajt detta, snacka om inarbetade könsroller
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Dra igång nån rolig diskussion då. Jag diskuterar gärna allt möjligt.
  22. 11
    Dra igång nån rolig diskussion då. Jag diskuterar gärna allt möjligt.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Nejdå

    Dock har det varit en upptagen helg. Personalfest i fredags och sen var jag på vigsel med efterföljande middag igår. Fick lära mig att man som vittne förväntas kunna parets namn och adress. Tydligen hade de haft en praktikant med dyslexi som skrev pappren den dagen för det kryllade av fel.

    Idag har vi handlat två bokhyllor och grejat lite och nu ska granen kläs. Imorgon ska jag jobba.
  24. 12
    Nejdå

    Dock har det varit en upptagen helg. Personalfest i fredags och sen var jag på vigsel med efterföljande middag igår. Fick lära mig att man som vittne förväntas kunna parets namn och adress. Tydligen hade de haft en praktikant med dyslexi som skrev pappren den dagen för det kryllade av fel.

    Idag har vi handlat två bokhyllor och grejat lite och nu ska granen kläs. Imorgon ska jag jobba.
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Vi kan diskutera varför en del måste klänga på närmast lämpliga offer så fort det är alkohol inblandat.
  26. 13
    Vi kan diskutera varför en del måste klänga på närmast lämpliga offer så fort det är alkohol inblandat.
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Lätt-därför att man blir så sugen av att dricka!
  28. 14
    Lätt-därför att man blir så sugen av att dricka!
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Alkohol i måttliga mängde fungerar ju som afrodisiakum (vilket förstås inte ursäktar oönskat tafsande). Jag får kanske själv hitta något mer alkoholbemängt umgänge, än jag nu har..
  30. 15
    Alkohol i måttliga mängde fungerar ju som afrodisiakum (vilket förstås inte ursäktar oönskat tafsande). Jag får kanske själv hitta något mer alkoholbemängt umgänge, än jag nu har..
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Ssschhh! Tänk på vad du säger, mansgris där...
  32. 16
    Ssschhh! Tänk på vad du säger, mansgris där...
  33. Gretah
    #17
    Har gått i pyjamas hela dagen och bara varit mer eller mindre. Skönt! I morrn ska vi jaga rätt på en tid hos en veterinär till Tjocka katt.
  34. 17
    Har gått i pyjamas hela dagen och bara varit mer eller mindre. Skönt! I morrn ska vi jaga rätt på en tid hos en veterinär till Tjocka katt.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Idag har jag rivit ur sängarna och tvätta sängkläder,,,,och så ska ju sängarna bäddas igen, blä det är tråkigt. Men det är skönt att lägga sig i det nybäddade sen
    Vi har haft fikabesök av min mamma och styvpappa och sen har jag lagat lite mat. Men nu sitter jag på min häck för resten av kvällen.
    Imorgon ska jag handla det sista, på tisdag jobbar jag och sen tar jag julledigt
  36. 18
    Idag har jag rivit ur sängarna och tvätta sängkläder,,,,och så ska ju sängarna bäddas igen, blä det är tråkigt. Men det är skönt att lägga sig i det nybäddade sen
    Vi har haft fikabesök av min mamma och styvpappa och sen har jag lagat lite mat. Men nu sitter jag på min häck för resten av kvällen.
    Imorgon ska jag handla det sista, på tisdag jobbar jag och sen tar jag julledigt
  37. Medlem sedan
    Dec 2005
    #19
    Jo det är klart men för egen del är det otrevligt att hälsa på någons partner när denne tre timmar senare är väldigt närgången med andra.
  38. 19
    Jo det är klart men för egen del är det otrevligt att hälsa på någons partner när denne tre timmar senare är väldigt närgången med andra.
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    Jag kan ju tycka att äktenskap och samboskap kan innebära en del spärrar men med tillräckligt mycket smicker så har en del det tufft
  40. 20
    Jag kan ju tycka att äktenskap och samboskap kan innebära en del spärrar men med tillräckligt mycket smicker så har en del det tufft
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar