En fråga också
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    En fråga också

    Grönkålspaj, är det gott det? Är det någon som testat och har ett bra recept?
  2. 1
    En fråga också Grönkålspaj, är det gott det? Är det någon som testat och har ett bra recept?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag har inte testat men tänkte faktiskt göra en för grönkål är min nya favorit, jag kommer byta vetemjölet mot bovetemjöl det blir en hur ska jag säga rustikare pajdeg av det, jag kan inte äta vetemjöl så jag har fått lära om en del och upptäcker massor roliga mjöler som jag tycker man kan använda även om man klarar vete.

    http://www.ica.se/recept/gronkalspaj...notter-493529/
  4. 2
    Jag har inte testat men tänkte faktiskt göra en för grönkål är min nya favorit, jag kommer byta vetemjölet mot bovetemjöl det blir en hur ska jag säga rustikare pajdeg av det, jag kan inte äta vetemjöl så jag har fått lära om en del och upptäcker massor roliga mjöler som jag tycker man kan använda även om man klarar vete.

    http://www.ica.se/recept/gronkalspaj...notter-493529/
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Har bara intagit grönkål i soppform. Helt OK, dock.
  6. 3
    Har bara intagit grönkål i soppform. Helt OK, dock.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Jag har en jättepudel grönkål och ett stor bunt svartkål som kom med veckans ekoleverans. Fick även maskrosblad(!)och mangold men de åt vi upp till lunch.
  8. 4
    Jag har en jättepudel grönkål och ett stor bunt svartkål som kom med veckans ekoleverans. Fick även maskrosblad(!)och mangold men de åt vi upp till lunch.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Jättepudel, jättepåse...tja nästan samma sak kanske?
  10. 5
    Jättepudel, jättepåse...tja nästan samma sak kanske?
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Är det som typ spenatsoppa? Jag tänkte försöka göra ett par gröna alternativ på julbordet i år.
  12. 6
    Är det som typ spenatsoppa? Jag tänkte försöka göra ett par gröna alternativ på julbordet i år.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    ha ha:-) Gör grönkålschips som jag tipsar om ovan:-) Roligt att de hade med maskrosblad men de gå r ju äta så why not liksom, men nu mitt i vintern:-)
  14. 7
    ha ha:-) Gör grönkålschips som jag tipsar om ovan:-) Roligt att de hade med maskrosblad men de gå r ju äta så why not liksom, men nu mitt i vintern:-)
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Ja, det liknar mycket det. Vet dock inte om grönkålssoppan är redd.
  16. 8
    Ja, det liknar mycket det. Vet dock inte om grönkålssoppan är redd.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Fick det hemma hos syrran en jul, inget recept tyvärr
  18. 9
    Fick det hemma hos syrran en jul, inget recept tyvärr
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Jag gillar grönkål men har faktiskt inte testat paj vad jag kommer ihåg. Annars kan du koka den i buljong och göra långkål, inte så nyttigt men galet gott
  20. 10
    Jag gillar grönkål men har faktiskt inte testat paj vad jag kommer ihåg. Annars kan du koka den i buljong och göra långkål, inte så nyttigt men galet gott
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar