Hoppar in här
Augustibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Hoppar in här

    Hej!
    Jag plussade för lite mer än 2 veckor sen och är nu i v 6+3.
    Har en dotter som är 5 år som längtar massor efter ett syskon och vi velar nu om när hon ska få veta. Å ena sida vill vi vänta till efter v 12, å andra sidan vill vi att hon inte ska vara den sista att få veta och det är både svårt och jobbigt att hålla det ifrån släkt och en del vänner då det reageras när jag skippar vin och mögelost på nyår (som firas hemma hos oss) exempelvis och då jag mår duktigt illa och får många yrselattacker och måste lägga mig ner (höll på så med dottern också) samt att magen är väldigt svullen och alla kläder är plågsamma haha.

    Så vi har lite beslutsångest där.
    Annars är vi mest bara glada.
    BF just nu 13/8
  2. 1
    Hoppar in här Hej!
    Jag plussade för lite mer än 2 veckor sen och är nu i v 6+3.
    Har en dotter som är 5 år som längtar massor efter ett syskon och vi velar nu om när hon ska få veta. Å ena sida vill vi vänta till efter v 12, å andra sidan vill vi att hon inte ska vara den sista att få veta och det är både svårt och jobbigt att hålla det ifrån släkt och en del vänner då det reageras när jag skippar vin och mögelost på nyår (som firas hemma hos oss) exempelvis och då jag mår duktigt illa och får många yrselattacker och måste lägga mig ner (höll på så med dottern också) samt att magen är väldigt svullen och alla kläder är plågsamma haha.

    Så vi har lite beslutsångest där.
    Annars är vi mest bara glada.
    BF just nu 13/8
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    Hoppar in här

    Grattis till plusset!!! Jag förstår precis vad du menar Rätt taskig tajming att bli gravid nu Rent ut sagt omöjligt att spendera hela jul och nyår med nära och kära utan att berätta. De skulle fatta direkt, och då väljer jag hellre att få berätta det än att de ska gissa sig till det.
    Om ni är säkra på att ingen av de ni berättar för kommer att råka försäga sig inför dottern, så tycker jag det är helt ok att vänta med henne. Tror inte hon kommer lida av att få veta "sist".
  4. 2
    Hoppar in här Grattis till plusset!!! Jag förstår precis vad du menar Rätt taskig tajming att bli gravid nu Rent ut sagt omöjligt att spendera hela jul och nyår med nära och kära utan att berätta. De skulle fatta direkt, och då väljer jag hellre att få berätta det än att de ska gissa sig till det.
    Om ni är säkra på att ingen av de ni berättar för kommer att råka försäga sig inför dottern, så tycker jag det är helt ok att vänta med henne. Tror inte hon kommer lida av att få veta "sist".
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    tack. ja det var lättare sist när det var vår haha. vi har bestämt oss för att berätta. för dottern också, så ska hon få berätta för mormor, morfar och farfar. hon såg mig må dåligt idag och blev väldigt orolig av det. hon har gått genom väldigt mycket det sista halvåret så oroa sig för mig ska hon inte göra så det gjorde beslutet lätt. Ska sy en klänning till henne med tryckt "storasyster" på som hon får på julaftonsmorgon
  6. 3
    tack. ja det var lättare sist när det var vår haha. vi har bestämt oss för att berätta. för dottern också, så ska hon få berätta för mormor, morfar och farfar. hon såg mig må dåligt idag och blev väldigt orolig av det. hon har gått genom väldigt mycket det sista halvåret så oroa sig för mig ska hon inte göra så det gjorde beslutet lätt. Ska sy en klänning till henne med tryckt "storasyster" på som hon får på julaftonsmorgon
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4

    Hoppar in här

    Låter som ett bra beslut! God jul!!
  8. 4
    Hoppar in här Låter som ett bra beslut! God jul!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar