vad tror ni, omöjligt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1
  2. 1
    vad tror ni, omöjligt med ett samarbete mellan S och M eller nyval?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20061045.ab
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Det handlar om samtal kring röstningsformalia för att sätta SD:s taktiserande ur spel. Vad jag vet handlar det däremot inte om någon regeringssamverkan mellan M och S, och jag hoppas att de heller inte går dithän.
  4. 2
    Det handlar om samtal kring röstningsformalia för att sätta SD:s taktiserande ur spel. Vad jag vet handlar det däremot inte om någon regeringssamverkan mellan M och S, och jag hoppas att de heller inte går dithän.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Hoppas det går bra, hade varit skönt att slippa nyval för Sverige, hade blivit dyrt också.
  6. 3
    Hoppas det går bra, hade varit skönt att slippa nyval för Sverige, hade blivit dyrt också.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    ja de flesta verkar tack och lov hellre se ett samarbete än ett dyrt nyval som inte egentligen kommer läsa något!
  8. 4
    ja de flesta verkar tack och lov hellre se ett samarbete än ett dyrt nyval som inte egentligen kommer läsa något!
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Ingen aning.

    Men jag ser inte vad det är som är så fel med ett nyval. Visst , det är dyrt och besvärligt. Men det 'är det ju mycket här i världen som är, känns ändå inte som en jättegrej.
    själv tycker ajg att det är ett bevis på att demokratin fungerar, trots att den inte är perfekt.
  10. 5
    Ingen aning.

    Men jag ser inte vad det är som är så fel med ett nyval. Visst , det är dyrt och besvärligt. Men det 'är det ju mycket här i världen som är, känns ändå inte som en jättegrej.
    själv tycker ajg att det är ett bevis på att demokratin fungerar, trots att den inte är perfekt.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Absolut inte omöjligt

    Första förutsättningen är nog att Löfven kastar ut allt som (v) har påverkat ur budgeten. Sedan vore det nog till stor hjälp om han också kastar ut (mp) ur regeringen. (s) ensamma har en hel del gemensamt med Alliansen, åtminstone en falang inom (s).

    Att han struntar i (v):s krav på budgeten är nog inte alls otroligt. Att han däremot skulle kasta ut (mp) ur regeringen tror jag inte på, hade han varit beredd till det skulle han ha avgått och lämnat tillbaka regeringsuppdraget till talmannen. Det var han inte beredd att göra.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Absolut inte omöjligt Första förutsättningen är nog att Löfven kastar ut allt som (v) har påverkat ur budgeten. Sedan vore det nog till stor hjälp om han också kastar ut (mp) ur regeringen. (s) ensamma har en hel del gemensamt med Alliansen, åtminstone en falang inom (s).

    Att han struntar i (v):s krav på budgeten är nog inte alls otroligt. Att han däremot skulle kasta ut (mp) ur regeringen tror jag inte på, hade han varit beredd till det skulle han ha avgått och lämnat tillbaka regeringsuppdraget till talmannen. Det var han inte beredd att göra.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar