Ja, men GOD JUL då!
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Ja, men GOD JUL då!

    I morgon kväll lär jag flänga runt som en liten gnu här hemma med de sista julförberedelserna, så jag tänkte jag skulle passa på redan nu och önska er alla en riktigt trevlig julhelg, vare sig det blir långdans runt granen i flera dagar eller lugn och ro i gungstolen framför brasan. God Jul på er helt enkelt! :-) Och så Gott Nytt År också, så klart. Om någon nu fortfarande håller på med nyårslöften, så kan ni väl lova att skriva lite mer i den här gruppen. Det har varit lite dött den senaste tiden.

    Här blir det en blandning av jobb och lugn och ro under helgerna. Det blir min första jul som landstingsanställd, och som sådan tar man inte ledigt hur och när man vill. Jag har ett par dagars semester, men ska även jobba ett par extra pass. Det är liksom högsäsong för oss på mikrobiologen så här års, så vi kommer ha folk på labbet alla dagar. Om ni alla kan låta bli att få vinterkräksjuka och influensa och RS-virus över helgerna, så skulle jag vara glad, för då får jag lite mindre att göra.

    Ungarna skickas till USA över nyår, så jag blir ensam här hemma några dagar. Fast inte riktigt ensam, eftersom vi blev med två små kattungar i höstas. Våra förra monster blev vi tvungna att avliva i somras, och huset blev alldeles för tomt utan katter. Så - nu bor Tiger the Terrorist och Maja the Maniac här. Ett antal blomkrukor har åkt i golvet, men granen har stått upprätt i över 24 timmar nu, vilket är över förväntan.

    Det här blev längre än tänkt, så nu får det räcka. Summa summarum: GOD HELG!!
  2. 1
    Ja, men GOD JUL då! I morgon kväll lär jag flänga runt som en liten gnu här hemma med de sista julförberedelserna, så jag tänkte jag skulle passa på redan nu och önska er alla en riktigt trevlig julhelg, vare sig det blir långdans runt granen i flera dagar eller lugn och ro i gungstolen framför brasan. God Jul på er helt enkelt! :-) Och så Gott Nytt År också, så klart. Om någon nu fortfarande håller på med nyårslöften, så kan ni väl lova att skriva lite mer i den här gruppen. Det har varit lite dött den senaste tiden.

    Här blir det en blandning av jobb och lugn och ro under helgerna. Det blir min första jul som landstingsanställd, och som sådan tar man inte ledigt hur och när man vill. Jag har ett par dagars semester, men ska även jobba ett par extra pass. Det är liksom högsäsong för oss på mikrobiologen så här års, så vi kommer ha folk på labbet alla dagar. Om ni alla kan låta bli att få vinterkräksjuka och influensa och RS-virus över helgerna, så skulle jag vara glad, för då får jag lite mindre att göra.

    Ungarna skickas till USA över nyår, så jag blir ensam här hemma några dagar. Fast inte riktigt ensam, eftersom vi blev med två små kattungar i höstas. Våra förra monster blev vi tvungna att avliva i somras, och huset blev alldeles för tomt utan katter. Så - nu bor Tiger the Terrorist och Maja the Maniac här. Ett antal blomkrukor har åkt i golvet, men granen har stått upprätt i över 24 timmar nu, vilket är över förväntan.

    Det här blev längre än tänkt, så nu får det räcka. Summa summarum: GOD HELG!!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    God jul till er också!

    Det kanske kan vara rätt skönt att vara själv ett par dagar som omväxling? Jag antar att dina killar är rätt vana vid att fara till USA numera? Min bror hade länge katt. Han brukade binda fast granen i tak eller väggar...

    Själv får jag väl ägna kvällen åt att röja och städa litet i huset och efter middagen skall vi klä granen, killarna och jag. Efter det är det väl bara skinkan som skall griljeras så det känns som om det är under kontroll. Javisst, ja, jag skall sätta upp krubban och kyrkan med en lampa inuti också.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    God jul till er också! Det kanske kan vara rätt skönt att vara själv ett par dagar som omväxling? Jag antar att dina killar är rätt vana vid att fara till USA numera? Min bror hade länge katt. Han brukade binda fast granen i tak eller väggar...

    Själv får jag väl ägna kvällen åt att röja och städa litet i huset och efter middagen skall vi klä granen, killarna och jag. Efter det är det väl bara skinkan som skall griljeras så det känns som om det är under kontroll. Javisst, ja, jag skall sätta upp krubban och kyrkan med en lampa inuti också.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Jodå, visst är grabbarna vana resenärer vid det här laget. Jag tror de hittar betydligt bättre på flygplatsen i Frankfurt än vad de gör på Stockholms Central... Själv föredrar jag helt klart att de är på marken än i luften, men även morsan börjar väl vänja sig så smått. Och visst kan det vara skönt med några dagar på egen hand också, även om det mest blir jobbande för mig den här gången.Vet inte hur det gick till, men tydligen var jag frivillig att jobba både nyårsafton och nyårsdagen. :-) Tur att man inte är partymänniska, utan gärna tar nyårsaftonskväll hemma i lugn och ro istället... Får väl unna mig en shoppingrunda efter helgerna och göra av med alla mina övertids- och storhelgsob-pengar. (Fast å andra sidan är jag som sagt landstingsanställd, så det får bli en ganska kort shoppingrunda...)
  6. 3
    Jodå, visst är grabbarna vana resenärer vid det här laget. Jag tror de hittar betydligt bättre på flygplatsen i Frankfurt än vad de gör på Stockholms Central... Själv föredrar jag helt klart att de är på marken än i luften, men även morsan börjar väl vänja sig så smått. Och visst kan det vara skönt med några dagar på egen hand också, även om det mest blir jobbande för mig den här gången.Vet inte hur det gick till, men tydligen var jag frivillig att jobba både nyårsafton och nyårsdagen. :-) Tur att man inte är partymänniska, utan gärna tar nyårsaftonskväll hemma i lugn och ro istället... Får väl unna mig en shoppingrunda efter helgerna och göra av med alla mina övertids- och storhelgsob-pengar. (Fast å andra sidan är jag som sagt landstingsanställd, så det får bli en ganska kort shoppingrunda...)
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Wheee!!

    Jag anmälde mig som frivillig till att jobba mellandagarna också, när det visade sig att någon måste vara inne. Fast jag jobbar ju inte själva helgdagarna.

    Mitt nyårsfirande lär nog inskränka sig till att jag skjuter litet raketer som killarna älskar, lagar litet mat som jag tycker om, fast jag får snegla litet på deras begränsade meny, och får väl underhålla svärmor på kvällen också. Hon behöver någon att prata med.

    Amishfolket har vildare nyårsaftonsfester än jag...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Wheee!! Jag anmälde mig som frivillig till att jobba mellandagarna också, när det visade sig att någon måste vara inne. Fast jag jobbar ju inte själva helgdagarna.

    Mitt nyårsfirande lär nog inskränka sig till att jag skjuter litet raketer som killarna älskar, lagar litet mat som jag tycker om, fast jag får snegla litet på deras begränsade meny, och får väl underhålla svärmor på kvällen också. Hon behöver någon att prata med.

    Amishfolket har vildare nyårsaftonsfester än jag...
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Att vi skulle ha bemanning på vardagarna var givet redan från början, och vi fick begränsningar på antalet semesterdagar var och en fick ta ut. Det dök upp en lista på ett fåtal dagar där det behövdes extra folk. Sen skulle det utökas, och vi skulle ha beredskap ytterligare några dagar. Sen bestämdes det att beredskap inte var tillräckligt, utan vi ska ha folk på plats alla dagar, oavsett färg på dagen i almanackan. På något sätt har vi täckt upp alla skift, tror jag, så länge vi själva håller oss friska.

    Vi kör inte alla analyser de här dagarna, utan bara ett fåtal som oftast är akuta (magsjukor som kan stänga hela sjukhusavdelningar tex) och som vi kan köra från början till slut på ett par timmar.

    Apropå Amish, förresten - första gången jag såg några av dem "live" var på ett McDonald's utefter stora motorvägen I-90 i USA. Inte riktigt det ställe jag förväntat mig, men de måste väl också förflytta sig långt och äta ibland.
  10. 5
    Att vi skulle ha bemanning på vardagarna var givet redan från början, och vi fick begränsningar på antalet semesterdagar var och en fick ta ut. Det dök upp en lista på ett fåtal dagar där det behövdes extra folk. Sen skulle det utökas, och vi skulle ha beredskap ytterligare några dagar. Sen bestämdes det att beredskap inte var tillräckligt, utan vi ska ha folk på plats alla dagar, oavsett färg på dagen i almanackan. På något sätt har vi täckt upp alla skift, tror jag, så länge vi själva håller oss friska.

    Vi kör inte alla analyser de här dagarna, utan bara ett fåtal som oftast är akuta (magsjukor som kan stänga hela sjukhusavdelningar tex) och som vi kan köra från början till slut på ett par timmar.

    Apropå Amish, förresten - första gången jag såg några av dem "live" var på ett McDonald's utefter stora motorvägen I-90 i USA. Inte riktigt det ställe jag förväntat mig, men de måste väl också förflytta sig långt och äta ibland.
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    God jul!

    Här är det lugnt och skönt. Jag saknar barnen lite men min exman tar med dem till min bror i eftermiddag så jag vet att jag får min dos av dem så småningom!

    Ta hand om er! Skratta mycket! Ha det lugnt och skönt! Njut av ledigheten!
    Ha det gott!
  12. 6
    God jul!

    Här är det lugnt och skönt. Jag saknar barnen lite men min exman tar med dem till min bror i eftermiddag så jag vet att jag får min dos av dem så småningom!

    Ta hand om er! Skratta mycket! Ha det lugnt och skönt! Njut av ledigheten!
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Mycket udda, ja

    Jag trodde att de färdades med häst och vagn och det kan de väl knappast göra längs motorvägen?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Mycket udda, ja Jag trodde att de färdades med häst och vagn och det kan de väl knappast göra längs motorvägen?
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Lugnt och skönt låter som min melodi... Skönt att du får ha barnen delar av dagen i alla fall. Jul utan barn blir liksom inte riktigt samma sak.

    Njuter för fullt av mina få lediga dagar, och hoppas ni andra gör detsamma. :-)
  16. 8
    Lugnt och skönt låter som min melodi... Skönt att du får ha barnen delar av dagen i alla fall. Jul utan barn blir liksom inte riktigt samma sak.

    Njuter för fullt av mina få lediga dagar, och hoppas ni andra gör detsamma. :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar