God Jul(dag) allesammans!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    God Jul(dag) allesammans!

    Jag hoppas att ni är nöjda med julen hittills och att ni fick mycket god mat och trevliga julklappar. Det fick jag. Hittills är det bara jaga som orkat masa mig upp här hemma, de andra ligger och tryna. På agendan idag: äta, slöa och en julpromenad. Min pappa skall valla de äldre sönerna runt Skepps- och Kastellholmen (han är gammal historielärare och mycket förtjust i att undervisa de yngre generationerna...), yngsten skall åka skrillor i Kungsträdgården med en kompis och jag och maken tar nog en tur i grannskapet bara. Känns lagom ambitiöst. I kväll blir det middag med syster och familj.

    Sen skall jag sitta i soffan och mula knäck och spela Tomb Raider, ett gammalt vintagespel som äntligen har kommit som ipadspel.

    Ni då?
  2. 1
    God Jul(dag) allesammans! Jag hoppas att ni är nöjda med julen hittills och att ni fick mycket god mat och trevliga julklappar. Det fick jag. Hittills är det bara jaga som orkat masa mig upp här hemma, de andra ligger och tryna. På agendan idag: äta, slöa och en julpromenad. Min pappa skall valla de äldre sönerna runt Skepps- och Kastellholmen (han är gammal historielärare och mycket förtjust i att undervisa de yngre generationerna...), yngsten skall åka skrillor i Kungsträdgården med en kompis och jag och maken tar nog en tur i grannskapet bara. Känns lagom ambitiöst. I kväll blir det middag med syster och familj.

    Sen skall jag sitta i soffan och mula knäck och spela Tomb Raider, ett gammalt vintagespel som äntligen har kommit som ipadspel.

    Ni då?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Nyss vaknat här med, eller de små och jag har legat och gosat i sängen och dragit oss en stund.
    Nu spelar de och vi ska snart titta klart på Harry Potter tillsammans.
    Jag ska faktiskt in och jobba i dag ( kväll) på mitt gamla jobb, de ringde och hade en liten kris. Eftersom vi inte hade några planer o maken dessutom jobbar natt tänkte jag att det fungerar ju.
    I morgon fortsätter vi däremot julandet med andra halvan av släkten och har kalkonmiddag.
    Ha en skön dag!
  4. 2
    Nyss vaknat här med, eller de små och jag har legat och gosat i sängen och dragit oss en stund.
    Nu spelar de och vi ska snart titta klart på Harry Potter tillsammans.
    Jag ska faktiskt in och jobba i dag ( kväll) på mitt gamla jobb, de ringde och hade en liten kris. Eftersom vi inte hade några planer o maken dessutom jobbar natt tänkte jag att det fungerar ju.
    I morgon fortsätter vi däremot julandet med andra halvan av släkten och har kalkonmiddag.
    Ha en skön dag!
  5. Medlem sedan
    Dec 2014
    #3
    God juldag! Vi hade en helt fantastisk jul. Vi fick dessutom två tomtar i år Det kom som en överraskning, jag hade fyllt i en önskelista åt min son och skickade till jultomten. SÅ KOM JULTOMTEN TILL OSS! Han blev så glad <3 Man kan se det här https://www.youtube.com/watch?v=dykPuN28yBQ

    Ta hand om varandra och god fortsättning
  6. 3
    God juldag! Vi hade en helt fantastisk jul. Vi fick dessutom två tomtar i år Det kom som en överraskning, jag hade fyllt i en önskelista åt min son och skickade till jultomten. SÅ KOM JULTOMTEN TILL OSS! Han blev så glad <3 Man kan se det här https://www.youtube.com/watch?v=dykPuN28yBQ

    Ta hand om varandra och god fortsättning
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    God juldag!

    Jo jag är nöjd. Önskar dock att jag blir frisk men det dröjer nog lite till...

    Idag blir det en lugn dag!
    Ha det gott!
  8. 4
    God juldag!

    Jo jag är nöjd. Önskar dock att jag blir frisk men det dröjer nog lite till...

    Idag blir det en lugn dag!
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Ja jag e nöjd med julen, har ikke ens börjat fira den än.
    Så min dag igår var lugn o skön.. Snackade med en gammal vän i går kväll/natt.. och somna ej fören 03:30
    Lite småtrött i dag.. Men idag blir det träning, och ev en långpromenad med en vän.
  10. 5
    Ja jag e nöjd med julen, har ikke ens börjat fira den än.
    Så min dag igår var lugn o skön.. Snackade med en gammal vän i går kväll/natt.. och somna ej fören 03:30
    Lite småtrött i dag.. Men idag blir det träning, och ev en långpromenad med en vän.
  11. Gretah
    #6
    Jodå, nog blev jag proppmätt igår. Sillen var så god så god! Och jättefina klappar fick jag med. Men en fadd lätt irriterande ångestkänsla infinner sej ändå.
    Idag är det ganska kallt -11... Kanske blir det en promenad lite senare ändå, det behövs för både kropp och själ. Annars ska vi inte göra nånting. Elda i kaminen och småmysa. Vi hat ingen julmat alls och funderar på linsgryta till middag.
  12. 6
    Jodå, nog blev jag proppmätt igår. Sillen var så god så god! Och jättefina klappar fick jag med. Men en fadd lätt irriterande ångestkänsla infinner sej ändå.
    Idag är det ganska kallt -11... Kanske blir det en promenad lite senare ändå, det behövs för både kropp och själ. Annars ska vi inte göra nånting. Elda i kaminen och småmysa. Vi hat ingen julmat alls och funderar på linsgryta till middag.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    En stillsam första halva av dagen, med lite småstädning. Sedan - se nedan.
  14. 7
    En stillsam första halva av dagen, med lite småstädning. Sedan - se nedan.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    God Jul(dag) allesammans!

    Jovisst är jag nöjd med julen. Igår trängdes vi med alldeles för mycket folk på magic kingdom. Idag skall vi fira födelsedag genom att ta med den nyblivna 14-åringen till den relativt nyöppnade Harry Potterparken. Efter det har vi klarat av den här resans mer hektiska delar och jag ser fram emot lugna dagar med strandhäng
  16. 8
    God Jul(dag) allesammans! Jovisst är jag nöjd med julen. Igår trängdes vi med alldeles för mycket folk på magic kingdom. Idag skall vi fira födelsedag genom att ta med den nyblivna 14-åringen till den relativt nyöppnade Harry Potterparken. Efter det har vi klarat av den här resans mer hektiska delar och jag ser fram emot lugna dagar med strandhäng
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Inte mycket....

    ligger i soffan och glor som en övergöddpadda. Häftigt med Tomb Raider, minns det spelet, det var riktigt snyggt och fräckt tyckte man på den tiden. Jag spelar just nu Quake 3 online, riktigt skoj även om alla sopar banan med mig fullständigt.

    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Inte mycket.... ligger i soffan och glor som en övergöddpadda. Häftigt med Tomb Raider, minns det spelet, det var riktigt snyggt och fräckt tyckte man på den tiden. Jag spelar just nu Quake 3 online, riktigt skoj även om alla sopar banan med mig fullständigt.

  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Varför ångest?

    det låter inte alls kul.

    Vi brukar göra linssoppa,det är mums
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    Varför ångest? det låter inte alls kul.

    Vi brukar göra linssoppa,det är mums
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Vi får besök på eftermiddagen, vår ena dotter + pojkvän, min bror med familj, min pappa och hans fru och så min gamla farmor (snart 93 år) kommer hit på fika. Så nu ska jag ut och sanda så inte gammeltanten (ja farmor då, inte jag ) ramlar omkull när hon ska gå in till oss.

    God fortsättning
  22. 11
    Vi får besök på eftermiddagen, vår ena dotter + pojkvän, min bror med familj, min pappa och hans fru och så min gamla farmor (snart 93 år) kommer hit på fika. Så nu ska jag ut och sanda så inte gammeltanten (ja farmor då, inte jag ) ramlar omkull när hon ska gå in till oss.

    God fortsättning
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Jag och sonen har byggt lego

    Jag ska snart till jobbet.

    Lite snö har fallit.

    Julafton var precis som jag och vi ville
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  24. 12
    Jag och sonen har byggt lego Jag ska snart till jobbet.

    Lite snö har fallit.

    Julafton var precis som jag och vi ville
  25. Pyssling
    #13
    God Juldag till dig! Här är det lugnt o skönt, vi softar och fixar lite med maten, idag kommer barn o barnbarn hit och äter julmat.
    Jag är helnöjd med julen, igår hade vi en kanontrevlig julafton, lugn och tillbakalutad med mycket trevliga samtal med människor man inte hinner prata så mycket med i vardagen.
    Min bästa dag på julen har som vanligt varit kvällen före julafton, min man fyller år den dagen och vi brukar alltid dricka champagne och äta lite snittar framför brasan den kvällen, bara han och jag, det är ett så himla mysigt sätt att inleda julen, då känner jag verkligen julefriden komma!
  26. 13
    God Juldag till dig! Här är det lugnt o skönt, vi softar och fixar lite med maten, idag kommer barn o barnbarn hit och äter julmat.
    Jag är helnöjd med julen, igår hade vi en kanontrevlig julafton, lugn och tillbakalutad med mycket trevliga samtal med människor man inte hinner prata så mycket med i vardagen.
    Min bästa dag på julen har som vanligt varit kvällen före julafton, min man fyller år den dagen och vi brukar alltid dricka champagne och äta lite snittar framför brasan den kvällen, bara han och jag, det är ett så himla mysigt sätt att inleda julen, då känner jag verkligen julefriden komma!
  27. Gretah
    #14
    Nej, det är inte det minsta kul och det beror på många saker. Att det liksom aldrig blir som jag egentligen vill...känslan av meningslöshet...
    Svårt att förklara utan att skriva en hel avhandling i ämnet
    Jag vill ju inte vara otacksam heller.
  28. 14
    Nej, det är inte det minsta kul och det beror på många saker. Att det liksom aldrig blir som jag egentligen vill...känslan av meningslöshet...
    Svårt att förklara utan att skriva en hel avhandling i ämnet
    Jag vill ju inte vara otacksam heller.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    På juldagen ska man ju leka med sina julklappar. Så jag planerar för en härlig hemma-spa-kväll. Vi får väl se om jag orkar

    Här har vi faktiskt fått snö. Men aldeles för lite och det är aldeles för icke-kallt för att jag ska vara nöjd. Men stannar snön blir det nog en sväng ute senare.
  30. 15
    På juldagen ska man ju leka med sina julklappar. Så jag planerar för en härlig hemma-spa-kväll. Vi får väl se om jag orkar

    Här har vi faktiskt fått snö. Men aldeles för lite och det är aldeles för icke-kallt för att jag ska vara nöjd. Men stannar snön blir det nog en sväng ute senare.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Jobbigt Ångest och annat sådant "abstrakt" kan bli extra tungt just vid jul då man liksom förväntas att vara sådär himla fridfull och glad...

    God bättring!
  32. 16
    Jobbigt Ångest och annat sådant "abstrakt" kan bli extra tungt just vid jul då man liksom förväntas att vara sådär himla fridfull och glad...

    God bättring!
  33. Gretah
    #17
    Tack!
  34. 17
    Tack!
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18
    Tack för alla era juldagssvar, de flesta av er verkar ha det vilsamt! Är är det också mkt stilla, jag har bakat mandelmusslor till efterrätt (inom familjen benämnda Ferdinands Mardrömmar för att de är så knixiga att få ur formarna) och det gjorde mig så trött att jag nog måste snarka lite. Men på julen FÅR man vila, visst?
  36. 18
    Tack för alla era juldagssvar, de flesta av er verkar ha det vilsamt! Är är det också mkt stilla, jag har bakat mandelmusslor till efterrätt (inom familjen benämnda Ferdinands Mardrömmar för att de är så knixiga att få ur formarna) och det gjorde mig så trött att jag nog måste snarka lite. Men på julen FÅR man vila, visst?
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19
    Laura Croft har åldrats med behag, hennes trekantiga tuttar sitter fortfarande på rätt ställe, hehe. Däremot slås man av hur sopiga kontroller det var på den tiden, skitsvårt att styra!
  38. 19
    Laura Croft har åldrats med behag, hennes trekantiga tuttar sitter fortfarande på rätt ställe, hehe. Däremot slås man av hur sopiga kontroller det var på den tiden, skitsvårt att styra!
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20
    Vi har inte inte gjort mycket idag. Städat en kaninbur, satt upp listor kring en dörr, läst julklappsböcker, latat oss i soffor eller säng.
    Om en stund ska vi spela ett spel; Tänk om du var...? ett roligt spel som vi även spelade igår.
    Mat ikväll blir ett hopplock av vad som finns i kylskåpet.
    Hoppas ni haft en bra dag.
  40. 20
    Vi har inte inte gjort mycket idag. Städat en kaninbur, satt upp listor kring en dörr, läst julklappsböcker, latat oss i soffor eller säng.
    Om en stund ska vi spela ett spel; Tänk om du var...? ett roligt spel som vi även spelade igår.
    Mat ikväll blir ett hopplock av vad som finns i kylskåpet.
    Hoppas ni haft en bra dag.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar