Nyårsfint?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Nyårsfint?

    Hur är det för er?

    För mig är det att mycket av det röda försvinner. Och tomtarna. Till förmån för änglar/vitt/silver och guld. Samt att det gröna är kvar.

    Granen har ni kvar den över nyår?

    OBS! Jag brukar ej pynta om till nyår. Men, byta dukar till vita på matborden.

    Jag funderar dock på att göra lite mer i år.

    Har en liten adventskyrka med massor med tomtar runt. Hur kunde man göra en dylik mer nyårig?
  2. 1
    Nyårsfint? Hur är det för er?

    För mig är det att mycket av det röda försvinner. Och tomtarna. Till förmån för änglar/vitt/silver och guld. Samt att det gröna är kvar.

    Granen har ni kvar den över nyår?

    OBS! Jag brukar ej pynta om till nyår. Men, byta dukar till vita på matborden.

    Jag funderar dock på att göra lite mer i år.

    Har en liten adventskyrka med massor med tomtar runt. Hur kunde man göra en dylik mer nyårig?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Tar inte bort nåt pynt innan nyår och lägger inte till nåt extra för nyårs skull. OM jag skulle ha fest skulle jag kanske satsa på lite trevlig dukning, men inte när vi bara är familjen hemma.
  4. 2
    Tar inte bort nåt pynt innan nyår och lägger inte till nåt extra för nyårs skull. OM jag skulle ha fest skulle jag kanske satsa på lite trevlig dukning, men inte när vi bara är familjen hemma.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    = Julfint

    Julen varar till tjugondagen, här ändras inget! Granen tände vi ju bara i förrgår, den tas inte ner än.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    = Julfint Julen varar till tjugondagen, här ändras inget! Granen tände vi ju bara i förrgår, den tas inte ner än.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Ser likadant ut hos mig, vare sig det är jul, nyår, påsk eller midsommar.
  8. 4
    Ser likadant ut hos mig, vare sig det är jul, nyår, påsk eller midsommar.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Släng det som blommat ut,torka av golven man spillt glögg på, glöm inte att vattna granen.
    Och så glittriga kläder och skumpa, så är det klart. Plättlätt
    aldrig att ajg skulle kasta ut granen innan nyår, om vi inte skulle reda bort i flera veckor, eller att den barrar hemst mycket. Gillader ajg inte grans så skulle ajg hoppat den till jul, istället.
  10. 5
    Släng det som blommat ut,torka av golven man spillt glögg på, glöm inte att vattna granen.
    Och så glittriga kläder och skumpa, så är det klart. Plättlätt
    aldrig att ajg skulle kasta ut granen innan nyår, om vi inte skulle reda bort i flera veckor, eller att den barrar hemst mycket. Gillader ajg inte grans så skulle ajg hoppat den till jul, istället.
  11. Kerstimärta
    #6
    Så brukar vi alltid göra.

    Fast just dukningen brukar vara annorlunda med vit duk och stakar i silver och inga julstjärnor utan vita krukor med amaryllis typ. Även om vi bara är familjen....
  12. 6
    Så brukar vi alltid göra.

    Fast just dukningen brukar vara annorlunda med vit duk och stakar i silver och inga julstjärnor utan vita krukor med amaryllis typ. Även om vi bara är familjen....
  13. Kerstimärta
    #7
    Nej, granen känns lite helig. Jag har dock städat till den nyss. Alltså tagit bort allt utom silvriga pumlor.....helgerån nästan känns det som. Men, jag fick ett infall i år ju!
  14. 7
    Nej, granen känns lite helig. Jag har dock städat till den nyss. Alltså tagit bort allt utom silvriga pumlor.....helgerån nästan känns det som. Men, jag fick ett infall i år ju!
  15. Kerstimärta
    #8
    Ah, men då får du väl gå lite crazy i år då? Ställ fram några silverpumplor och lite granrisklipp med en ljusstake i vit metall?

    Eller, såklart gör du som du känner är bäst!

    Kompå att jag missade granriset när jag grejade nysses. Hade kastat ut allt på förstukvisten. Där ligger det kvar!
  16. 8
    Ah, men då får du väl gå lite crazy i år då? Ställ fram några silverpumplor och lite granrisklipp med en ljusstake i vit metall?

    Eller, såklart gör du som du känner är bäst!

    Kompå att jag missade granriset när jag grejade nysses. Hade kastat ut allt på förstukvisten. Där ligger det kvar!
  17. Kerstimärta
    #9
    Glittriga kläder!? Ooops, måste kolla den fronten. Bara jag som har dylika. Make och söner har ej....men, det går nog ändå!

    Vi satt i uterummet med glöggen. Där har vi ryamattor...så glöggen är ordentligt gömd i dem om någon spillde.

    Ska ha koll på blommorna om något blommar ut. En amaryllisstängeln ser ut att vara där snart....

    Nej, granen är ju trevlig hela julen, håller med!
  18. 9
    Glittriga kläder!? Ooops, måste kolla den fronten. Bara jag som har dylika. Make och söner har ej....men, det går nog ändå!

    Vi satt i uterummet med glöggen. Där har vi ryamattor...så glöggen är ordentligt gömd i dem om någon spillde.

    Ska ha koll på blommorna om något blommar ut. En amaryllisstängeln ser ut att vara där snart....

    Nej, granen är ju trevlig hela julen, håller med!
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Nja, bor man i en ofärdig lägenhet som ser ut som ett möbelförråd blir det mest patetiskt att ställa ut pynt bland lagervarorna.
  20. 10
    Nja, bor man i en ofärdig lägenhet som ser ut som ett möbelförråd blir det mest patetiskt att ställa ut pynt bland lagervarorna.
  21. Kerstimärta
    #11
    Eller så blir det mer mysigt!
  22. 11
    Eller så blir det mer mysigt!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar