Den här julen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Den här julen

    har varit väldigt rofylld och fröjdefull .
    I tisdags firade vi med barnen, dotterns pojkvän samt min lilla mamma. Helt stillsamt här hemma, med julbord och julklappar och många kramar.

    Igår hade jag, sambon och sonen filmmaraton - vi såg de fyra första sällskapsresorna! Och så hann vi med en promenad. Jag hade som mål tidigare i höstas att jag skulle orka gå 2 km i sträck senast på julaftonen. Men det målet nådde jag redan i november, så nu var målet _tre_ kilometer. Och se, det klarade jag! Med de två männen i mitt liv som stöd och hejaklack!

    Och idag åkte även sonen iväg, till sin ömme far. Bara jag och sambon hemma. Jag är lite medtagen efter gårdagens promenadbedrift, men vid gott mod.
    Vi har varit och veckohandlat, det var väldans lugnt på ICA . Sen har vi bara slappat.

    Till helgen får vi besök av sambons föräldrar samt hans bror med flickvän. Så nu laddar jag för det.

    Nyår ska vi nog fira här hemma, bara jag och sambon.

    Har ni några nyårsplaner?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Den här julen har varit väldigt rofylld och fröjdefull .
    I tisdags firade vi med barnen, dotterns pojkvän samt min lilla mamma. Helt stillsamt här hemma, med julbord och julklappar och många kramar.

    Igår hade jag, sambon och sonen filmmaraton - vi såg de fyra första sällskapsresorna! Och så hann vi med en promenad. Jag hade som mål tidigare i höstas att jag skulle orka gå 2 km i sträck senast på julaftonen. Men det målet nådde jag redan i november, så nu var målet _tre_ kilometer. Och se, det klarade jag! Med de två männen i mitt liv som stöd och hejaklack!

    Och idag åkte även sonen iväg, till sin ömme far. Bara jag och sambon hemma. Jag är lite medtagen efter gårdagens promenadbedrift, men vid gott mod.
    Vi har varit och veckohandlat, det var väldans lugnt på ICA . Sen har vi bara slappat.

    Till helgen får vi besök av sambons föräldrar samt hans bror med flickvän. Så nu laddar jag för det.

    Nyår ska vi nog fira här hemma, bara jag och sambon.

    Har ni några nyårsplaner?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Planerar bara vad och om jag ska äta något gott på nyår, eller om jag bara ska äta helt vanlig mat. Stora bekymmer

    Jobbar, då det blir inget nyårsfirande.

    Låter som om ni har haft det bra
  4. 2
    Planerar bara vad och om jag ska äta något gott på nyår, eller om jag bara ska äta helt vanlig mat. Stora bekymmer

    Jobbar, då det blir inget nyårsfirande.

    Låter som om ni har haft det bra
  5. Pyssling
    #3
    Grattis till att ha klarat promenadmålet! Måste kännas skönt att se hur man klarar mer och mer.

    Vi ska vara hemma på nyårsafton, laga god mat och vara tillsammans. Den som vill får komma hit, så jag vet inte ännu om det blir fler än jag, make o son. Menyn är typ alltid densamma på nyår, vi börjar med snittar o bubbel, sen blir det hummersoppa följt av coer de filet provencale. En efterrätt gör jag alltid, den är lite olika från år till år men det är oftast bara sonen som äter, varken jag eller maken är så mycket för efterrätter.
    Jag gillar att fira nyår hemma, tackar alltid nej till inbjudningar just den kvällen
  6. 3
    Grattis till att ha klarat promenadmålet! Måste kännas skönt att se hur man klarar mer och mer.

    Vi ska vara hemma på nyårsafton, laga god mat och vara tillsammans. Den som vill får komma hit, så jag vet inte ännu om det blir fler än jag, make o son. Menyn är typ alltid densamma på nyår, vi börjar med snittar o bubbel, sen blir det hummersoppa följt av coer de filet provencale. En efterrätt gör jag alltid, den är lite olika från år till år men det är oftast bara sonen som äter, varken jag eller maken är så mycket för efterrätter.
    Jag gillar att fira nyår hemma, tackar alltid nej till inbjudningar just den kvällen
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jadå, vi ska till en kompis kompis kan man säga (jodå vi känner henne också) och tar med oss ett extra "barn" i form av vännen som nyss blivit singel igen. Det lär bli rätt lugnt men flamsigt, kanske lite Singstar framåt sena kvällen för att hålla oss vakna till 12-slaget.

    Bra jobbat!

    Jag var också på ICA idag, på Maxi. Rätt tomt där med.
  8. 4
    Jadå, vi ska till en kompis kompis kan man säga (jodå vi känner henne också) och tar med oss ett extra "barn" i form av vännen som nyss blivit singel igen. Det lär bli rätt lugnt men flamsigt, kanske lite Singstar framåt sena kvällen för att hålla oss vakna till 12-slaget.

    Bra jobbat!

    Jag var också på ICA idag, på Maxi. Rätt tomt där med.
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Ingen aning vad vi ska göra, men jag gissar på att det blir lite stillsamt firande hemma med god mat och lite bubbel. Vet inte än om mina barn är hos mig eller hos sin pappa, och jag vet inte om särbons dotter är hos honom eller sin mamma...
  10. 5
    Ingen aning vad vi ska göra, men jag gissar på att det blir lite stillsamt firande hemma med god mat och lite bubbel. Vet inte än om mina barn är hos mig eller hos sin pappa, och jag vet inte om särbons dotter är hos honom eller sin mamma...
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Grattis till långpromenaden!
    Vi åker till stugan i Hälsingland över nyår och firar med svärföräldrar och makens bror med familj och ett par till så vi blir väl runt femton pers. Brukar bli god mat och trevligt prat.
  12. 6
    Grattis till långpromenaden!
    Vi åker till stugan i Hälsingland över nyår och firar med svärföräldrar och makens bror med familj och ett par till så vi blir väl runt femton pers. Brukar bli god mat och trevligt prat.
  13. Gretah
    #7
    Stort GRATTIS till promenadmålet
  14. 7
    Stort GRATTIS till promenadmålet
  15. Gretah
    #8
    Visst ja, nyår! Ska jag vara ärlig så är plånboken så tom att det inte kommer att bli nåt "lite godare" att äta ens och förutom maten så firar vi inte nyår på något särskilt sätt.
  16. 8
    Visst ja, nyår! Ska jag vara ärlig så är plånboken så tom att det inte kommer att bli nåt "lite godare" att äta ens och förutom maten så firar vi inte nyår på något särskilt sätt.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Vår äldsta dotter + pojkvän kommer hem några dagar före jul och då ska vi fira lite sen jul med alla våra barn och sen stannar äldsta och pojkvännen här över nyår. Så vi ska vara hemma, äta nåt gott och mest slappa tror jag. Blir säkert en del tv-tittande och troligen lite sällskapsspel.
  18. 9
    Vår äldsta dotter + pojkvän kommer hem några dagar före jul och då ska vi fira lite sen jul med alla våra barn och sen stannar äldsta och pojkvännen här över nyår. Så vi ska vara hemma, äta nåt gott och mest slappa tror jag. Blir säkert en del tv-tittande och troligen lite sällskapsspel.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Och grattis till att ha klarat promenadmålet
  20. 10
    Och grattis till att ha klarat promenadmålet
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Helt vanlig mat kan ju vara gott det med

    Hoppas att du får det lite nyårstrevligt på jobbet!
  22. 11
    Helt vanlig mat kan ju vara gott det med

    Hoppas att du får det lite nyårstrevligt på jobbet!
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Låter som en mysig nyårsafton ändå, oavsett vilka som kommer och inte.
    Jag gillar också att fira hemma
  24. 12
    Låter som en mysig nyårsafton ändå, oavsett vilka som kommer och inte.
    Jag gillar också att fira hemma
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Och tack förresten, för ditt grattis . Ja, det känns skönt att se konkreta bevis på att det faktiskt går framåt.
  26. 13
    Och tack förresten, för ditt grattis . Ja, det känns skönt att se konkreta bevis på att det faktiskt går framåt.
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Man är ju ingen ungdom längre, det kan vara jobbigt att vara upp så länge som till tolv
  28. 14
    Man är ju ingen ungdom längre, det kan vara jobbigt att vara upp så länge som till tolv
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Hursomhelst, stillsamt firande brukar bli mysigt .
  30. 15
    Hursomhelst, stillsamt firande brukar bli mysigt .
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    Tack

    Oh, relativt stort kalas då på nyår! Hoppas att ni får det trevligt!
  32. 16
    Tack

    Oh, relativt stort kalas då på nyår! Hoppas att ni får det trevligt!
  33. Medlem sedan
    Aug 2011
    #17
    Tack så jättemycket

    Trist med tunn plånbok. Så är det nog för många såhär direkt efter jul.
    Hoppas att ni får det mysigt ändå!
    Och vill du ha lite tips på billig mat som ändå kan kännas lite "fin" så kan jag hjälpa dig att fundera ut nåt .
  34. 17
    Tack så jättemycket

    Trist med tunn plånbok. Så är det nog för många såhär direkt efter jul.
    Hoppas att ni får det mysigt ändå!
    Och vill du ha lite tips på billig mat som ändå kan kännas lite "fin" så kan jag hjälpa dig att fundera ut nåt .
  35. Medlem sedan
    Aug 2011
    #18
    Sällskapsspel är skoj!
    Kul med besök av barnen .
  36. 18
    Sällskapsspel är skoj!
    Kul med besök av barnen .
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Tack
  38. 19
    Tack
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Ja den 29:e får jag samla alla tre, det ska bli väldigt trevligt
  40. 20
    Ja den 29:e får jag samla alla tre, det ska bli väldigt trevligt
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar