Ikväll ska vi på bio :)
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Ikväll ska vi på bio :)

    Exodus Gods and Kings blir det. Blir fint att få lite Moses till livs så här i Jesutider
    Men det är kallt ute och vi har liksom en timmes resa till biograf, så det är med lite blandade känslor trots allt. Det är ju bra mysigt att ligga i soffan och mysa till brasans sken.
    Vad ska ni roa er med idag annandag jul?
  2. 1
    Ikväll ska vi på bio :) Exodus Gods and Kings blir det. Blir fint att få lite Moses till livs så här i Jesutider
    Men det är kallt ute och vi har liksom en timmes resa till biograf, så det är med lite blandade känslor trots allt. Det är ju bra mysigt att ligga i soffan och mysa till brasans sken.
    Vad ska ni roa er med idag annandag jul?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Vi ska också på bio, men i eftermiddag. Vi ska se "Micke och Veronica", tror jag att den heter. Den nya svenska filmen med David Hellenius och Isabella Scorupco i huvudrollerna.

    Och så ska jag laga till revbensspjäll. Jag har aldrig gjort det förut så det blir spännande Jag tog fram ett asstort revbensspjäll igår kväl ur frysen. Återstår att se hur resultatet blir
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  4. 2
    Vi ska också på bio, men i eftermiddag. Vi ska se "Micke och Veronica", tror jag att den heter. Den nya svenska filmen med David Hellenius och Isabella Scorupco i huvudrollerna.

    Och så ska jag laga till revbensspjäll. Jag har aldrig gjort det förut så det blir spännande Jag tog fram ett asstort revbensspjäll igår kväl ur frysen. Återstår att se hur resultatet blir
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ska åka ca 45 minuter åt ditt håll för att hälsa på svärmor
  6. 3
    Ska åka ca 45 minuter åt ditt håll för att hälsa på svärmor
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Ikväll skall jag käka den numera svårt underskattade julrätten lutfisk hos bror nr. 1. Dessutom på traditionellt bohuslänskt sätt, med stekfläsk och senap. Vad säger ni om det, landkrabbor?

    (Innan dess blir det dock åter en del småstädning .)
  8. 4
    Ikväll skall jag käka den numera svårt underskattade julrätten lutfisk hos bror nr. 1. Dessutom på traditionellt bohuslänskt sätt, med stekfläsk och senap. Vad säger ni om det, landkrabbor?

    (Innan dess blir det dock åter en del småstädning .)
  9. Gretah
    #5
    Berätta hur filmen var sen!
    Jag äter inte revbensspjäll men sonen älskar det och enligt honom ska det ringlas honung över.
  10. 5
    Berätta hur filmen var sen!
    Jag äter inte revbensspjäll men sonen älskar det och enligt honom ska det ringlas honung över.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Åh, du kan hälsa din son att den här varianten är suveränt gott:
    http://dittanodattan.blogspot.se/200...-edsbacka.html

  12. 6
    Åh, du kan hälsa din son att den här varianten är suveränt gott:
    http://dittanodattan.blogspot.se/200...-edsbacka.html

  13. Gretah
    #7
    Då får du ha det så trevligt
  14. 7
    Då får du ha det så trevligt
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Vi ska äta lutfisk om nån dag, fast vi äter med vitsås, gröna ärter och en hel massa nymortlad kryddpeppar på.

    Gott, gott!
  16. 8
    Vi ska äta lutfisk om nån dag, fast vi äter med vitsås, gröna ärter och en hel massa nymortlad kryddpeppar på.

    Gott, gott!
  17. Gretah
    #9
    Jamen med stekfläsk och senap slinker nog fisken ner galant
  18. 9
    Jamen med stekfläsk och senap slinker nog fisken ner galant
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    Ska på lunch och titta på kattungar hos en kompis som fått tillökning av det senare. :-)

    Ikväll ska jag träffa lite andra vänner!
    Ha det gott!
  20. 10
    Ska på lunch och titta på kattungar hos en kompis som fått tillökning av det senare. :-)

    Ikväll ska jag träffa lite andra vänner!
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Gör inget...

    ligger och kippar efter luft i soffan och mår illa av allt flöt jag har tryckt i mig. Solen lyser som tusan ute så jag får väl släpa mig upp och dra ner persiennerna.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Gör inget... ligger och kippar efter luft i soffan och mår illa av allt flöt jag har tryckt i mig. Solen lyser som tusan ute så jag får väl släpa mig upp och dra ner persiennerna.
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Jag får köra en recension sen Både på filmen och revbensspjällen

    Jag ska inte ringla honung över, men honung ingår i glazen jag tänkte pensla på innan jag ställer in hela alltet i ugnen. Vi får se hur det blir
  24. 12
    Jag får köra en recension sen Både på filmen och revbensspjällen

    Jag ska inte ringla honung över, men honung ingår i glazen jag tänkte pensla på innan jag ställer in hela alltet i ugnen. Vi får se hur det blir
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Tack Och du också
  26. 13
    Tack Och du också
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    Vi ska bara spela lite kort med ungarna.. En hemmadag med en brasa, någon serie eller film..

    Den där filmen vill jag se men jag har varit på bio två ggr på en månad, vilket är mer än de fem sista åren sammantaget så jag ser det hellre hemma sen.

    Ha så kul!
  28. 14
    Vi ska bara spela lite kort med ungarna.. En hemmadag med en brasa, någon serie eller film..

    Den där filmen vill jag se men jag har varit på bio två ggr på en månad, vilket är mer än de fem sista åren sammantaget så jag ser det hellre hemma sen.

    Ha så kul!
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Inte bio i alla fall. Jag vet faktiskt inte vad dagen bjuder.
  30. 15
    Inte bio i alla fall. Jag vet faktiskt inte vad dagen bjuder.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Så brukar vi äta den (minus ärterna) och det är förträffligt gott.
  32. 16
    Så brukar vi äta den (minus ärterna) och det är förträffligt gott.
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Ja. Får se vad jag tycker själv. Har aldrig tidigare ätit lutfisk på det sättet, faktiskt.
  34. 17
    Ja. Får se vad jag tycker själv. Har aldrig tidigare ätit lutfisk på det sättet, faktiskt.
  35. Gretah
    #18
    Ååå då kanske det råkar följa med en liten kattunge hem
  36. 18
    Ååå då kanske det råkar följa med en liten kattunge hem
  37. Gretah
    #19
    Ja, jag är skapligt äcklad av mej själv det är inte vettigt vad man trycker i sej.
  38. 19
    Ja, jag är skapligt äcklad av mej själv det är inte vettigt vad man trycker i sej.
  39. Gretah
    #20
    Tack Jag hoppas den är bra!
  40. 20
    Tack Jag hoppas den är bra!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar