Kväljningar så fort jag är hungrig.
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2014
    #1

    Kväljningar så fort jag är hungrig.

    Jag är nu i vecka 14, illamåendet släppte vid vecka 11. Mitt första barn Men istället för illamående får jag kväljningar när jag blir minsta hungrig. Framförallt på morgonen. Äter jag inte inom några minuter när jag vaknat hostar jag pga kväljningar och spyr. Men jag får naturligtvis inte upp någonting på morgonen. Det som kommer är saliv.. Därför har jag inte ens bråttom till toaletten längre, utan kan ligga kvar i sängen och spy nästan haha!

    Är det någon mer som känner igen sig?
  2. 1
    Kväljningar så fort jag är hungrig. Jag är nu i vecka 14, illamåendet släppte vid vecka 11. Mitt första barn Men istället för illamående får jag kväljningar när jag blir minsta hungrig. Framförallt på morgonen. Äter jag inte inom några minuter när jag vaknat hostar jag pga kväljningar och spyr. Men jag får naturligtvis inte upp någonting på morgonen. Det som kommer är saliv.. Därför har jag inte ens bråttom till toaletten längre, utan kan ligga kvar i sängen och spy nästan haha!

    Är det någon mer som känner igen sig?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Du kanske ska försöka ha nånting på sängbordet som du kan äta innan du kliver upp på morgonen?
  4. 2
    Du kanske ska försöka ha nånting på sängbordet som du kan äta innan du kliver upp på morgonen?
  5. Medlem sedan
    Dec 2014
    #3
    Jag har försökt med det. Men det går inte riktigt över förens jag ätit ordentligt.

    Hade varit intressant att veta om någon mer känner igen kväljningarna utan själva illamåendet.
  6. 3
    Jag har försökt med det. Men det går inte riktigt över förens jag ätit ordentligt.

    Hade varit intressant att veta om någon mer känner igen kväljningarna utan själva illamåendet.
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    Jag får jättelätt kväljningar när jag är gravid. Både när jag ska äta och borsta tänderna etc. Har varit samma med alla mina graviditeter.
    Jag brukar bara kunna dricka på morgonen, brukar bli pro viva.
  8. 4
    Jag får jättelätt kväljningar när jag är gravid. Både när jag ska äta och borsta tänderna etc. Har varit samma med alla mina graviditeter.
    Jag brukar bara kunna dricka på morgonen, brukar bli pro viva.
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Jag har också fortsatt att få kväljningar lite då och då efter att illamåendet gått över. Det beror oftast på nån lukt eller så och det har hänt att jag blivit tvungen att springa och spy. Men oftast går det att hindra genom att sticka ner näsan under tröjkanten och andas :P hehe! Är nu i vecka 18.
  10. 5
    Jag har också fortsatt att få kväljningar lite då och då efter att illamåendet gått över. Det beror oftast på nån lukt eller så och det har hänt att jag blivit tvungen att springa och spy. Men oftast går det att hindra genom att sticka ner näsan under tröjkanten och andas :P hehe! Är nu i vecka 18.
  11. Medlem sedan
    Dec 2014
    #6
    Samma här, när jag borstar kan jag också få kväljningar.
    Idag har jag oturligt nog haft kväljningar/illamående hela dagen. Så himla jobbigt när man inte kan äta ordentligt. Jag har märkt hur viktig kvällsmaten är. Den formar hela förmiddagen dagen efter.. Igårkväll åt jag inget mättande direkt...det fick jag sota för idag.
  12. 6
    Samma här, när jag borstar kan jag också få kväljningar.
    Idag har jag oturligt nog haft kväljningar/illamående hela dagen. Så himla jobbigt när man inte kan äta ordentligt. Jag har märkt hur viktig kvällsmaten är. Den formar hela förmiddagen dagen efter.. Igårkväll åt jag inget mättande direkt...det fick jag sota för idag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar