Emmet, hur mår du?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2014
    #1

    Emmet, hur mår du?

    Emmet, hur har det gått för dig och hur mår du? Kram!
  2. 1
    Emmet, hur mår du? Emmet, hur har det gått för dig och hur mår du? Kram!
  3. Medlem sedan
    May 2014
    #2
    Test på testdag och den 23/12 visade båda negativt. Jag slutade med Lutinus och fick mensen på julafton. Så det var progestoronet som höll den borta. Vår första ivf som alltså var en fet har mao misslyckats. Jag har brutit ihop och är väldigt ledsen. 20 månader nu och fortfarande inte ens gravid. Vi har tre embryon kvar i frysen hos privata kliniken och i april är vi framme i landstingskön. Vi ska iaf köra ett frysförsök till på kliniken har vi bestämt, sen får vi se. Nu har de julstängt så vi har inte pratat med dem än.
    hur är det med dig?? Vilken vecka är du i nu?
  4. 2
    Test på testdag och den 23/12 visade båda negativt. Jag slutade med Lutinus och fick mensen på julafton. Så det var progestoronet som höll den borta. Vår första ivf som alltså var en fet har mao misslyckats. Jag har brutit ihop och är väldigt ledsen. 20 månader nu och fortfarande inte ens gravid. Vi har tre embryon kvar i frysen hos privata kliniken och i april är vi framme i landstingskön. Vi ska iaf köra ett frysförsök till på kliniken har vi bestämt, sen får vi se. Nu har de julstängt så vi har inte pratat med dem än.
    hur är det med dig?? Vilken vecka är du i nu?
  5. Medlem sedan
    Jan 2014
    #3
    Vad "skönt" ändå att mensen kom så att du slapp vänta längre på den. Klart man blir grymt besviken på ett misslyckat försök, detta är ju en så påfrestande process. Men nu har ni ju fler embryon kvar, så jag håller alla tummar att ni kan köra snart igen, om du orkar.

    Jag ska vara i v 6 om allt är som det ska. Har tyvärr en del blödningar, så man undrar ju givetvis hur detta ska sluta. Kan inte göra annat än att vänta. Men det är vi i ivf-processen väl tränade på....!
  6. 3
    Vad "skönt" ändå att mensen kom så att du slapp vänta längre på den. Klart man blir grymt besviken på ett misslyckat försök, detta är ju en så påfrestande process. Men nu har ni ju fler embryon kvar, så jag håller alla tummar att ni kan köra snart igen, om du orkar.

    Jag ska vara i v 6 om allt är som det ska. Har tyvärr en del blödningar, så man undrar ju givetvis hur detta ska sluta. Kan inte göra annat än att vänta. Men det är vi i ivf-processen väl tränade på....!
  7. Medlem sedan
    Oct 2013
    #4
    ÅÅÅH, vad jag lider med dig, Emmet!!! Vi får försöka ta nya tag ihop under våren! Nu är det vår tur! Vi kör nytt försök med långa processen efter nästa mens, troligen i februari då jag fick blödning till lucia, hoppas vi får några befruktade ägg denna gång... det kändes lite ledsamt att det var jul en tredje gång utan att det gått vägen, vi bestämde ju oss för att börja försöka till julen 2012... KRAM!

    Sissa, hoppas det går vägen nu trots blödningarna!! Vi behöver lite positiv uppbackning!
  8. 4
    ÅÅÅH, vad jag lider med dig, Emmet!!! Vi får försöka ta nya tag ihop under våren! Nu är det vår tur! Vi kör nytt försök med långa processen efter nästa mens, troligen i februari då jag fick blödning till lucia, hoppas vi får några befruktade ägg denna gång... det kändes lite ledsamt att det var jul en tredje gång utan att det gått vägen, vi bestämde ju oss för att börja försöka till julen 2012... KRAM!

    Sissa, hoppas det går vägen nu trots blödningarna!! Vi behöver lite positiv uppbackning!
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5

    Emmet, hur mår du?

    Vad jobbigt!!! Men som sagts tidigare, skönt att mensen ändå kom utan att du behövde vänta så länge. Vet hur det är att bryta ihop vid mens, inte efter IVF iofs, men ändå. Det är på nåt sätt ändå skönt att få bryta ihop och sen försöka gå vidare mot nästa försök istället för att gå och vänta på en mens man vet kommer men ändå in i det sista hoppas på att den håller sig borta av rätt anledning. Hoppas nästa försök är det som leder till en efterlängtad bebis!! Kram
  10. 5
    Emmet, hur mår du? Vad jobbigt!!! Men som sagts tidigare, skönt att mensen ändå kom utan att du behövde vänta så länge. Vet hur det är att bryta ihop vid mens, inte efter IVF iofs, men ändå. Det är på nåt sätt ändå skönt att få bryta ihop och sen försöka gå vidare mot nästa försök istället för att gå och vänta på en mens man vet kommer men ändå in i det sista hoppas på att den håller sig borta av rätt anledning. Hoppas nästa försök är det som leder till en efterlängtad bebis!! Kram
  11. Medlem sedan
    May 2014
    #6
    Jag håller med dig Xoxox att just julen blir lite ledsam, när man drömmer om barn men inga har...
    Vi började vår bebisfabrik i april 2013, vi passerade precis 20 månader av försökande i helgen. Hoppas på att bli gravid på nästa försök förstås, då kommer vi ju ha hållt på i två år nästan...så ledsen jag blir när jag tänker på det...
  12. 6
    Jag håller med dig Xoxox att just julen blir lite ledsam, när man drömmer om barn men inga har...
    Vi började vår bebisfabrik i april 2013, vi passerade precis 20 månader av försökande i helgen. Hoppas på att bli gravid på nästa försök förstås, då kommer vi ju ha hållt på i två år nästan...så ledsen jag blir när jag tänker på det...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar