Hur hittar man ställen med extra allt?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Hur hittar man ställen med extra allt?

    Finns det sådant i Sverige?

    Där man kan betala och få personlig service, gudomlig mat och unik miljö?

    Inte bara ett uppgraderat rum med fruktkorg och så samma trerättermenyval som alltid.

    Någon som vet?
  2. 1
    Hur hittar man ställen med extra allt? Finns det sådant i Sverige?

    Där man kan betala och få personlig service, gudomlig mat och unik miljö?

    Inte bara ett uppgraderat rum med fruktkorg och så samma trerättermenyval som alltid.

    Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Storhogna Spa och Hotel hade det när jag var där sist (för 7 år sedan visserligen).

    Det var gudomligt på alla sätt och vis, inte som andra vanliga fina Hotell eller ställen.

    Hur det är nu vet jag visserligen inte. Dock var det inte lyxmiljö a´la New York eftersom det ligger i fjällvärlden, men unikt och lyxigt var det allt.
  4. 2
    Storhogna Spa och Hotel hade det när jag var där sist (för 7 år sedan visserligen).

    Det var gudomligt på alla sätt och vis, inte som andra vanliga fina Hotell eller ställen.

    Hur det är nu vet jag visserligen inte. Dock var det inte lyxmiljö a´la New York eftersom det ligger i fjällvärlden, men unikt och lyxigt var det allt.
  5. Kerstimärta
    #3
    Hittade hemsidan, det såg verkligen inbjudande ut! Tack!

    Dessutom på någorlunda ok avstånd från där vi bor (i Borlänge)....
  6. 3
    Hittade hemsidan, det såg verkligen inbjudande ut! Tack!

    Dessutom på någorlunda ok avstånd från där vi bor (i Borlänge)....
  7. Kerstimärta
    #4
    Tillägg, är nog nte lyx ala NY jag funderar på. Mer att hyra ett rum i genuin lyxig stil i en större gammal byggnad som används som hotell. Eller ännu hellre en timmerstuga med matrum, sovrum och spabadrum mitt i ingenstans med full hotellservice. Fast är väl svårt att hitta.
  8. 4
    Tillägg, är nog nte lyx ala NY jag funderar på. Mer att hyra ett rum i genuin lyxig stil i en större gammal byggnad som används som hotell. Eller ännu hellre en timmerstuga med matrum, sovrum och spabadrum mitt i ingenstans med full hotellservice. Fast är väl svårt att hitta.
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Då låter ändå Storhogna som något liknande tycker jag

    Att sitta i deras vinterträdgård är magiskt och om man hyr en av stugorna istället för rummen inne på själva hotellet är det snäppet mysigare. Dessutom underbart vacker miljö
  10. 5
    Då låter ändå Storhogna som något liknande tycker jag

    Att sitta i deras vinterträdgård är magiskt och om man hyr en av stugorna istället för rummen inne på själva hotellet är det snäppet mysigare. Dessutom underbart vacker miljö
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Det dräller av dem i Skåne. Brösarp, Mossbylund, The Lodge, Karlaby Kro har alla fantastisk mat och är dundermysiga. I lilla skruttiga Yngsjö finns ett värdshus som borde uppmärksammas mycket mer för den maten var verkligen helt sagolik.

    Men här har vi verkligen allt, fantastisk mat, otroligt gästvänliga och trevliga ställen att åka till och massa kul att upptäcka. Tidningarna borde skriva om det istället för om surrassarna.
  12. 6
    Det dräller av dem i Skåne. Brösarp, Mossbylund, The Lodge, Karlaby Kro har alla fantastisk mat och är dundermysiga. I lilla skruttiga Yngsjö finns ett värdshus som borde uppmärksammas mycket mer för den maten var verkligen helt sagolik.

    Men här har vi verkligen allt, fantastisk mat, otroligt gästvänliga och trevliga ställen att åka till och massa kul att upptäcka. Tidningarna borde skriva om det istället för om surrassarna.
  13. Kerstimärta
    #7
    Men Skåne?

    Typ tusen mil bort!
  14. 7
    Men Skåne?

    Typ tusen mil bort!
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Men värt det :-) Bästa delen av Sverige ju, största plusset är närheten till underbara Köpenhamn :-)
  16. 8
    Men värt det :-) Bästa delen av Sverige ju, största plusset är närheten till underbara Köpenhamn :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar