Stora tassar har trampat över
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Stora tassar har trampat över

    våran parkering och bit av tomt. En varg. Grannen hade själv sett den på natten, hur den sen vek av från våran tomt och slog sej ner en stund i snön mittemot. Önskar jag sett den jag med.
  2. 1
    Stora tassar har trampat över våran parkering och bit av tomt. En varg. Grannen hade själv sett den på natten, hur den sen vek av från våran tomt och slog sej ner en stund i snön mittemot. Önskar jag sett den jag med.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Spännande. Det hade varit kul att få se en i full frihet. Mina släktingar har sett varg vid kusten i norra Bohuslän. Väldigt ovanligt.
  4. 2
    Spännande. Det hade varit kul att få se en i full frihet. Mina släktingar har sett varg vid kusten i norra Bohuslän. Väldigt ovanligt.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Å fy fn skjut den...

    om du råkar få korn på den.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Å fy fn skjut den... om du råkar få korn på den.
  7. Gretah
    #4
    Har ni katterna kvar, frågade grannen som sett vargen. Det har vi. Frågan är hur orolig man ska vara. Hur vanligt är det egentligen att en varg tar en katt?
  8. 4
    Har ni katterna kvar, frågade grannen som sett vargen. Det har vi. Frågan är hur orolig man ska vara. Hur vanligt är det egentligen att en varg tar en katt?
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Möjligt att det har hänt, men jag har aldrig hört talas om det. Det är ju sällan vargen går in i bebyggda trakter, där katterna brukar finnas.
  10. 5
    Möjligt att det har hänt, men jag har aldrig hört talas om det. Det är ju sällan vargen går in i bebyggda trakter, där katterna brukar finnas.
  11. Gretah
    #6
    Med slangbella eller?
    Nä, jag vill inte att det skjuts i onödan.
  12. 6
    Med slangbella eller?
    Nä, jag vill inte att det skjuts i onödan.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    He he ...

    ja du kan ju prova i alla fall. Synd du inte hade ett riktigt vapen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    He he ... ja du kan ju prova i alla fall. Synd du inte hade ett riktigt vapen.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Men Gretah bor ju i mitten av ingenting typ
  16. 8
    Men Gretah bor ju i mitten av ingenting typ
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    OK. Då får hon kanske sätta en kobjällra på katten.
  18. 9
    OK. Då får hon kanske sätta en kobjällra på katten.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Hehe ja sånt kan nog behövas,,,,eller sätta den på vargen
  20. 10
    Hehe ja sånt kan nog behövas,,,,eller sätta den på vargen
  21. Gretah
    #11
    Den här vargen (samt några fler har setts) håller sej i tätbebyggt område, dels villaområdet där jag bor och ett område ett par kilometer härifrån. Eller om det är en och samma varg. Det påstås ha setts tre vargar ihop.
    Jag tror dock det är ytterst ovanligt att de ändå får tag i en katt, även om det säkert händer. Katter försvinner ju för att aldrig ses igen och vargen kan ju vara en anledning.
  22. 11
    Den här vargen (samt några fler har setts) håller sej i tätbebyggt område, dels villaområdet där jag bor och ett område ett par kilometer härifrån. Eller om det är en och samma varg. Det påstås ha setts tre vargar ihop.
    Jag tror dock det är ytterst ovanligt att de ändå får tag i en katt, även om det säkert händer. Katter försvinner ju för att aldrig ses igen och vargen kan ju vara en anledning.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Just det där sista skulle jag kanske dra mig för att göra själv. Vargen kan ju bli lite gramse.
  24. 12
    Just det där sista skulle jag kanske dra mig för att göra själv. Vargen kan ju bli lite gramse.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Vet inte om man skall skylla försvunna katter på vargen. Det försvinner ju katter rätt ofta även i miljöer där det inte finns vargar.
  26. 13
    Vet inte om man skall skylla försvunna katter på vargen. Det försvinner ju katter rätt ofta även i miljöer där det inte finns vargar.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Det jag kan tänka mig är till katternas fördel är att de kan klättra i träd. Till skillnad från hundar som vargen tar emellanåt. Men visst, nån enstaka katt kan nog bli tagen av varg också.
  28. 14
    Det jag kan tänka mig är till katternas fördel är att de kan klättra i träd. Till skillnad från hundar som vargen tar emellanåt. Men visst, nån enstaka katt kan nog bli tagen av varg också.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Nej då, man klär ut sig till varg och så bjuder man in till vargmöte och ger alla klockor och sen försvinner man fort som attan
  30. 15
    Nej då, man klär ut sig till varg och så bjuder man in till vargmöte och ger alla klockor och sen försvinner man fort som attan
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Finns det träd i närheten, kan säkert de flesta katter rädda sig där. (Och träd har vi ju rätt gott om i Svedala.)

    Jägare brukar klaga högljutt över att vargen tar deras jakthundar. De klagar aldrig lika högljutt över att trafiken och deras egna vådaskott dödar mångfaldigt fler jakthundar! Likaså talas det ganska tyst om att många angrepp på får är hundars verk.
  32. 16
    Finns det träd i närheten, kan säkert de flesta katter rädda sig där. (Och träd har vi ju rätt gott om i Svedala.)

    Jägare brukar klaga högljutt över att vargen tar deras jakthundar. De klagar aldrig lika högljutt över att trafiken och deras egna vådaskott dödar mångfaldigt fler jakthundar! Likaså talas det ganska tyst om att många angrepp på får är hundars verk.
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Eller så klär man sig i röd luva..
  34. 17
    Eller så klär man sig i röd luva..
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Ja det funkar nog också
  36. 18
    Ja det funkar nog också
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Coolt. Vi hade varg runt hörnet från vårt hus på landet för några år sedan, tyvärr är de borta nu. Känns mäktigt att ha naturens stora så nära inpå!
  38. 19
    Coolt. Vi hade varg runt hörnet från vårt hus på landet för några år sedan, tyvärr är de borta nu. Känns mäktigt att ha naturens stora så nära inpå!
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    På tal om naturens stora....

    Får några år sedan promenerade jag på en liten väg vid vårt sommarställe. Jag var dålig i magen och fick akut gå in i en skogsglänta för att uträtta ett ärende, och medan jag satt där i försvarslöst tillstånd dök det upp en stor älgtjur bara trettio meter ifrån mig. Den stannade och stirrade stint på mig en lång stund. Jag vågade först inte röra en fena, men insåg sedan att jag behövde göra mig mer rörlig än jag var, så jag fick med små och långsamma rörelser göra mig klar, varefter jag backade bort från älgen steg för steg. När jag hade kommit på sisådär femtio meters avstånd, stegade älgen iväg åt ett annat håll med lugna kliv, som ändå förde den förbluffande snabbt framåt. Fantastiskt ståtliga djur!
  40. 20
    På tal om naturens stora....

    Får några år sedan promenerade jag på en liten väg vid vårt sommarställe. Jag var dålig i magen och fick akut gå in i en skogsglänta för att uträtta ett ärende, och medan jag satt där i försvarslöst tillstånd dök det upp en stor älgtjur bara trettio meter ifrån mig. Den stannade och stirrade stint på mig en lång stund. Jag vågade först inte röra en fena, men insåg sedan att jag behövde göra mig mer rörlig än jag var, så jag fick med små och långsamma rörelser göra mig klar, varefter jag backade bort från älgen steg för steg. När jag hade kommit på sisådär femtio meters avstånd, stegade älgen iväg åt ett annat håll med lugna kliv, som ändå förde den förbluffande snabbt framåt. Fantastiskt ståtliga djur!
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar