Paleo-utmaning
Vikt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Paleo-utmaning

    Hej på er!
    Jag har ju länge varit nyfiken på Paleokost och testat en hel del recept. Nu har jag hoppat på en Paleo-utmaning som startar 1 februari och håller på i 30 dagar.Egentligen är det ju ingen konstig mat alls och man slipper räkna kalorier vilket jag gillar. Det som gör det tufft är att man inte får äta mejeriprodukter så hej då keso, kesella och mjölken i kaffet. Man kommer få matupplägg för alla dagar och en massa tips, råd och coachning. Det ska bli oerhört spännande att se vad som händer med vikten men framförallt måendet när man äter glutenfritt och mejerifritt.
    "Imorgon är en annan dag"
  2. 1
    Paleo-utmaning Hej på er!
    Jag har ju länge varit nyfiken på Paleokost och testat en hel del recept. Nu har jag hoppat på en Paleo-utmaning som startar 1 februari och håller på i 30 dagar.Egentligen är det ju ingen konstig mat alls och man slipper räkna kalorier vilket jag gillar. Det som gör det tufft är att man inte får äta mejeriprodukter så hej då keso, kesella och mjölken i kaffet. Man kommer få matupplägg för alla dagar och en massa tips, råd och coachning. Det ska bli oerhört spännande att se vad som händer med vikten men framförallt måendet när man äter glutenfritt och mejerifritt.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    1 februari? Då hinner du förbereda dig mentalt på att vara utan mjölkprodukterna
    Lycka till, och så får du rapportera lite här så vi får veta hur det går
  4. 2
    1 februari? Då hinner du förbereda dig mentalt på att vara utan mjölkprodukterna
    Lycka till, och så får du rapportera lite här så vi får veta hur det går
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    spännande! Håller med - mejerierna är svårast... utan mjöl tycker jag funkar bra! Berätta hur det går!
  6. 3
    spännande! Håller med - mejerierna är svårast... utan mjöl tycker jag funkar bra! Berätta hur det går!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Lycka till, hoppas det går bra! Söt profilbild du skaffat!
  8. 4
    Lycka till, hoppas det går bra! Söt profilbild du skaffat!
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Vad spännande!

    Lycka till med din utmaning, många mår jättebra när de skippar tex mjölkprodukter hör man ju.
    Om jag hade en privat kockskulle jag gärna prova, men med mina kunskaper/intresse av matlagning har jag jämt skägg att få ihop nyttig vardagsmat utan restriktioner så att säga,
    Kram, Bea
  10. 5
    Vad spännande! Lycka till med din utmaning, många mår jättebra när de skippar tex mjölkprodukter hör man ju.
    Om jag hade en privat kockskulle jag gärna prova, men med mina kunskaper/intresse av matlagning har jag jämt skägg att få ihop nyttig vardagsmat utan restriktioner så att säga,
    Kram, Bea
  11. Medlem sedan
    Aug 2012
    #6
    Va kul, jag börjar redan på torsdag. Har läst Annika Sjöö:s bok Paleokök och blev jätteinspirerad. Jag har tidigare provat 5:2 metoden men denna verkar bättre iom att man utesluter mejeriprodukter och vetemjöl, socker o ris mm.

    Jag har problem med eksem och magkatarr och hoppas att detta ska hjälpa mig, sen är jag också lite laktosintolerant.
    Så det är inte främst för vikten jag tänker prova utan för måendet.
    Jag återkommer med mer tankar om detta på torsdag,
  12. 6
    Va kul, jag börjar redan på torsdag. Har läst Annika Sjöö:s bok Paleokök och blev jätteinspirerad. Jag har tidigare provat 5:2 metoden men denna verkar bättre iom att man utesluter mejeriprodukter och vetemjöl, socker o ris mm.

    Jag har problem med eksem och magkatarr och hoppas att detta ska hjälpa mig, sen är jag också lite laktosintolerant.
    Så det är inte främst för vikten jag tänker prova utan för måendet.
    Jag återkommer med mer tankar om detta på torsdag,
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Lycka till, låter spännande!
  14. 7
    Lycka till, låter spännande!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar