Sverigevädret då?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Sverigevädret då?

    Hur ser det ut i landet i verkligheten? (Nyhetsvädret säger inte så mycket eftersom vi skulle haft -14 idag)

    Här i östra Jämtland har det inte gått över -26 på hela dagen , -31 nu i skrivande.
    Ca 3-4 decimeter snö och ungar som inte vill (får) vara ute och leka som vanligt i kylan på jullovet. Huga för att ens andas när det är så här!

    Jag vill vet vart jag ska bosätta mig de närmsta månaderna..
  2. 1
    Sverigevädret då? Hur ser det ut i landet i verkligheten? (Nyhetsvädret säger inte så mycket eftersom vi skulle haft -14 idag)

    Här i östra Jämtland har det inte gått över -26 på hela dagen , -31 nu i skrivande.
    Ca 3-4 decimeter snö och ungar som inte vill (får) vara ute och leka som vanligt i kylan på jullovet. Huga för att ens andas när det är så här!

    Jag vill vet vart jag ska bosätta mig de närmsta månaderna..
  3. Medlem sedan
    Nov 1998
    #2
    -6 i Lund just nu. Svaga N-vindar. Stjärnklart. Pudersnö, halv cm. Går inte att åka pulka.
  4. 2
    -6 i Lund just nu. Svaga N-vindar. Stjärnklart. Pudersnö, halv cm. Går inte att åka pulka.
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Här är det klart och kallt. Nu när jag åkte hem från jobbet nu på morgonen var det -9 grader, vindstilla, ca 5cm snö. Underbart vinterväder! Jönköping bor jag.
  6. 3
    Här är det klart och kallt. Nu när jag åkte hem från jobbet nu på morgonen var det -9 grader, vindstilla, ca 5cm snö. Underbart vinterväder! Jönköping bor jag.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    bara lite lite snö, strålande sol och minus 10 grader.
    Vi är småkrassliga och håller oss inne tror vi.
  8. 4
    bara lite lite snö, strålande sol och minus 10 grader.
    Vi är småkrassliga och håller oss inne tror vi.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Minus 16, sol och...

    ca 10 cm snö.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Minus 16, sol och... ca 10 cm snö.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Minus tio och mulet
  12. 6
    Minus tio och mulet
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    I nordvästra Skåne är det -6, soldis och väldigt svag vind. Ingen snö att tala om men det singlade ner lite flingor i går kväll.
  14. 7
    I nordvästra Skåne är det -6, soldis och väldigt svag vind. Ingen snö att tala om men det singlade ner lite flingor i går kväll.
  15. Medlem sedan
    Jan 1999
    #8
    Strax söder om Göteborg -7 mulet och glaserat istäcke överallt, det var tö sent igår natt o kom lite snö som slaskade o sedan frös det på.
  16. 8
    Strax söder om Göteborg -7 mulet och glaserat istäcke överallt, det var tö sent igår natt o kom lite snö som slaskade o sedan frös det på.
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    -2 i Helsingborg enligt H.D, min utetermometer visar -4. Aningens pudersnö kvar från i natt på biltak och i takpannor annars snöfritt. Var soligt precis nu är det lite moln för solen.
  18. 9
    -2 i Helsingborg enligt H.D, min utetermometer visar -4. Aningens pudersnö kvar från i natt på biltak och i takpannor annars snöfritt. Var soligt precis nu är det lite moln för solen.
  19. Gretah
    #10
    Tillhör svealand och örebro län. Jag bor på en höjd och vi har -17. Men i "dalen" har de runt -22. Håller mej inne idag!
    Lite snö har vi också. Jag är dålig på att uppskatta mängd av snö men det kanske ligger några cm lager. Lite mer än puder
  20. 10
    Tillhör svealand och örebro län. Jag bor på en höjd och vi har -17. Men i "dalen" har de runt -22. Håller mej inne idag!
    Lite snö har vi också. Jag är dålig på att uppskatta mängd av snö men det kanske ligger några cm lager. Lite mer än puder
  21. Gretah
    #11
    Ljusblå himmel och sol idag
  22. 11
    Ljusblå himmel och sol idag
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    och nu MÅSTE jag rycka upp mig, slita mig från datorn och gå ner och sola lite i badhytten på stranden innan jag ska möta särbon. Måste ha lite värmande sol och vågskvalp i öronen helst dagligen...
  24. 12
    och nu MÅSTE jag rycka upp mig, slita mig från datorn och gå ner och sola lite i badhytten på stranden innan jag ska möta särbon. Måste ha lite värmande sol och vågskvalp i öronen helst dagligen...
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Idag söndag har vi ca 10 minusgrader och sol.
  26. 13
    Idag söndag har vi ca 10 minusgrader och sol.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Och platsen jag pratar om är ca 2 mil väster om Örebro
  28. 14
    Och platsen jag pratar om är ca 2 mil väster om Örebro
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Nu -10, i södra Närke 101 meter över havet. Antagligen kallare i Örebro (som ligger mkt längre ner i dalen).
    1 cm snö eller något, grässtrån och asfalt lyser igenom.
  30. 15
    Nu -10, i södra Närke 101 meter över havet. Antagligen kallare i Örebro (som ligger mkt längre ner i dalen).
    1 cm snö eller något, grässtrån och asfalt lyser igenom.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Mulet och minus fyra grader i Göteborg, just nu.
  32. 16
    Mulet och minus fyra grader i Göteborg, just nu.
  33. Medlem sedan
    Aug 2010
    #17
    Tack för svar! Det verkar vara lite olika, eller snarare väldigt olika runt om i landet.

    Som tur är har vi bara minus 20 nu och i övermorgon ska det vara på plussidan igen enligt de som vet, hoppas att det stämmer!
  34. 17
    Tack för svar! Det verkar vara lite olika, eller snarare väldigt olika runt om i landet.

    Som tur är har vi bara minus 20 nu och i övermorgon ska det vara på plussidan igen enligt de som vet, hoppas att det stämmer!
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    Men jag blir ju nyfiken på var du bor nu.

    Är det nära de andra örebrotyperna här eller mer åt rätt håll för mig sett ? ( sommarstugemässigt alltså, för annars bor jag ju öster från dig)

    Om du vill berätta kan vi ju ta det privat såklart
  36. 18
    Men jag blir ju nyfiken på var du bor nu.

    Är det nära de andra örebrotyperna här eller mer åt rätt håll för mig sett ? ( sommarstugemässigt alltså, för annars bor jag ju öster från dig)

    Om du vill berätta kan vi ju ta det privat såklart
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Jag tror (betoning på tror) att de andra sagt ganska väl var de bor. Men utan att avslöja allt för mycket om andra så kan jag ju säga att jag bor väster om Örebro och de andra två bor inte åt samma håll som mig
  38. 19
    Jag tror (betoning på tror) att de andra sagt ganska väl var de bor. Men utan att avslöja allt för mycket om andra så kan jag ju säga att jag bor väster om Örebro och de andra två bor inte åt samma håll som mig
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    ah! Då är det ju du som bor pt rätt håll
  40. 20
    ah! Då är det ju du som bor pt rätt håll
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar