Nyårsmeny
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Nyårsmeny

    I år kommer vi vara hemma på nyår, eftersom jag börjar jobba 7.00 på nyårsdagen har jag ingen lust att åka iväg.
    Vi vill ändå äta gott, till huvudrätt ska vi ha Coeur de filet provencale (som flera här inne nämnt), men kan inte komma på vad vi vill äta till förrätt och efterrätt, era bästa tips. Det enda som är totalt bannlyst är paprika i alla former.
  2. 1
    Nyårsmeny I år kommer vi vara hemma på nyår, eftersom jag börjar jobba 7.00 på nyårsdagen har jag ingen lust att åka iväg.
    Vi vill ändå äta gott, till huvudrätt ska vi ha Coeur de filet provencale (som flera här inne nämnt), men kan inte komma på vad vi vill äta till förrätt och efterrätt, era bästa tips. Det enda som är totalt bannlyst är paprika i alla former.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    då skulle jag göra en klassisk hummersoppa .
    Gott och ganska enkelt att göra.
  4. 2
    då skulle jag göra en klassisk hummersoppa .
    Gott och ganska enkelt att göra.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Förrätt: Min favorit är enkelt men gott...löjrom eller billigare varianten ishavsrom med finhackad lök och creme fraiche upplagt i grupper på toast, citronskiva och dillvippa på. Eller grillad pilgrimsmussla.
    Till efterrätt så älskar jag ju en riktigt god chokladmousse, fin 70-procentig smält mörk choklad rörs ner i hårt vispad grädde, ev med äggulor i men det behövs inte tycker jag. Spritsa smält choklad (ljus eller mörk eller vit) i valfri form t ex hjärtan eller stjärnor, låt stelna och sätt ner som dekoration i moussen i portionsformar.
  6. 3
    Förrätt: Min favorit är enkelt men gott...löjrom eller billigare varianten ishavsrom med finhackad lök och creme fraiche upplagt i grupper på toast, citronskiva och dillvippa på. Eller grillad pilgrimsmussla.
    Till efterrätt så älskar jag ju en riktigt god chokladmousse, fin 70-procentig smält mörk choklad rörs ner i hårt vispad grädde, ev med äggulor i men det behövs inte tycker jag. Spritsa smält choklad (ljus eller mörk eller vit) i valfri form t ex hjärtan eller stjärnor, låt stelna och sätt ner som dekoration i moussen i portionsformar.
  7. Medlem sedan
    Jul 2013
    #4
    Pilgrimsmusslor är gott tycker jag. Mina barn gillar det också.

    Efterrätt vit chokladmousse med silverkulor.
  8. 4
    Pilgrimsmusslor är gott tycker jag. Mina barn gillar det också.

    Efterrätt vit chokladmousse med silverkulor.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar