Släktkalas
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jan 2015
    #1

    Släktkalas

    Båda barnen fyller år i februari (dottern 5 och sonen 1) och vi har tänkt bjuda in släkten till kalas. Hade gärna haft med mat och fika men då släkten är stor får det bli öppet hus.

    Vi har bokat lokalen i huset där vi bor men den rymmer endast 30pers och vi blir 46 om alla kommer.

    Hur gör vi med fika? Mat? Vad har ni för tips? Lokalen i sig är också liten så jag funderar på att sätta ut mat/fika på borden så att vi slipper köer till buffé.
    Antingen lunch + fika eller bara fika.

    Vad tycker ni? Hur hade ni gjort?
  2. 1
    Släktkalas Båda barnen fyller år i februari (dottern 5 och sonen 1) och vi har tänkt bjuda in släkten till kalas. Hade gärna haft med mat och fika men då släkten är stor får det bli öppet hus.

    Vi har bokat lokalen i huset där vi bor men den rymmer endast 30pers och vi blir 46 om alla kommer.

    Hur gör vi med fika? Mat? Vad har ni för tips? Lokalen i sig är också liten så jag funderar på att sätta ut mat/fika på borden så att vi slipper köer till buffé.
    Antingen lunch + fika eller bara fika.

    Vad tycker ni? Hur hade ni gjort?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    skulle gjort buffé som man kan ta från två håll helt enkelt. är det öppet hus kommer ju inte alla samtidigt heller?
  4. 2
    skulle gjort buffé som man kan ta från två håll helt enkelt. är det öppet hus kommer ju inte alla samtidigt heller?
  5. Medlem sedan
    Jan 2015
    #3

    Släktkalas

    lokalen är verkligen dumt planerad så att köra buffé är uteslutet

    men blir nog att jag gör semlor och ställer på borden när där kommer någon och lite andra kakor
  6. 3
    Släktkalas lokalen är verkligen dumt planerad så att köra buffé är uteslutet

    men blir nog att jag gör semlor och ställer på borden när där kommer någon och lite andra kakor
  7. Medlem sedan
    Dec 2014
    #4
    Smörgåstårta är kanske inte så trendigt men ganska praktiskt. Och det finns en hel del goda recept med annorlunda fyllingar på t ex AlltomMat.
  8. 4
    Smörgåstårta är kanske inte så trendigt men ganska praktiskt. Och det finns en hel del goda recept med annorlunda fyllingar på t ex AlltomMat.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Jag var på en mycket trevlig fest för några år sedan i en ganska liten lokal med "Ståbord" där maten ställdes fram i små glas och pytsar som man kunde ta. Det fanns också "extra" mat på ett bord i ett hörn. Det trevliga var att vi alla minglade runt på ett väldigt trivsamt sätt pga att maten s a s krävde lite mingel.
    Fast i släkten finn det säkert äldre personer som inte orkar stå hela tiden, så det måste nog finans sitt-möjligheter, men inte till alla. Och med detta upplägg behöver du hjälp med att ställa fram och ta bort mat. Kanske några tonåringar i släkten som kan ställ upp på det?
    Vet inte om detta funkar, men det kanske kan inspirera till nytänk i alla fall!
  10. 5
    Jag var på en mycket trevlig fest för några år sedan i en ganska liten lokal med "Ståbord" där maten ställdes fram i små glas och pytsar som man kunde ta. Det fanns också "extra" mat på ett bord i ett hörn. Det trevliga var att vi alla minglade runt på ett väldigt trivsamt sätt pga att maten s a s krävde lite mingel.
    Fast i släkten finn det säkert äldre personer som inte orkar stå hela tiden, så det måste nog finans sitt-möjligheter, men inte till alla. Och med detta upplägg behöver du hjälp med att ställa fram och ta bort mat. Kanske några tonåringar i släkten som kan ställ upp på det?
    Vet inte om detta funkar, men det kanske kan inspirera till nytänk i alla fall!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar