Funkar namnen ihop?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Funkar namnen ihop?

    Det verkar som att det blir en lillasyster till Nellie och sambon har fastnat för namnet Stella. Jag gillar det väldigt mycket också, men tycker det är lite väl likt Nellie. Vad tycker ni? Funkar det att ha en Nellie och en Stella?
  2. 1
    Funkar namnen ihop? Det verkar som att det blir en lillasyster till Nellie och sambon har fastnat för namnet Stella. Jag gillar det väldigt mycket också, men tycker det är lite väl likt Nellie. Vad tycker ni? Funkar det att ha en Nellie och en Stella?
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    jag tycker det funkar. Båda fina namn i samma genre så att säga men ändå olika så man rör inte ihop och spontant tror jjag inte man säger fel heller. Blir namnen för lika brukar man ju säga fel men känns inte som det är ett problem för dessa två. Kör på tycker jag
  4. 2
    jag tycker det funkar. Båda fina namn i samma genre så att säga men ändå olika så man rör inte ihop och spontant tror jjag inte man säger fel heller. Blir namnen för lika brukar man ju säga fel men känns inte som det är ett problem för dessa två. Kör på tycker jag
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Tack för din feedback
  6. 3
    Tack för din feedback
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    Funkar definitivt tycker jag. Dessutom ett väldigt fint namn. Det är ju lite likt ljudmässigt, men inte så att man blandar ihop dem. Tvärtom tycker jag om att de låter som att de hör ihop utan att vara typ Martin och Martina eller liknande.
  8. 4
    Funkar definitivt tycker jag. Dessutom ett väldigt fint namn. Det är ju lite likt ljudmässigt, men inte så att man blandar ihop dem. Tvärtom tycker jag om att de låter som att de hör ihop utan att vara typ Martin och Martina eller liknande.
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Kul att höra vad ni tycker det kanske blir en liten Stella då!
  10. 5
    Kul att höra vad ni tycker det kanske blir en liten Stella då!
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6
    Absolut! Det finns en viss tjusning i att systrarna har det långa l-ljudet gemensamt. Det är charmigt. Dock kan problem uppstå om ni vill följa samma strategi för ett eventuellt tredje barn, men kombinationen som sådan är fin!
    Jag söker mig fram genom namndjungeln...
    http://www.alltforforaldrar.se/view/affblogger/653770
  12. 6
    Absolut! Det finns en viss tjusning i att systrarna har det långa l-ljudet gemensamt. Det är charmigt. Dock kan problem uppstå om ni vill följa samma strategi för ett eventuellt tredje barn, men kombinationen som sådan är fin!
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Fantastiskt fint
    passar dem namnen med varann .
  14. 7
    Fantastiskt fint
    passar dem namnen med varann .
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar