Power Hour, nytt pass på Friskis
Träning
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Power Hour, nytt pass på Friskis

    Testade nytt pass idag på lunchen, Power Hour på 55 minuter. Det funkar som cirkelträning/cirkelfys fast med en medicinboll (jag valde 3 kg). 11 övningar som kördes 45 sek arbete-15 sek vila, i tre block. T ex djupa knäböj med bollen ovanför huvudet, situps med bollen i händerna över huvudet och så upp, smala armhävningar på boll, dynamiska plankor, utfallshopp med bollen åt sidan, burpees (utan boll) osv. Samt uppvärmning och nedvarvning. Rätt kul, går att anpassa intensiteten bra själv. Kommer nog köra igen!
  2. 1
    Power Hour, nytt pass på Friskis Testade nytt pass idag på lunchen, Power Hour på 55 minuter. Det funkar som cirkelträning/cirkelfys fast med en medicinboll (jag valde 3 kg). 11 övningar som kördes 45 sek arbete-15 sek vila, i tre block. T ex djupa knäböj med bollen ovanför huvudet, situps med bollen i händerna över huvudet och så upp, smala armhävningar på boll, dynamiska plankor, utfallshopp med bollen åt sidan, burpees (utan boll) osv. Samt uppvärmning och nedvarvning. Rätt kul, går att anpassa intensiteten bra själv. Kommer nog köra igen!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Själv ska jag precis slinka iväg på ett Intensiv 35. Det ska tydligen varvas varannan vecka på den vanliga "HIT-tiden". Får rapportera sedan vad det gick ut på...
  4. 2
    Själv ska jag precis slinka iväg på ett Intensiv 35. Det ska tydligen varvas varannan vecka på den vanliga "HIT-tiden". Får rapportera sedan vad det gick ut på...
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Spännande! Brukar du gå på HIT annars? Jag går nästan aldrig på pass, men tycker det är kul ibland, och då är det den typen av pass jag kollar på.
  6. 3
    Spännande! Brukar du gå på HIT annars? Jag går nästan aldrig på pass, men tycker det är kul ibland, och då är det den typen av pass jag kollar på.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Ja, jag brukar gå på HIT och tycker att det är jättepeppande med stationerna med AMRAP-principen, för tävlingsinstinkten slår ju till direkt när man är flera på varje station

    Igår var passet bra och jobbigt, men inte så att jag tyckte att det var extremt pressande på något sätt. Ett bra pass att varva med, men lite mer styrka hade de gärna fått ta med.
  8. 4
    Ja, jag brukar gå på HIT och tycker att det är jättepeppande med stationerna med AMRAP-principen, för tävlingsinstinkten slår ju till direkt när man är flera på varje station

    Igår var passet bra och jobbigt, men inte så att jag tyckte att det var extremt pressande på något sätt. Ett bra pass att varva med, men lite mer styrka hade de gärna fått ta med.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Det låter rätt kul!
  10. 5
    Det låter rätt kul!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Jag kör så gott som all min styrketräning i gymet. Jag trivs inte riktigt med styrketräning i grupp; det blir ofta för hög hastighet för min smak, med väldigt många reps och förhållandevis låga vikter. Jag personligen gillar att lyfta tunga grejer. Gärna som säger "BONK" när man släpper dem i marken.
  12. 6
    Jag kör så gott som all min styrketräning i gymet. Jag trivs inte riktigt med styrketräning i grupp; det blir ofta för hög hastighet för min smak, med väldigt många reps och förhållandevis låga vikter. Jag personligen gillar att lyfta tunga grejer. Gärna som säger "BONK" när man släpper dem i marken.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Vi har rätt så rejäla vikter i cirkelgymmet - det är ju bara att lasta på i maskinerna... På skivstångspassen kan det ju däremot lätt bli som du beskriver, eftersom man har så lite tid att ändra vikterna mellan övningarna.
  14. 7
    Vi har rätt så rejäla vikter i cirkelgymmet - det är ju bara att lasta på i maskinerna... På skivstångspassen kan det ju däremot lätt bli som du beskriver, eftersom man har så lite tid att ändra vikterna mellan övningarna.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar