Torsdag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Torsdag,

    idag måste det bli kemi för nästan hela slanten. Men det känns som om jag gärna skulle ha stannat i sängen. Igår var det regnigt, kallt och allmänt otrevligt, idag ser inte särskilt mycket mer tilltalande ut. Skulle ha träffat en ny elev i eftermiddag, men han fick ett ändrat schema och kan inte förrän nästa vecka. Får nöja mig med en nygammal elev, andra året på gymnasiet, ekonomisk linje, väldigt oinspirerad.
  2. 1
    Torsdag, idag måste det bli kemi för nästan hela slanten. Men det känns som om jag gärna skulle ha stannat i sängen. Igår var det regnigt, kallt och allmänt otrevligt, idag ser inte särskilt mycket mer tilltalande ut. Skulle ha träffat en ny elev i eftermiddag, men han fick ett ändrat schema och kan inte förrän nästa vecka. Får nöja mig med en nygammal elev, andra året på gymnasiet, ekonomisk linje, väldigt oinspirerad.
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Hej hej. Stràlande sol och kallt här. Har slängt ut storebrors sängkläder, täcken och kuddar i trädgàrden för att vädra och döda kvalster.
    Sitter och slitter mitt hàr med min exceltabeller och det är sà vansinnigt tràkigt.
    I kväll är vi bjudna pà middag i byn hos goda vänner.
    Lillebror har bestämt sig för att skippa Internationella skolan. Pratade en làng stund med en kompis vars dotter gàtt den linje och det var tydligen hemskt hàrt. Tjejen hade mer eller mindre 20 i snitt när hon började men fick slita hàrt i tre àr och ge upp allt vad fritid hette under tre àr. De andra eleverna i gruppen hade samma profil, 20/20, hoppat ett par klasser osv... Hon sa att ett kraven är perfekt fysiskt och psykisk hälsa för att barnen pressas som citroner och kraven är extremt höga.
    Skolan är màn-fre 8-18h varje dag, även onsdagar och bussen härifràn gàr 7.
    Lillebror är làngt ifràn denna nivàn och han inte lust att offra sina bästa tonàrsàr för detta; det blir tufft nog om han kommer in pà anglais euro pà vanliga lycéet. Jag är mer lättad än besviken faktiskt.
  4. 2
    Hej hej. Stràlande sol och kallt här. Har slängt ut storebrors sängkläder, täcken och kuddar i trädgàrden för att vädra och döda kvalster.
    Sitter och slitter mitt hàr med min exceltabeller och det är sà vansinnigt tràkigt.
    I kväll är vi bjudna pà middag i byn hos goda vänner.
    Lillebror har bestämt sig för att skippa Internationella skolan. Pratade en làng stund med en kompis vars dotter gàtt den linje och det var tydligen hemskt hàrt. Tjejen hade mer eller mindre 20 i snitt när hon började men fick slita hàrt i tre àr och ge upp allt vad fritid hette under tre àr. De andra eleverna i gruppen hade samma profil, 20/20, hoppat ett par klasser osv... Hon sa att ett kraven är perfekt fysiskt och psykisk hälsa för att barnen pressas som citroner och kraven är extremt höga.
    Skolan är màn-fre 8-18h varje dag, även onsdagar och bussen härifràn gàr 7.
    Lillebror är làngt ifràn denna nivàn och han inte lust att offra sina bästa tonàrsàr för detta; det blir tufft nog om han kommer in pà anglais euro pà vanliga lycéet. Jag är mer lättad än besviken faktiskt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar