Resten av veckan
Träning
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Resten av veckan

    Puh, mycket nu... den här veckan var en utmaning, mycket på jobbet och en dagsresa där jag åkte hemifrån före sju och var hemma igen halv tio. Men jag fixade träning även då! Slängde ner ett par korta träningsbyxor, ett par strumpor, en topp och en pyttehandduk i datorväskan, och när jag hade 45 min mellan möten bad jag en kollega att släppa in mig i gymmet på kontoret. 35 min axlar-bröst-triceps blev det, i strumplästen
    Så här har det sett ut sammanfattningsvis:
    mån benstyrka (rapporterat nedan)
    tis rygg+biceps
    ons simning 1500 m
    tors det var då jag reste, så axlar-bröst-triceps
    fre 40 min löpning i hyfsat tempo, plus 20 min mage

    I helgen hoppas jag hinna klämma in ett längdskidpass!

    Hur har era träningsveckor sett ut?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Resten av veckan Puh, mycket nu... den här veckan var en utmaning, mycket på jobbet och en dagsresa där jag åkte hemifrån före sju och var hemma igen halv tio. Men jag fixade träning även då! Slängde ner ett par korta träningsbyxor, ett par strumpor, en topp och en pyttehandduk i datorväskan, och när jag hade 45 min mellan möten bad jag en kollega att släppa in mig i gymmet på kontoret. 35 min axlar-bröst-triceps blev det, i strumplästen
    Så här har det sett ut sammanfattningsvis:
    mån benstyrka (rapporterat nedan)
    tis rygg+biceps
    ons simning 1500 m
    tors det var då jag reste, så axlar-bröst-triceps
    fre 40 min löpning i hyfsat tempo, plus 20 min mage

    I helgen hoppas jag hinna klämma in ett längdskidpass!

    Hur har era träningsveckor sett ut?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Bra jobbat!

    Jag ligger nog på tre-fyra pass i veckan. Har som mål att styrketräna tre gånger per vecka speciellt benen då jag har en höftskada som jag behöver rehabträna. Ingen löpning alls men promenader, cykel, rodd etc.

    Denna vecka körde jag teknikträning med instruktör på längdskidor (jättekul och jättebra fast jag åker hyfsat bra finns det massor att lära), sen styrka på utegymmet i onsdags. Sen blev jag sjuk 😔
  4. 2
    Bra jobbat!

    Jag ligger nog på tre-fyra pass i veckan. Har som mål att styrketräna tre gånger per vecka speciellt benen då jag har en höftskada som jag behöver rehabträna. Ingen löpning alls men promenader, cykel, rodd etc.

    Denna vecka körde jag teknikträning med instruktör på längdskidor (jättekul och jättebra fast jag åker hyfsat bra finns det massor att lära), sen styrka på utegymmet i onsdags. Sen blev jag sjuk 😔
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Bra jobbat! I veckan har jag tränat mage och crosstrainer på måndagen, joggat på tisdagen, benstyrka och Body Balance på onsdag och Pilates i går. Nu är min Ipren-kur slut och i morgon får jag försiktigt börja träna överkroppen igen, hurra! Hoppas armen håller.
  6. 3
    Bra jobbat! I veckan har jag tränat mage och crosstrainer på måndagen, joggat på tisdagen, benstyrka och Body Balance på onsdag och Pilates i går. Nu är min Ipren-kur slut och i morgon får jag försiktigt börja träna överkroppen igen, hurra! Hoppas armen håller.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Bra jobbat! Verkligen att till o med få in det på din resdag
    Min vecka:
    Mån Styrka Biceps och kondition i 30 min.
    Tis: Alla träning inställd, olycka på tågspåret så jag blev så försenad..
    Ons: Ett Boxpass
    Tors: Styrka, Triceps och rygg
    Fre: Inget (tatueringsdag)
    Lör: Blir nog bara en långpromenad pga dagen igår..
    Sön: Axlar och kondition 30 min.
  8. 4
    Bra jobbat! Verkligen att till o med få in det på din resdag
    Min vecka:
    Mån Styrka Biceps och kondition i 30 min.
    Tis: Alla träning inställd, olycka på tågspåret så jag blev så försenad..
    Ons: Ett Boxpass
    Tors: Styrka, Triceps och rygg
    Fre: Inget (tatueringsdag)
    Lör: Blir nog bara en långpromenad pga dagen igår..
    Sön: Axlar och kondition 30 min.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Gött, inte illa att peta in träning på din resdag!

    Min vecka:
    Må: PT-timme, fokus knäböj och marklyft
    Ti: Power hour, pass på Friskis, typ cirkelträning med medicinboll
    On: Styrka, ben, rygg och axlar.
    To: Yoga
    Fre: Backintervaller på löpband
    Lö: Längdskidåkning fm, yoga em
    Sö: Längdskidåkning fm, simning em
  10. 5
    Gött, inte illa att peta in träning på din resdag!

    Min vecka:
    Må: PT-timme, fokus knäböj och marklyft
    Ti: Power hour, pass på Friskis, typ cirkelträning med medicinboll
    On: Styrka, ben, rygg och axlar.
    To: Yoga
    Fre: Backintervaller på löpband
    Lö: Längdskidåkning fm, yoga em
    Sö: Längdskidåkning fm, simning em
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Den här veckan blir det lite skralt...
    Måndag efter jobbet kör jag alltid dottern till fiolen och sedan har jag själv gospelkörövning.
    Tisdag - idag - blir det HIT på Friskis
    Onsdag blir det Cirkelfys på Friskis
    Torsdag kör jag dottern till kör och sedan balettskolan (hemma sent, så då blir det ingen träning)
    Fredagar brukar jag normalt köra CirkelgymX alternativt Skivstång Intervall, men nu på fredag ska jag till Stockholm för att delta i Sjung Gospel i Konserthuset på lördag kväll. Hemresa mitt i natten.
    Söndag vete sjutton vad det blir - beroende på väder kan det bli en löparrunda eller kanske ett skivstångspass.
  12. 6
    Den här veckan blir det lite skralt...
    Måndag efter jobbet kör jag alltid dottern till fiolen och sedan har jag själv gospelkörövning.
    Tisdag - idag - blir det HIT på Friskis
    Onsdag blir det Cirkelfys på Friskis
    Torsdag kör jag dottern till kör och sedan balettskolan (hemma sent, så då blir det ingen träning)
    Fredagar brukar jag normalt köra CirkelgymX alternativt Skivstång Intervall, men nu på fredag ska jag till Stockholm för att delta i Sjung Gospel i Konserthuset på lördag kväll. Hemresa mitt i natten.
    Söndag vete sjutton vad det blir - beroende på väder kan det bli en löparrunda eller kanske ett skivstångspass.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Det sket sig med träningen idag helt och hållet - vissa dagar får man prioritera om. Elvaårige sonen får bli prio idag - vi roddar med skolbyte och annat efter en jobbig tid i skolan...
  14. 7
    Det sket sig med träningen idag helt och hållet - vissa dagar får man prioritera om. Elvaårige sonen får bli prio idag - vi roddar med skolbyte och annat efter en jobbig tid i skolan...
  15. Medlem sedan
    Jan 2009
    #8
    Var förkyld med halsont i helgen och är rädd att gå ut för hårt nu när jag äntligen kommit igång igen. Och så är jag gräsligt lat tror jag för pga lite halsont i måndags och igår skippade vi simningen igår. Idag körde jag innebandy. Planen är att simma med barnen på fredag och att jogga försiktigt på söndag. Ganska slö vecka!
    Ha det gott!
  16. 8
    Var förkyld med halsont i helgen och är rädd att gå ut för hårt nu när jag äntligen kommit igång igen. Och så är jag gräsligt lat tror jag för pga lite halsont i måndags och igår skippade vi simningen igår. Idag körde jag innebandy. Planen är att simma med barnen på fredag och att jogga försiktigt på söndag. Ganska slö vecka!
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Ibland måste man prioritera, och det finns ju inget som är så oroande som när barnen inte mår bra. Lycka till!
  18. 9
    Ibland måste man prioritera, och det finns ju inget som är så oroande som när barnen inte mår bra. Lycka till!
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Ta hand om dig!
  20. 10
    Ta hand om dig!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Så är det ju - prioritering är allt! Nu ska han byta skola och allt känns mycket lättare att hantera - särskilt när vi ser hur mycket gladare han är när beslutet har tagits.
  22. 11
    Så är det ju - prioritering är allt! Nu ska han byta skola och allt känns mycket lättare att hantera - särskilt när vi ser hur mycket gladare han är när beslutet har tagits.
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Skönt att beslutet är taget och känns bra! Lycka till med nya skolan.
  24. 12
    Skönt att beslutet är taget och känns bra! Lycka till med nya skolan.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar