frukost till 11månaders
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jan 2015
    #1

    frukost till 11månaders

    Hej! Min lille kille har senaste månaden totalvägrat gröten. Vi har provat olika sorter men han äter endast några skedar och sen är han klar med den. Han är en mackfantanst men jag känner inte att han får all den näring ha behöver i en vit macka (rostnacka) med smör och ibland en skiva ost på.

    Finns där något mjukare bröd han kan äta som är mer nyttigt? Själv äter stora tjejen havregrynsgröt och jag protienbröd.

    Senaste veckan har har ätit ca tre skedar gröt och 1-2 mackor till frukost, ibland en banan, 1- 1/2 timme senare har han fått vänlig för att mätta upp.

    Så jag behöver tips på bättre frukost till min lille kille. Vad ger ni era 11månaders?
  2. 1
    frukost till 11månaders Hej! Min lille kille har senaste månaden totalvägrat gröten. Vi har provat olika sorter men han äter endast några skedar och sen är han klar med den. Han är en mackfantanst men jag känner inte att han får all den näring ha behöver i en vit macka (rostnacka) med smör och ibland en skiva ost på.

    Finns där något mjukare bröd han kan äta som är mer nyttigt? Själv äter stora tjejen havregrynsgröt och jag protienbröd.

    Senaste veckan har har ätit ca tre skedar gröt och 1-2 mackor till frukost, ibland en banan, 1- 1/2 timme senare har han fått vänlig för att mätta upp.

    Så jag behöver tips på bättre frukost till min lille kille. Vad ger ni era 11månaders?
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Tre skedar gröt, 1-2 mackor och banan borde väl räcka till för ett barn som inte ens är ett? Är han verkligen hungrig redan efter en halvtimme?

    Ge lite mer ost, alltid banan, ha leverpastej som pålägg ibland, variera med annat mjukt bröd så ska det väl gå bra?

    Annars yoghurt, annan gröt (mannagrynsgröt kanske), om bara några månader borde havregrynsgröt funka om han gillar det, kesella mixat med bär kanske är ett alternativ.
  4. 2
    Tre skedar gröt, 1-2 mackor och banan borde väl räcka till för ett barn som inte ens är ett? Är han verkligen hungrig redan efter en halvtimme?

    Ge lite mer ost, alltid banan, ha leverpastej som pålägg ibland, variera med annat mjukt bröd så ska det väl gå bra?

    Annars yoghurt, annan gröt (mannagrynsgröt kanske), om bara några månader borde havregrynsgröt funka om han gillar det, kesella mixat med bär kanske är ett alternativ.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar